AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

I dag er jeg 14+0. Det vil si at jeg endelig er over i andre trimester. Nå er det bare 9 dager til, så har jeg passert det tidspunktet hvor jeg mistet sist. Jeg vet det ikke er noen garanti for noe, men psykisk betyr det mye å passere 15+2.

I går var jeg innom Kappahl og tittet litt på babyklær. Herlighet det er så mye søtt. Jeg tar ned plagg og holder dem i hånda klar for å betale, men så trekker jeg meg igjen. Litt fordi jeg tenker at det er ganske dyrt og at vi sikkert kommer til å arve en god del, og litt fordi jeg liksom ikke kan forestille meg dette helt enda. Hvordan er det med dere andre? Har dere kjøpt inn noe klær?

Jeg har i alle fall fått litt oversikt over de andre tingene vi trenger:

- Babynest, det var jeg så glad for at jeg hadde sist.
- Bæresjal, det var redningen når jeg hadde en unge med kolikk.
- Bedsidecrib
- Stellematte til å legge opp på vaskemaskinen som vil fungere som stellebord
- Babygym. Her sikler jeg på en av de fra SkipHop. Sååå søte.
- Bilsete til både baby og storesøster. Mellomste arver etter storesøster.
- Apotekvarer: Kremer, tørrkluter, ammeinnlegg i både ull og engangs, brystpumpe og oppbevaringsenheter til melk (jeg produserer rikelig!!)
- Ammepute - cosy fix - hadde den med nummer to og jeg elsket den! Anbefales!!
- Vognpose. Her er det mange å velge i, men jeg tror jeg har bestemt meg for Voksi city siden den har glidelås midt på foran, og ikke på sidene. Virker mer praktisk.
- Bilsetepose fra Voksi - det fantes ikke da jeg fikk de to andre, men jeg hører at mange er veldig glade for det nå, så tror vi går for det.
- Ny madrass til moseskurven vi har arvet
- Sengesett og dyne til baby
- Sprinkelseng tar vi når hun vokser ut av bedsidecriben
- Klær - her har jeg ikke spart på noe fra de to andre. Vi har lite lagringsplass, og var i mange år helt sikre på at vi ikke skulle ha flere barn.

Det vi allerede har:

- Vogn
- Moseskurv på stativ
- Muligens en bedsidecrib
- stelleveske
 
Hei på deg :D
Lesningen under lunsjen på jobb i dag ble ingen ringere enn dagboken din:happy
Du verden som jeg virkelig unner deg dette!!!!!!!:Heartred

Så fra en annen kant i landet her, og fra en totalt ukjent så vil jeg gratulere deg -helt innerst fra hjerterota!

Selv er jeg i PP11. Jeg har to barn fra før på 7 og snart 10. Nygift med verdens beste mann som ikke har barn, men som ønsker seg det så inderlig. Så skal være ærlig å si at jeg er litt nedstemt om dagen.
Er eggløsning i dag eller i morgen (har du egne kjerringråd for å få det til å sitte tas det gledelig og håpefullt imot) :cheers

...men, ved å lese dagboken din kan jeg merke optimisme.
Har føltes ut som jeg er den eneste utålmodige sjelen i verden og den som garantert tenker mest på graviditet -men etter å ha lest en del her inne på Babyverden, og dagboken din, så er jeg nok ikke så ulik "alle andre" likevel.
Såklart blir man giret, går på symptomjakt og ikke minst har lov til å la ta skuffelser, nervøsitet og spenning innover seg!

..Så det som gjenstår litt nå da - er å få til en graviditet. Sitter ofte og dagdrømmer om hvordan jeg skal gi nyheten til mannen min når/hvis(?) han blir pappa.

Oi, ble litt mye i min retning her. Det jeg skulle si var : GRATULERER med graviditeten og tillykke med svangerskapet, og NYT babytiden :Heartred

:smiley-bounce016
 
Gratulerer med 14 uker
 
Hei på deg :D
Lesningen under lunsjen på jobb i dag ble ingen ringere enn dagboken din:happy
Du verden som jeg virkelig unner deg dette!!!!!!!:Heartred

Så fra en annen kant i landet her, og fra en totalt ukjent så vil jeg gratulere deg -helt innerst fra hjerterota!

Selv er jeg i PP11. Jeg har to barn fra før på 7 og snart 10. Nygift med verdens beste mann som ikke har barn, men som ønsker seg det så inderlig. Så skal være ærlig å si at jeg er litt nedstemt om dagen.
Er eggløsning i dag eller i morgen (har du egne kjerringråd for å få det til å sitte tas det gledelig og håpefullt imot) :cheers

...men, ved å lese dagboken din kan jeg merke optimisme.
Har føltes ut som jeg er den eneste utålmodige sjelen i verden og den som garantert tenker mest på graviditet -men etter å ha lest en del her inne på Babyverden, og dagboken din, så er jeg nok ikke så ulik "alle andre" likevel.
Såklart blir man giret, går på symptomjakt og ikke minst har lov til å la ta skuffelser, nervøsitet og spenning innover seg!

..Så det som gjenstår litt nå da - er å få til en graviditet. Sitter ofte og dagdrømmer om hvordan jeg skal gi nyheten til mannen min når/hvis(?) han blir pappa.

Oi, ble litt mye i min retning her. Det jeg skulle si var : GRATULERER med graviditeten og tillykke med svangerskapet, og NYT babytiden :Heartred

:smiley-bounce016
Hei!

Tusen takk!

Så utrolig koselig at du har lest hele dagboken min, og at du i tillegg har fått noe ut av det! Det er et kompliment jeg tar med meg.

PP11 ja, da skjønner jeg du er klar for at det skal klaffe snart! Og du er ikke alene om å tenke på graviditet mesteparten av tiden. Sånn var jeg når jeg var prøver, og sånn er jeg nå! Tror ikke det er så uvanlig.

Når det kommer til kjerringråd, så har jeg prøvd det meste. Det som virker til å ha god effekt på min kropp (sikkert ulikt fra person til person altså), men her er lista:

1. Bidronninggelékapsler fra CD1 til og med eggløsning
2. Slimløsende hostesaft når jeg har eggløsning
3. Lavkarbokosthold
4. Trening
5. Nok søvn
6. Ikke stress
7. Minimalt med alkohol
8. Grapefruktjuice rundt eggløsning
9. Siste pp hvor jeg ble gravid sjekket jeg livmortappen.
10. Leste meg opp og fulgte mange av rådene på
http://www.syklus.info/

Ønsker deg det aller beste! Og at det klaffer veldig snart for dere også ❤️
 
Å være gravid innebærer svingninger i humøret. I dag svinger det nedover. Alt av bekymringer melder seg på en gang, og jeg kjenner meg bare plutselig nedstemt, sliten og lei.

Det nærmer seg samme tid som da jeg mistet sist. Jeg trodde ikke det skulle ha så mye å si, men det er verre enn jeg trodde. Jeg føler på en måte jeg var så naiv sist. Samtidig hjelper det jo ikke å bekymre seg heller.

Jeg vil så gjerne at lille venn i magen skal være sterk og frisk. Alt tyder jo på det, men jeg kunne seriøst ønske det var et lite vindu inn i magen med en luke jeg kunne åpne og lukke som jeg ville. Bare for å sjekke at alt er bra!

Litt deppa innlegg fra meg i kveld.. det blir sikkert bedre i morgen!
 
Fikk høre hjertelyden til baby på kontroll hos jordmor i dag 14+2. Hun fant den med en gang! Sterk og fin. Fineste lyden i verden akkurat nå :Heartred
 
Fikk høre hjertelyden til baby på kontroll hos jordmor i dag 14+2. Hun fant den med en gang! Sterk og fin. Fineste lyden i verden akkurat nå :Heartred
Så deilig!
 
Fikk høre hjertelyden til baby på kontroll hos jordmor i dag 14+2. Hun fant den med en gang! Sterk og fin. Fineste lyden i verden akkurat nå :Heartred

Åh, så godt å lese. Det er så lett å si at det ikke hjelper å bekymre seg, men når en først går og bekymrer seg er det ikke akkurat lett å la være heller!

Håper det hjalp å høre hjerteslag og at du får til å kose deg med graviditeten framover. Jeg ble veldig inspirert av lista di over ting dere trenger - gøy å lese mens jeg tenker på hva vi selv bør skaffe oss.

Ønsker deg en super helg :)
 
Åh, så godt å lese. Det er så lett å si at det ikke hjelper å bekymre seg, men når en først går og bekymrer seg er det ikke akkurat lett å la være heller!

Håper det hjalp å høre hjerteslag og at du får til å kose deg med graviditeten framover. Jeg ble veldig inspirert av lista di over ting dere trenger - gøy å lese mens jeg tenker på hva vi selv bør skaffe oss.

Ønsker deg en super helg :)
Det å høre hjerteslag var bare helt nydelig ❤️ Jeg føler meg mer avslappet nå! Både i går og i dag har jeg hatt fine dager med glede inni meg. Jeg kjøpte noen mammaklær i går. Og føler meg fin med dem. Det fremhever magen som også innebærer fett og luft, men nå har jeg bestemt meg for å gi blaffen i det. Jeg er jo gravid! Så hva som er hva spiller ingen rolle. Det er jo en baby der inne også!

Så bra du blir inspirert av lista! Det er sikkert mer også, men det var det jeg kom på i første omgang.

Har også tenkt å kjøpe saueskinn, og ulldress fra Nøstebarn. De har også små luer i ull/silke som jeg bare elsker. Mye brukt til de to andre! Kunne kjøpt masse på Nøstebarn, men må begrense meg litt pga prisen.

Hvordan går det med deg da? Har du sagt det på jobben nå?

Ha en fin lørdag ❤️
 
I dag våknet jeg halv fem med en sånn urolig følelse i kroppen. Klarte ikke å sove igjen, så nå er jeg skikkelig trøtt..
Skal på jobb kl 12, så føler ikke jeg kan legge meg igjen nå.

Nå til torsdag er jeg så langt kommet som jeg var i mai da jeg mistet. Jeg kjenner det skal bli veldig godt å passere den dagen med litt god margin. Har bestilt meg en ekstra ultralyd på neste mandag bare for å få beroliget meg litt før det er ordinær ultralyd 2,5 uker etter det igjen.

Venter og gleder meg utrolig til jeg kan kjenne tydelige spark og bevegelser. Men det er vel kanskje ikke før om et par måneder, så bare å roe seg ned først som sist!

Ha en fin uke til alle som er innom :Heartred
 
Det å høre hjerteslag var bare helt nydelig ❤️ Jeg føler meg mer avslappet nå! Både i går og i dag har jeg hatt fine dager med glede inni meg. Jeg kjøpte noen mammaklær i går. Og føler meg fin med dem. Det fremhever magen som også innebærer fett og luft, men nå har jeg bestemt meg for å gi blaffen i det. Jeg er jo gravid! Så hva som er hva spiller ingen rolle. Det er jo en baby der inne også!

Så bra du blir inspirert av lista! Det er sikkert mer også, men det var det jeg kom på i første omgang.

Har også tenkt å kjøpe saueskinn, og ulldress fra Nøstebarn. De har også små luer i ull/silke som jeg bare elsker. Mye brukt til de to andre! Kunne kjøpt masse på Nøstebarn, men må begrense meg litt pga prisen.

Hvordan går det med deg da? Har du sagt det på jobben nå?

Ha en fin lørdag ❤️

Skjønner så godt at det var en fin følelse :Heartred

Så gøy med mammaklær som fremhever magen! Vurderer å snart kjøpe meg noe, jeg også, for det begynner å bli litt langt mellom plaggene jeg er komfortabel med å gå med nå. Helt enig i at det ikke spiller noen rolle hva som er luft, fett og baby - det er en baby inni magen, og den følelsen er det lov å nyte:Heartred

Saueskinn og ulldress fra nøstebarn var lurt! Takk for enda flere tips :D Tenker jeg må skrive opp litt vi kan ønske oss til jul, for det er en fare for at det kommer en del babyting da. Enig i at nøstebarn var veldig dyrt ... og de babyklærne passer jo så kort tid! Men kanskje det er mulig å finne noe brukt.

Det går fint med meg! Veldig slitsomme dager på jobben for tida. Vi har plutselig 20 % sykefravær på avdelinga, og det blir så mye stress for oss som ikke er syke! Men ja, jeg har sagt ifra om at jeg er gravid nå, og det virka som sjefen ble oppriktig glad på mine vegne. Veldig godt å ha det overstått!
 
Skjønner så godt at det var en fin følelse :Heartred

Så gøy med mammaklær som fremhever magen! Vurderer å snart kjøpe meg noe, jeg også, for det begynner å bli litt langt mellom plaggene jeg er komfortabel med å gå med nå. Helt enig i at det ikke spiller noen rolle hva som er luft, fett og baby - det er en baby inni magen, og den følelsen er det lov å nyte:Heartred

Saueskinn og ulldress fra nøstebarn var lurt! Takk for enda flere tips :D Tenker jeg må skrive opp litt vi kan ønske oss til jul, for det er en fare for at det kommer en del babyting da. Enig i at nøstebarn var veldig dyrt ... og de babyklærne passer jo så kort tid! Men kanskje det er mulig å finne noe brukt.

Det går fint med meg! Veldig slitsomme dager på jobben for tida. Vi har plutselig 20 % sykefravær på avdelinga, og det blir så mye stress for oss som ikke er syke! Men ja, jeg har sagt ifra om at jeg er gravid nå, og det virka som sjefen ble oppriktig glad på mine vegne. Veldig godt å ha det overstått!

Jeg har ikke turt å bruke ordentelige mammaklær på jobb enda, men har bestemt meg for at etter oul skal jeg ikke bry meg mer!

Så bra at sjefen din tok det bra. Det skulle jo bare mangle, men man vet aldri når det innebærer litt styr for den som sitter igjen på jobb når vi går ut i perm.

Så kjedelig at det er mye å gjøre nå. Det hadde ho vært fint for din del at det var litt roligere. Leste i dagboken din at du gråt på bussen. Sånn skal det ikke være! Kan du ikke ta en prat med sjefen? Kanskje du kan få en tilrettelegging av noe slag? Dumt å slite deg ut, nå som du allerede har litt lite å gå på.

Her blir det forresten også mye babyting å ønske seg til jul!
 
I dag har jeg kommet like langt som da jeg startet å blø sist (6.5.19), altså 15+1. Senaborten var et faktum 15+2. Disse to dagene ønsker jeg at skal gå fortere enn svint. Min neste store milepæl er oul. Det føles ufattelig lenge til. Håper jeg klarer å senke skuldrene etter det, og forhåpentligvis glede meg mer.

Så langt kan jeg jo glede meg over masse! Det er en frisk jente der inne som vi har sett på flere tidlige ultralyder, og jeg hørte hjertelyden hennes forrige torsdag :Heartred

Må si at jeg vurderer å skaffe meg en doppler.. virker så greit å kunne sjekke selv av og til. Men så er det selvfølgelig baksiden av det, som innebærer at man kan bli unødvendig bekymret hvis man av en eller annen grunn ikke skulle finne noen hjertelyd.

Egentlig er det beste å vente til man kan kjenne bevegelser, da vil jo en doppler være overflødig uansett vil jeg tro. Noen som har erfaringer, eller tanker om doppler?

Jeg tenker mye på alt vi trenger. Vi har to barn fra før, men jeg har så og si gitt bort ALT!
Etter oul skal jeg sette opp en plan og et budsjett. Da kan vi fordele utgiftene litt utover isteden for å kjøpe alt i en jafs.

Ellers har jeg bare vært hjemme i dag. Med denne sykemeldingen på 50 % har jeg valgt å være hjemme onsdager, og fordele resten av timene de andre dagene. Jeg har egentlig bare slappet av og klarte endelig å sove. Med all denne bekymringen i kroppen har jeg kjent mye på angst de siste dagene.

I tillegg så jeg litt på hoteller i romjula. Mannen og jeg har snakket om å ta med barna 2-3 netter på hotell i romjula. Gjerne et hotell med basseng og lekerom. Så kan vi være der litt, og kanskje gå på museum osv i tillegg. Merker det gjorde at jeg plutselig gledet meg litt til jul :santa:rendeer
 
I dag har jeg kommet like langt som da jeg startet å blø sist (6.5.19), altså 15+1. Senaborten var et faktum 15+2. Disse to dagene ønsker jeg at skal gå fortere enn svint. Min neste store milepæl er oul. Det føles ufattelig lenge til. Håper jeg klarer å senke skuldrene etter det, og forhåpentligvis glede meg mer.

Så langt kan jeg jo glede meg over masse! Det er en frisk jente der inne som vi har sett på flere tidlige ultralyder, og jeg hørte hjertelyden hennes forrige torsdag :Heartred

Må si at jeg vurderer å skaffe meg en doppler.. virker så greit å kunne sjekke selv av og til. Men så er det selvfølgelig baksiden av det, som innebærer at man kan bli unødvendig bekymret hvis man av en eller annen grunn ikke skulle finne noen hjertelyd.

Egentlig er det beste å vente til man kan kjenne bevegelser, da vil jo en doppler være overflødig uansett vil jeg tro. Noen som har erfaringer, eller tanker om doppler?

Jeg tenker mye på alt vi trenger. Vi har to barn fra før, men jeg har så og si gitt bort ALT!
Etter oul skal jeg sette opp en plan og et budsjett. Da kan vi fordele utgiftene litt utover isteden for å kjøpe alt i en jafs.

Ellers har jeg bare vært hjemme i dag. Med denne sykemeldingen på 50 % har jeg valgt å være hjemme onsdager, og fordele resten av timene de andre dagene. Jeg har egentlig bare slappet av og klarte endelig å sove. Med all denne bekymringen i kroppen har jeg kjent mye på angst de siste dagene.

I tillegg så jeg litt på hoteller i romjula. Mannen og jeg har snakket om å ta med barna 2-3 netter på hotell i romjula. Gjerne et hotell med basseng og lekerom. Så kan vi være der litt, og kanskje gå på museum osv i tillegg. Merker det gjorde at jeg plutselig gledet meg litt til jul :santa:rendeer

Håper dagene suser forbi for deg !

Jeg har inntrykk av at mange her inne har god erfaring med doppler og finner hjertelyden lett. Men jeg var hos jordmor nå, ved 15+4 og spurte om hun kunne lytte. Hun gjorde det, men var veldig skeptisk. Sa det ikke er en del av kontrollen før uke 24 nå, fordi det er så vanlig å ikke finne hjertelyden, og sykehuset tar ikke imot henvisninger pga. Ikke funn med doppler før uke 24.
Hun holdt på i nesten 5 minutter, før vi fant hjertelyden. Mye trykking og romstering. Hadde ikke funnet den på egenhånd. Nå vet jeg ikke om jeg har morkaken foran denne gang som gjør det vanskelig men. Lege fant ikke hjertelyden ved 12 uker sist, og da hadde jeg den bak. Så jeg kjøper ikke. Hadde blitt så bekymra, og endt opp med å bruke den mer enn hva godt er :) snart vil vi heldigvis kjenne endel liv! :love7:love7
 
Håper dagene suser forbi for deg !

Jeg har inntrykk av at mange her inne har god erfaring med doppler og finner hjertelyden lett. Men jeg var hos jordmor nå, ved 15+4 og spurte om hun kunne lytte. Hun gjorde det, men var veldig skeptisk. Sa det ikke er en del av kontrollen før uke 24 nå, fordi det er så vanlig å ikke finne hjertelyden, og sykehuset tar ikke imot henvisninger pga. Ikke funn med doppler før uke 24.
Hun holdt på i nesten 5 minutter, før vi fant hjertelyden. Mye trykking og romstering. Hadde ikke funnet den på egenhånd. Nå vet jeg ikke om jeg har morkaken foran denne gang som gjør det vanskelig men. Lege fant ikke hjertelyden ved 12 uker sist, og da hadde jeg den bak. Så jeg kjøper ikke. Hadde blitt så bekymra, og endt opp med å bruke den mer enn hva godt er :) snart vil vi heldigvis kjenne endel liv! :love7:love7

Jeg har konkludert med det samme som deg. Utrolig kjedelig hvis man ikke finner den, men det ikke er noe galt for det. Det kan jo rett og slett føre til mer skade enn godt mtp stress og bekymringer osv.

Heldigvis er det ikke lenge til vi kjenner liv nei.. håper det vil skje innen noen uker!
 
I dag har jeg igjen vært på ultralydklinikken. Er 15+6 i dag. Det er bare 17 dager til ordinær ultralyd, men jeg er engstelig siden det gikk galt såpass sent sist, så unner meg noen ekstra private ultralyder i dette svangerskapet.

Alt ser heldigvis veldig bra ut. Nå har jeg kommet så langt at hun kunne måle og se etter de samme tingene som de gjør på oul. Gråt som bare det da jeg hørte hjertelyden og så henne bevege seg der inne. Mammahjertet er så stolt allerede. For en fin og søt baby vi har laget :Heartred

Det som er ekstra bra er at de har en app som man får bilder og film fra undersøkelsen rett på mobilen. Er så beroligende for meg som er, og har vært, så redd å kunne kikke på videoene i etterkant. Se at hun lever!

Jordmor er veldig positiv på mine vegne, og hun synes jeg må begynne å slappe av, og ikke minst glede meg. Jeg skal begynne i dag. Bekymringene fører ikke noe godt med seg, bedre å kjenne på det gode enn det vonde.

Det er uansett helt utrolig at det er en baby der inne. Jeg vet nå at det er en jente, men det spiller virkelig ingen rolle for meg hva det blir bare babyen er frisk!
 

Vedlegg

  • 1F800D5C-E668-4866-89D5-5ED967601A26.jpeg
    1F800D5C-E668-4866-89D5-5ED967601A26.jpeg
    34,5 KB · Visninger: 63
Last edited:
Fikk forresten vite i går at morkaken ligger foran. Det gjorde den med min første også. Men siden dette er min fjerde graviditet kjenner jeg små bevegelser (dult, bobler og dirring) der inne likevel. Veldig koselig!

I dag er jeg forresten 16 uker!!

Så glad for å gå over i en ny uke, og er nå lenger enn jeg mistet sist (15+2).
 
Gratulerer med 16 uker og aktivitet i magen
 
Back
Topp