Annbefal meg en hunderase

*Frk.Mamma

Gift med forumet
vi vill ha hund nr to og driver og kikker litt på hva som kan være noe for oss. så kan ikke dere som har hund annbefale en god familiehund da som passer i en aktiv familie?? så kan vi ta en kikk på om det er en rase for oss[:)]

str på hunden og hva skal dere bruke hunden til?

ORIGINAL: turboquattro

str på hunden og hva skal dere bruke hunden til?

str har vi ikke tenkt på. alt fra liten til stor hehe blir brukt som kosehund bare. familie hund, tur og kos og leke kamerat

Løwchen er en rase som passer ypperlig som familiehund. elsker barn og blir gjerne med på en tur. er en ganske liten hund. røytfri. selv har jeg 2 border collier og 1 newfoundlandshund. blir en Løwchen valp her neste år. [:)]

har selv sett på nova scotia duck tolling retriever virker som en veldig bra familie hund, trenger mye mosjon og hode trening.

du skriver ikke noe om hva slags bikkje dere har fra før å alt sånn da.. men enig med Jente09Spire11 her. retriverne er herlige hunder. har selv berner sennen, men det er mye hund å da må du ha bil til å ha den med deg også liksom.. lykke til

Jeg personlig er veldig glad i Chinese Crested. Syns de er herlige på personlighet, en utrolig morsom hunderase. I tillegg røyter de ikke og lukter ikke hund. De er ganske spesielle på utseende så er ikke alle som er like fascinert av dem [:)]

Vi har en som er blanding mellom Chinesecrest pow poff, og yorkshire terrier.
Liten, og verdens snilleste.
Barna elsker henne og dem leker kjempe fint sammen. Gleder meg til i sommer da det blir valper. [:D]

ORIGINAL: oggi sin

du skriver ikke noe om hva slags bikkje dere har fra før å alt sånn da.. men enig med Jente09Spire11 her. retriverne er herlige hunder. har selv berner sennen, men det er mye hund å da må du ha bil til å ha den med deg også liksom.. lykke til

er vel ikke så nøye åssen trase vi har fra før sånn sett liksom. det er en dans/svensk gårdshund som gå rsammen med alle andre hudner og dyr så der er det ikke noe problem

ORIGINAL: Rekefaen

Jeg personlig er veldig glad i Chinese Crested. Syns de er herlige på personlighet, en utrolig morsom hunderase. I tillegg røyter de ikke og lukter ikke hund. De er ganske spesielle på utseende så er ikke alle som er like fascinert av dem [:)]

jeg liker den rasen veldig godt men sambo syns de ikke er noe pene i det hele tatt, han vill ha mer hund liksom hehe typen staffordhire, rottweiler osv men jeg vill ha en med litt pels hehe

ORIGINAL: Pembie

Dansksvensk gårdshund[:)]

det er rasen vi har nå [:)][:D]

Schæfer

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ORIGINAL: Rekefaen

jeg liker den rasen veldig godt men sambo syns de ikke er noe pene i det hele tatt, han vill ha mer hund liksom hehe typen staffordhire, rottweiler osv men jeg vill ha en med litt pels hehe

Hehe, mannen min syns ikke de var noe pene han heller, men jeg fikk overtalt han med på et møte med rasen og dermed var han solgt. Skal nevnes at han liker de store hunderasene veldig godt, men vi syns det er veldig hendig med liten, ikke-røytende hund.

Da må dere jo bare ha en til[:D] Ikke noe å lure på

Da må dere jo bare ha en til[:D] Ikke noe å lure på

hehe ja har tenkt på det men vi har lyst og ha en annen rase nå egentlig

Staffordshire Bull terrier <3
Familie hund til de grader. Elsker barn og er veldig kosete!

Field Spaniel eller Springer Spaniel [:)]

Dette er spanieler som er litt større enn de andre spanielrasene. De er fuglehunder, så de kan godt gå laaaange turer hvis de er i en aktiv familie, men klarer seg også godt med mindre mosjon dersom dere er av den roligere sorten... De blir veldig fort slitne av å måtte bruke hodet, så hvis du vil slite ut en spaniel før du skal kjøre lang tur, for eksempel, er det bare å leke "tampen brenner" med den en halvtimes tid [;)]

De er familiekjære med et ganske sterkt flokkinstinkt, uten å dermed være veldig beskyttende eller vanskelig i forhold til fremmede.

Eneste "ulempen" er at de er ganske langhårete, så det blir fort litt støvsuging med en spaniel i hus [;)]

rottweiler[:D]

kjempe kjekke hunder som elsker kos,tur,familie,barn osv.. vi har ei renraset rottweiler tispe og ei som er blanding[:)]

ellers ville jeg anbefalt en staffe,de er også noen hunder som elsker turer,barn og kos[:)]

Jeg er hardbarket schafer jente, men har egentlig gitt litt opp den hunden pga holdningene til andre folk. Elsker de herlige snille hundene, og irriterer meg grønn på folk som mener det ene og det andre om rasen. For som med alle hunder så er det med fåååååå unntak eiers feil om hunden ikke er som den skal.. Men nok om det.. [;)]

Fikk ny hund her hjemme for to uker siden. En flott engelsk setter hund. Mannen er setter type, og har vist meg de gode tingene med denne rasen. De kan være vilter, og trenger en del mosjon. En kan regulere litt selv med hva en venner de til fra begynnelsen[:)] Men de er jammen meg familiehund for alle penga oxo... De skremmer ikke folk i motsetning til andre raser( fordommer altså), og er avhengig av kos og kjærlighet. Gleder meg til valpestadiet går litt mer over, for hadde glemt hvor mye en må passe på.. Hehe...

Dette er tredje setteren vi har sammen, og anbefaler de gjerne videre...

Back
Topp