Antall egg ut (Egguttak)

Lykke til! Del gjerne hvordan det går :)

Tusen takk ❤️
Fikk ut 3 modne egg, hvor ett ble befruktet og satt inn i dag. Så nå krysser vi fingrene, og er livredd for å gjøre noe feil eller få migrene så jeg må ta medisinen. Fikk bekreftet igjen i dag at jeg kan ta ved behov, men syns likevel det er ubehagelig..

Sist fikk de ut 4, hvor to ble befruktet og ett overlevde til innsett. De nevnte at det kan være en idè å prøve icsi dersom det blir et forsøk nr 3, siden så få blir befruktet selv om de er modne.

Om dette ikke går må jeg finne en baby jeg kan låne og lukte litt på, fylle på motivasjon og styrke til å holde ut..

Tusen takk ❤️
Fikk ut 3 modne egg, hvor ett ble befruktet og satt inn i dag. Så nå krysser vi fingrene, og er livredd for å gjøre noe feil eller få migrene så jeg må ta medisinen. Fikk bekreftet igjen i dag at jeg kan ta ved behov, men syns likevel det er ubehagelig..

Sist fikk de ut 4, hvor to ble befruktet og ett overlevde til innsett. De nevnte at det kan være en idè å prøve icsi dersom det blir et forsøk nr 3, siden så få blir befruktet selv om de er modne.

Om dette ikke går må jeg finne en baby jeg kan låne og lukte litt på, fylle på motivasjon og styrke til å holde ut..
Gratulerer! Så spennende! Krysser alt jeg har for deg :Heartpink

Bles gjerne litt liv i denne tråden igjen. Så nyttig å lesa korleis det har gått for andre! Hadde egguttak i går og fekk ut 17 egg. Ventar og ventar på telefonen om korleis det har gått med dei i dag. (Dei ringer ikkje før mot slutten av dagen, sa dei.)

#1 menopur = 2 egg ut = Avbrutt
#2 bemfola = 3 egg ut = avbrutt
#3 menopur og bemfola = 5 egg ut = avbrutt
#4 menopur og gonal f = 3 egg ut = 1 befruktet

# 5, gonal f =12 egg ur, 9 befruktet = 4 embryo på frys og et ferskt 3 dagers satt inn :)

Last edited:
#1 Bemfola, 7 egg ut, 1 ok 5-dagers blasto, ingen frys
#2 Bemfola, 6 egg ut, 1 ok 5-dagers blasto, ingen frys
#3 Menopur, 11 egg ut, 1 perfekt 5-dagers blasto (positiv hjemmetest men mistet uke 4), ingen frys men det var flere som klarte til dag 5

Husker ikke hvor mange ble befruktet, men mestparten ble alltid befruktet. Hadde alltid 3-4 embryoer på dag 3.

#4 blir også med Menopur men lang protokoll. Sprøytestart i morgen ❤️❤️

Takk for oppdateringar! No ringte dei frå laben, og 10 egg er befrukta! Er så spent på kor mange som blir med til mandag. Skal ha totalfrys, men håpar på innsett i mars.

Første gang tok de ut 12 egg, og 5 ble befrukta og overlevde til dag 5 (resulterte i ett barn og en MA, ellers var det ingen som festa seg)

Andre gangen tok de ut 32 egg, befrukta 24 av dem men bare 4 overlevde til dag 5 (to overlevde ikke opptiningen, de to andre festet seg ikke).

Lykke til!

Barn 1

#1 Puregon, lang protokoll
10 ut, 9 befruktet, 1 inn

Barn 2 (forhåpentligvis)

#1: Gonal F, Menopur etter 7 dager
6 ut, 4 befruktet, 0 inn

#2: Pergoveris
2 ut, 2 befruktet, 0 inn

#3: Lang protokoll, Synarela + Menopur
6 ut, 4 befruktet, 0 inn

#4: Tostran + Pergoveris
4 ut, 1 befruktet, 0 inn

Last edited:
12 egg ut. 8 befrukta, 4 blasto på frys og 1 fersk innsett. Fersk innsett ble barn og hadde nylig ett innsett som ble exu. Så får vi se om en av de andre blir barn.

Vi fikk 11 egg ut.
6 av de befruktet dagen etter og 5 blasto på frys.
1 ett satt inn, fryseforsøk naturlig syklus.
Jammen satt det ikke på første forsøk for oss, termin i mai med en gutt :Heartred
Og vi har 4 blasto igjen på frys til evnt søskenforsøk :love017

1: Bemfola, 14 egg ut - ingen befruktet
2: Bemfola, 8 egg ut - 5-6 befruktet med ICSI, ingen som klarte seg til dag 5
3: Menopur, 15 egg ut, 6 blastoer på frys. 1 kjemisk, 1 svangerskap som ble til vår lille sønn❤️ og et svangerskap til med termin nå i mai med lillesøster! Og fortsatt 3 på frys :)

Lykken kan fort snu

IVF 2021: 15 egg ut, 15 befrukta og 5 blastocysts. 1 ferskforsøk endte i MA. 4 frysforsøk - ingen graviditet.
IVF 2023: Egguttak i dag, kun 2 egg ut

Har hatt totalt 3 egguttak, alle mellom juni 2021 og juni 2022. Var da 32-33 år :)

1.uttak: 10 egg ut, 8 befruktet. 4 blastocyster.
2.uttak: 16 egg ut, 9 befruktet. 3 blastocyster.
3.uttak: 10 egg ut, 5 befruktet. 4 blastocyster.

Har av de hatt to negative innsett, ett som endte i MA, og ei som sparker i magen min nå, uke 38+4 :)

Og har 7 blasto igjen på frys.

41/42 år

#1 IVF (Gonal F 200): 13 egg ut, 9 modne, 6 befruktet, 1 blasto satt inn, ingen på frys, negativ test

3 måneds pause, DHAE, 400 Q10, endometrietest (fant uNk)

#2 ICSI (Gonal F 200): 11 egg ut (tok ikke ut de småe), 7 modne, 6 befruktet, 2 blasto satt inn, ingen på frys, ruger

35 år, første IVF. PCO uten syndromet:)
Menopur 187,5 og fyramedel, UL dag 9, noen store follikler og overstimulert, så det ble uttak dag 12. Mange små som ikke fikk være med dessverre:)

Follikler: 50
Egguttak: 16
Befruktet: 12

Resten vet vi ikke enda

Første uttak, to egg, begge befruktet.
Andre uttak, fire egg (tre modne) to befruktet.
Tredje uttak tre egg, to befruktet.

Fikk barn på de to første uttakene, nå ruger jeg på et lite frø som forhåpentligvis fester seg..

IVF#1: 30 år. Amh 5. Gonal f 375 og fyremadel. 5 egg ut, 4 modne, 2 befruktet. Bare et delte seg sikkelig. Ferskforsøk satt inn 2dagers firedelt egg. 22 uker gravid nå ❤️

Back
Topp