Annbefal meg en hunderase

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis
de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]

Er Samojed'n svær?
Hah, nå har jeg hørt det au!
Det er forresten en mellomstor rase[;)]

ORIGINAL: Kranglefanten

de er svææære[&:][:D] veninna mi har en slik! fine da[:)] den hun og søstra hennes har var ikke særlig begeistret for barn, men herregud, du finner sære bikkjer i alle raser da..
gøy med en hun som kan trekke ungen på spark f.eks da[:D][:D] istedet for en chiuahua(?) som fryser ihjel ute[8D][8D]

Er Samojed'n svær?
jeg syntes det ja! den ER jo det[8D] ser ut som en isbjørn! når veninna mi sin kommer løpende mot meg er ikke jeg særlig høy i hatten iallefall[:D] mulig den ser større ut enn det den er å,pga pelsen

Er Samojed'n svær?
jeg syntes det ja! den ER jo det[8D] ser ut som en isbjørn! når veninna mi sin kommer løpende mot meg er ikke jeg særlig høy i hatten iallefall[:D] mulig den ser større ut enn det den er å,pga pelsen

Halve samojeden er pels! men ja.. er mange andre hunder som er større! er bare verden som er blitt besatt av småttiss hunder! ;)

ORIGINAL: Maja24

Er Samojed'n svær?

Halve samojeden er pels! men ja.. er mange andre hunder som er større! er bare verden som er blitt besatt av småttiss hunder! ;)
det vet jo jeg å det da[8D] men jeg syntes de er store,høhø[:D]

ORIGINAL: LinnOgMia

Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!

Signerer denne. Verdens nydeligst lille "gris" :)

Jeg har border collie tispe... er veldig fornøyd med hun,går kjempe godt overens med barna. De bruker hun til trekkhund,både på vinter og sommer. Godt lynne og lærer fort. Lite bjeffing og rolig når hun er inne. Kjempe glad i kos og godta alt ongene gjør.
Guttene løfter på henne,krabber under henne, drog henne litt i halen når de var små,men hun har godtatt alt og aldrig vist noe aggresjon.
Super hund for oss vertfall[:)]

Border collie[:)] har en tispe og den går kjempe godt med barna, kjempe klok og lærer veldig fort[:)]
og gjør alt som barne sier og....
kjempe fin familiehund[:)]

Beeeeste familiehunden ever er jo golden retriever da.. De er dessuten veldig lydige og lettlærte, noe som er greit om man ikke har SÅ peiling på hund liksom. [:)] De fortjener mye oppmerksomhet og litt mosjon da, men det gjør jo ALLE hunder! [:D][:D]

Gordon Setter :)
Nyydelig, og en fin familie hund. Er også veldig aktiv, siden dette er en jakthund, som jakter på fugl. Om dere bruker den til jakt eller noe slikt, veit jo ikke jeg da. Men dere får i hvertfall mosjon med den :)

En kamerat av pappa har denne som familie hund, og han jogger gjerne en tur om dagen. Midt i blinken for han :)

lapps vallhund

Alaska Husky 

ORIGINAL: Lunatics

Alaska Husky 

Signerer denne :) har ei A.husky tispe og neste helg flytter denne S.husky tispevalpen til oss..

Oppi alle rasetipsene, må man huske hva man kan tilby den hunden som flytter inn. Ikke bare gå etter utseende, men man må tenke på hva rasen krever. Alle hunder kan sikkert bli sofagriser, men mange hunder trives faktisk ikke som det.
Jakthunder krever mer enn å daffe rundt hjemme dag etter dag. Det samme med trekkhunder, de passer dårlig som stuegriser. Hvor mye fysisk og psykisk trening kan man tilby, hvor mye har man tid oppi en allerede hektisk hverdag med jobb og små barn.

ORIGINAL: Søtnos*

Vi har toller og er kjempe fornøyd med valget. Han er en koseklump inne og en ivrig turkamerat ute[;)]

Det har jeg vokst opp med! Er en herlig hunderase som er skikkelig kosen og veldig glad i turer! Mamma og pappa har sin andre Toller nå, og den er bare god! Lett å trene er den å! [:D]

ORIGINAL: ~Roskva~

Field Spaniel eller Springer Spaniel [:)]

Dette er spanieler som er litt større enn de andre spanielrasene. De er fuglehunder, så de kan godt gå laaaange turer hvis de er i en aktiv familie, men klarer seg også godt med mindre mosjon dersom dere er av den roligere sorten... De blir veldig fort slitne av å måtte bruke hodet, så hvis du vil slite ut en spaniel før du skal kjøre lang tur, for eksempel, er det bare å leke "tampen brenner" med den en halvtimes tid [;)]

De er familiekjære med et ganske sterkt flokkinstinkt, uten å dermed være veldig beskyttende eller vanskelig i forhold til fremmede.

Eneste "ulempen" er at de er ganske langhårete, så det blir fort litt støvsuging med en spaniel i hus [;)]

Sign, hadde springer spaniel da jeg var liten, var en fantastisk venn

Ellers så har jeg veldig lyst på Rodhesian Richback (afrikansk løvehund). De er nydelige!

Jeg har løwchen[:)] Har ingen barn da, men er storfornøyd med rasen[:)]

ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: Lillezilje

Chihuahua selvfølgelig [:D] Så lenge den kommer fra en skikkelig oppdretter.

Er mange andre fine raser også da :)
er vel ikke helt ideelt med så små hunder i en barnefamilie...(fikk erfare det selv)
og hører flere sier det også...
klart man kan lære opp ungene og bikkja med situsjonen, men JEG ville ikke valgt en så liten hund som familiehund..
hadde gått for en mellomstor type,har hørt masse bra om boxere som familiehunder, og hvis jeg skal ha hund en gang igjen, så blir der nok det

Er i grunnen bare en "myte" at små hunder og barn går dårlig sammen. Hvorfor skulle de vel egentlig det? Fordi ungene kan skade den ? Uansett størrelse på hunden så skal jo ikke barn og hund være sammen uten tilsyn. Så da faller jo i grunnen det argumentet bort.

Her fungerer det supert med en klåfingra 2 åring sammen med de små.. og jeg har til og med en valp på 500gram her :)

De fleste jeg kjenner som har chihuahua har også småbarn, og også der fungerer det supert :)
jeg tror ikke det bare er en myte,det er nok realitet i det..ingen røyk uten ild[:D]
klart barna skal vise hensyn uansett størrelse, men det er ikke til å legge sjul på at små hunder er mer skjøre forde,HVIS det skulle skje noe!! de tåler mindre..
har en nabo hvor bikkja brakk beina av å bare hoppe ned fra sofaen liksom[:-][:-][:-]
når jeg kjøpte min pomeranien(før jeg i det heletatt planla barn) så sa jo hun at de egner seg ikke som familiehunder! og det så vi jo,så den er det besteforeldrene mine som har..
går bedre nå mellom bikkja og ungen, men ville ikke hatt de sammen egentlig..

Det hender at små hunderaser kan være skjøre som du sier ja. Har også hørt Pomeranian som brekker bein av å hoppe ned fra sofa, men så lenge man trener hunden opp godt og riktig så skal det ikke være ett problem! Man skal ikke la en valp hoppe ned fra plasser den ikke klarer å hoppe opp på, er en god regel.

Signerer absolutt det Lillezilje sier om at det er mer myte.
Det å være familiehund kommer også ann på hunden, ikke bare på rasen..

Jeg vil absolutt anbefale både Chihuahua og Pomeranian =)
MEN som med alle andre hunder, skal man aldri la hund og barn være alene sammen. OG med små hunder skal man være ekstra påpasselig at barna ikke er for hardhente med de osv, siden de tåler litt mindre..

ORIGINAL: S_C

Noen som har en hund som ikke røyter så innmari mye?[:)]

Denne røyter ikke[:D] Bishon Havanais.. den rasen skal jeg ha når lille frøkna mi blir litt større[:)] Skal ikke ha en hund som røyter mer.. og skal i alle fall ikke ha en hund som lukter hund,.. og da er denne rasen perfekt! Eller Puddel[:)]

Vi fikk ny valp i jula, og dette er rasen for oss! Kommer ALDRI til å bytte rase noengang igjen! 
Valget vårt falt på grosser schweiser sennenhund.

Det er nesten ingen som har den, den er betegnet som barnas beste venn. Det er rett og slett en stor vennlig kjempe
Valpen vår er 12uker og rolig som skjæra på tunet.

Det er ventetid på de da, opptil to år men, neste kull kommer til sommern, og den oppdrettern er bare helt herlig! [:)]

Back
Topp