langlifrøken
Forumet er livet
definitivt rottweiler, har vokst opp med de, og har ei tispe nå[:)]
fantastiske familiehunder[:D][:D][:D]
fantastiske familiehunder[:D][:D][:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lilleziljeer vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
Chihuahua selvfølgelig [:D] Så lenge den kommer fra en skikkelig oppdretter.
Er mange andre fine raser også da :)
ORIGINAL: S_C
Noen som har en hund som ikke røyter så innmari mye?[:)]
[8D]ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis
ORIGINAL: Lilleziljeer vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
og hører flere sier det også...
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det
ORIGINAL: RobinHoodsign! er vokst opp med engelsk settere selv! alltid vært 2 i hus når jeg vokste opp, veldig tålmodige og snille hunder!![:)][:)]
Jeg er ei setter jente, har vokst opp med dem, og foreldrene mine har to engelsk setter tisper nå. De er fantastiske familiehunder, og ingen av dem jeg er oppvokst med har vært viltre, de ligger ved peisen når de er inne, også er det full guffe når de får være løs, trekke på ski og være i skog og mark.
De er ikke verdens smarteste hunder, men kan bli veldig lydig. De er tålmodig med barn, og sjelden skeptisk til mennesker.
Eneste problemet på mange "overavla" settere er ekstremt jaktinnstingt, men det er bare å finne en god oppdretter som også satser på familiehunder, ikke bare jakthunder.
Foreldrene mine sine hunder er 2 % jakthund og resten familiehund, mener med det at de er ikke mange helgene i året på jakt med dem.
ORIGINAL: Lilleziljejeg tror ikke det bare er en myte,det er nok realitet i det..ingen røyk uten ild[:D]
ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis
og hører flere sier det også...
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det
Er i grunnen bare en "myte" at små hunder og barn går dårlig sammen. Hvorfor skulle de vel egentlig det? Fordi ungene kan skade den ? Uansett størrelse på hunden så skal jo ikke barn og hund være sammen uten tilsyn. Så da faller jo i grunnen det argumentet bort.
Her fungerer det supert med en klåfingra 2 åring sammen med de små.. og jeg har til og med en valp på 500gram her :)
De fleste jeg kjenner som har chihuahua har også småbarn, og også der fungerer det supert :)
ORIGINAL: Maja24de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
Samojed!!!
Kan ikke si noe anna! Jeg visste ikke helt om jeg ville ha, men sambo synes det var en super hund..
Men vi dro å så på han og da var jo jeg solgt!! Gud så skjønne små bamser!
Han har en helt spesiell personlighet.. han kan snakke! og er helt utrolig selskaps syk og kosete!
Selvfølgelig er det litt arbeid siden det er mye pels.. men det har ingenting å si fordi dette er en helt utrolig hund!
Han kan bære kløv og dra pulk og mennesker... Han bærer alltid med seg alt sitt han trenger på tur! Utrolig sterk!
Han er veldig glad i barn.. slikker jo litt som alle hunder, men hvis barnet blir for mye går han bare unna eller ligger helt stille..han vet at det er småbarn som ikke tåler så mye virker det som..
Han har en utrolig tålmodighet! Bråker ikke mye..boffer litt lavt når det kommer folk eller hvis han leker, aldri ellers..
Å jeg kunne skrevet til krampa tar meg tror jeg! men må bare oppleves!!!!
Vi kommer nok alltid til å ha samojed!! ELSKER HAN!!!
ORIGINAL: LinnOgMia
Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!
ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis
ORIGINAL: Maja24de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
Samojed!!!
Kan ikke si noe anna! Jeg visste ikke helt om jeg ville ha, men sambo synes det var en super hund..
Men vi dro å så på han og da var jo jeg solgt!! Gud så skjønne små bamser!
Han har en helt spesiell personlighet.. han kan snakke! og er helt utrolig selskaps syk og kosete!
Selvfølgelig er det litt arbeid siden det er mye pels.. men det har ingenting å si fordi dette er en helt utrolig hund!
Han kan bære kløv og dra pulk og mennesker... Han bærer alltid med seg alt sitt han trenger på tur! Utrolig sterk!
Han er veldig glad i barn.. slikker jo litt som alle hunder, men hvis barnet blir for mye går han bare unna eller ligger helt stille..han vet at det er småbarn som ikke tåler så mye virker det som..
Han har en utrolig tålmodighet! Bråker ikke mye..boffer litt lavt når det kommer folk eller hvis han leker, aldri ellers..
Å jeg kunne skrevet til krampa tar meg tror jeg! men må bare oppleves!!!!
Vi kommer nok alltid til å ha samojed!! ELSKER HAN!!!
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]