Annbefal meg en hunderase

definitivt rottweiler, har vokst opp med de, og har ei tispe nå[:)]

fantastiske familiehunder[:D][:D][:D]

Vi har toller og er kjempe fornøyd med valget. Han er en koseklump inne og en ivrig turkamerat ute[;)]

Chihuahua <3
Schæfer
Rottweiler
Golden retriever

Labrador [:D]. Vi har en jaktlabb som er endel mer futt i enn en vanlig labb. Perfekt for en aktiv familie, han elsker mini over alt på jord

ORIGINAL: Charl0tte

Chihuahua <3
Schæfer
Rottweiler
Golden retriever

Chihuahua selvfølgelig [:D] Så lenge den kommer fra en skikkelig oppdretter.

Er mange andre fine raser også da :)

Noen som har en hund som ikke røyter så innmari mye?[:)]

ORIGINAL: Lillezilje

er vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
og hører flere sier det også...
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det

ORIGINAL: S_C

Noen som har en hund som ikke røyter så innmari mye?[:)]
[8D]

ORIGINAL: Skriljus

ORIGINAL: LinnOgMia

Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!

sign [:D]

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

er vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det

Er i grunnen bare en "myte" at små hunder og barn går dårlig sammen. Hvorfor skulle de vel egentlig det? Fordi ungene kan skade den ? Uansett størrelse på hunden så skal jo ikke barn og hund være sammen uten tilsyn. Så da faller jo i grunnen det argumentet bort.

Her fungerer det supert med en klåfingra 2 åring sammen med de små.. og jeg har til og med en valp på 500gram her :)

De fleste jeg kjenner som har chihuahua har også småbarn, og også der fungerer det supert :)

ORIGINAL: RobinHood

Jeg er ei setter jente, har vokst opp med dem, og foreldrene mine har to engelsk setter tisper nå. De er fantastiske familiehunder, og ingen av dem jeg er oppvokst med har vært viltre, de ligger ved peisen når de er inne, også er det full guffe når de får være løs, trekke på ski og være i skog og mark.
De er ikke verdens smarteste hunder, men kan bli veldig lydig. De er tålmodig med barn, og sjelden skeptisk til mennesker.

Eneste problemet på mange "overavla" settere er ekstremt jaktinnstingt, men det er bare å finne en god oppdretter som også satser på familiehunder, ikke bare jakthunder.

Foreldrene mine sine hunder er 2 % jakthund og resten familiehund, mener med det at de er ikke mange helgene i året på jakt med dem.
sign! er vokst opp med engelsk settere selv! alltid vært 2 i hus når jeg vokste opp, veldig tålmodige og snille hunder!![:)][:)]

Er i grunnen bare en "myte" at små hunder og barn går dårlig sammen. Hvorfor skulle de vel egentlig det? Fordi ungene kan skade den ? Uansett størrelse på hunden så skal jo ikke barn og hund være sammen uten tilsyn. Så da faller jo i grunnen det argumentet bort.

Her fungerer det supert med en klåfingra 2 åring sammen med de små.. og jeg har til og med en valp på 500gram her :)

De fleste jeg kjenner som har chihuahua har også småbarn, og også der fungerer det supert :)
jeg tror ikke det bare er en myte,det er nok realitet i det..ingen røyk uten ild[:D]
klart barna skal vise hensyn uansett størrelse, men det er ikke til å legge sjul på at små hunder er mer skjøre forde,HVIS det skulle skje noe!! de tåler mindre..
har en nabo hvor bikkja brakk beina av å bare hoppe ned fra sofaen liksom[:-][:-][:-]
når jeg kjøpte min pomeranien(før jeg i det heletatt planla barn) så sa jo hun at de egner seg ikke som familiehunder! og det så vi jo,så den er det besteforeldrene mine som har..
går bedre nå mellom bikkja og ungen, men ville ikke hatt de sammen egentlig..

Samojed!!!
Kan ikke si noe anna! Jeg visste ikke helt om jeg ville ha, men sambo synes det var en super hund..
Men vi dro å så på han og da var jo jeg solgt!! Gud så skjønne små bamser!
Han har en helt spesiell personlighet.. han kan snakke! og er helt utrolig selskaps syk og kosete!
Selvfølgelig er det litt arbeid siden det er mye pels.. men det har ingenting å si fordi dette er en helt utrolig hund!
Han kan bære kløv og dra pulk og mennesker... Han bærer alltid med seg alt sitt han trenger på tur! Utrolig sterk!
Han er veldig glad i barn.. slikker jo litt som alle hunder, men hvis barnet blir for mye går han bare unna eller ligger helt stille..han vet at det er småbarn som ikke tåler så mye virker det som..
Han har en utrolig tålmodighet! Bråker ikke mye..boffer litt lavt når det kommer folk eller hvis han leker, aldri ellers..
Å jeg kunne skrevet til krampa tar meg tror jeg! men må bare oppleves!!!!
Vi kommer nok alltid til å ha samojed!! ELSKER HAN!!!

ORIGINAL: Maja24

Samojed!!!
Kan ikke si noe anna! Jeg visste ikke helt om jeg ville ha, men sambo synes det var en super hund..
Han har en helt spesiell personlighet.. han kan snakke! og er helt utrolig selskaps syk og kosete!
Selvfølgelig er det litt arbeid siden det er mye pels.. men det har ingenting å si fordi dette er en helt utrolig hund!
Han kan bære kløv og dra pulk og mennesker... Han bærer alltid med seg alt sitt han trenger på tur! Utrolig sterk!
Han er veldig glad i barn.. slikker jo litt som alle hunder, men hvis barnet blir for mye går han bare unna eller ligger helt stille..han vet at det er småbarn som ikke tåler så mye virker det som..
Han har en utrolig tålmodighet! Bråker ikke mye..boffer litt lavt når det kommer folk eller hvis han leker, aldri ellers..

de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]

ORIGINAL: LinnOgMia

Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!

Må signere dette! Rasen er mellomstor og perfekt for barnefamilier. Både kosete hunder, barnevennlige(er suuuuuper tålmodige), kan gå lange turer men TRENGER det ikke, er veldig opptatt av å blidgjøre eierne sine og derfor lett å dressere++++++++

Vi har en staff og han er sååååå fin og flink med snuppa vår:)
SOSIALISERING er det viktigste da de har litt større sjans til å bli krass mot andre hunder, men vår er ikke det:)

PS: hvis dere er den alktiv familie ville jeg ikke valgt for liten hund. Fint å ha en hund som takler lange turer, skiturer ++ Itillegg er det så gøy å ha en hund som feks kan trekke ungen litt på akebrettet og sånt:)

Savner virkelig gordon setter hundene til mamma. De var så himla gode. Elsker å være ute. Går ann å sykle med dem også.. Ellers så er de lydige og tålmodige. Den ene var avla som jakthund og blir brukt til det nå. Den andre er familiehund. Mamma måtte selge/gi dem bort pga flytting. hun savner dem fælt. Den eldste av dem var min beste venn. Elska å være med på alt. I tilegg til at han tok stand når han så fugl. Var veldig moro når han "sa" i fra om at det var en tiur rett i nærheten. hehe.. De krever en del mosjon, hvis ikke så blir de rastløse. så derfor sykla vi litt med dem, for de elsker å løpe..[8D]

Er ikke hundeekspert. [;)] er snart 5 år siden mamma hadde de..[8D]

Fransk bulldog skal være en super familiehund!

Kjenner noen familier som har denne rasen, og de er kjempefornøyde[:)][:)]

http://www.grandnemoz.dk/2796345

Rottweiler. Har en hanne på 8 år selv, og han er verdens beste. Han elsker barna og barna elsker han.Går godt med andre hunder.

ORIGINAL: Maja24

Samojed!!!

de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]

Alt ettersom hva man er vant med;) for meg er dette hundestrl.. Vår er ikke som de største hann hundene men han er jo stor.. men gud så herlig.. og har du ikke muligheten til å ha han inne kan man ha han ute i alle temperaturer! Vi bor på gård og han går både ute og inne.. og går løst ute... går ingen steder.. kjeder han seg masse går han rundt på gården og finner folk som vil kose..eller stikker bort til svigers en tur.. men ingen andre steder..og her går det mye folk forbi... han er så herlig;)

Back
Topp