Da er en milepæl unnagjort. Var på Rikshospitalet i dag for organrettet ultralyd og alt ser heldigvis bra ut. Jeg har jo tatt NIPT, men hun regnet også ut skårene for risikoen på trisomi 13, 18, og 21 ut i fra sine målinger, og alle var lave. Så jeg kunne puste lettet ut. Jeg sa at jeg fortsatt var nervøs, og da svarte hun at hun forstod det godt, men at jeg kunne senke skuldrene litt nå. Senabort skjer heldigvis skjelden, og enda skjeldnere to ganger på rad. Hun var veldig beroligende og sa: "det er få fostere som er så gjennomsjekket som ditt så tidlig!". Selvfølgelig kan det fortsatt skje mye, men det som kan sjekkes er nå sjekket.
Kanskje jeg skal tørre å si det til litt flere etter hver også nå da?
Hun mente forøvrig at mensterminen min stemmer på en prikk, og at det vil si at jeg er 13+1 i dag, og ikke 12+6 som jeg trodde.
Terminen blir derfor 16. april og ikke mellom 18. og 22. som jeg trodde. Litt rart er det likevel, for når jeg taster inn min siste mens på terminkalkulatoren på nett blir terminen 17. april. Jaja.. det der blir jeg aldri klok på. Men nå forholder jeg meg til det som står i papirene fra henne, og tenker i hovedsak på at jeg er 13+1, så får terminen bli endelig satt på OUL.