AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

Tenk snart har du den lille her, å så deilig å ha en dato som man kan se frem til ❤️ Lykke til :happy093.
 
Så godt å ha en dato å se frem til :Heartred Håper dere har det veldig fint på babymoon :love7
 
34+1
På tide med en liten oppdatering igjen.

I går var jeg igjen på diabetespoliklinikken, og denne gangen var jeg så utmattet da jeg kom inn til dia-sykepleieren at jeg nesten gråt før vi kom i gang med praten. Etter litt snakking om hvordan det går for tiden spurte hun om det var noe hun kunne gjøre for meg, og da sa jeg ja: "få en dato". Altså en dato for å vite når de ønsker å sette meg i gang.

Hun sa med en gang at det må en overlege bestemme, men at jeg hadde flaks for hun som er sjefen for føde/gyn på diabetespoliklinikken var der i dag, og at hun kunne gå å spørre henne med en gang. Jeg hadde ikke trua på at hun ville komme tilbake med noe konkret, men det gjorde hun!

Så nå har vi fått en dato og et klokkeslett for når vi skal møte på føden. Nesten tre uker før termin!
Det betyr at det nå er bare 3,5 uke til jeg legges inn og settes i gang!! Sykt!

Denne reisen har vært så lang. Først med graviditeten med tvillinger som endte i uke 16, og så denne graviditeten med diabetesen og alt den har ført med seg.

Jeg vil understreke at jeg hver dag kjenner på en enorm takknemmelighet over å være gravid med det som virker som en frisk baby.
Ønsker at alle som strever lykkes!!

Ha en fin ukeslutt folkens :Heartred


PS.
I helga skal mannen og jeg på en liten "babymoon" (som de kaller det i USA). Bo på hotell, spise god mat og få massasje blir bra!
Gleder meg.

Åh, hurra for dato!! Du får nok babyen din før jeg får min :Heartred

Skjønner det er veldig deilig å vite når du blir satt i gang, med tanke på plagene du har og svangerskapsdiabetesen som krever så mye. Endelig nærmer du deg målet - etter en lang og kronglete reise. Det er så fortjent :Heartred Bare hold ut de siste ukene nå, dette blir så bra :)

Babymoon høres fantastisk ut! Kos dere masse!
 
Hvordan går det med deg? Håper det går fint, til tross for unntakstilstand og alt som skjer om dagen :Heartred
 
Hvordan går det med deg? Håper det går fint, til tross for unntakstilstand og alt som skjer om dagen :Heartred
Hei!
Så koselig at du spør ❤️

Jeg har det greit, men begynner å kjenne på noen av de samme tingene som jeg leste i dagboken din. Må si det føles litt bittert at dette skulle skje akkurat nå. Man føder ikke akkurat så mange ganger i livet at det gjør noe. Men, men alt i alt må vi jo bare følge reglene. Jeg er jo glad det egentlig er så strengt som det er/ må være.

Når det gjelder diabetesen er det blodsukkeret mer turbulent enn noen sinne. Og jeg er så lei. Blir jo satt i gang senest 30/3. Men jeg snakket med sykehuset tidligere i uka var det plutselig snakk om at der kan bli før. Jeg er 37+0 25. mars, så vil gjerne ha henne inne til i alle fall.. men hun kan godt komme da også. Corona eller ei, jeg er klar!
 
Hei!
Så koselig at du spør ❤️

Jeg har det greit, men begynner å kjenne på noen av de samme tingene som jeg leste i dagboken din. Må si det føles litt bittert at dette skulle skje akkurat nå. Man føder ikke akkurat så mange ganger i livet at det gjør noe. Men, men alt i alt må vi jo bare følge reglene. Jeg er jo glad det egentlig er så strengt som det er/ må være.

Når det gjelder diabetesen er det blodsukkeret mer turbulent enn noen sinne. Og jeg er så lei. Blir jo satt i gang senest 30/3. Men jeg snakket med sykehuset tidligere i uka var det plutselig snakk om at der kan bli før. Jeg er 37+0 25. mars, så vil gjerne ha henne inne til i alle fall.. men hun kan godt komme da også. Corona eller ei, jeg er klar!

Bittert at korona slo til som verst akkurat nå, ja. Men, som du skriver, det er jo bra at de nødvendige tiltakene iverksettes. Du kan jo ikke være sikker på å merke at du er syk med korona engang, og plutselig har du smitta en som dør av det, eller er årsaken til at en hel fødeavdeling må i karantene.

Huff, skjønner så godt at du er lei! Er så imponert over alt du har måttet unngå i kostholdet - til og med frukt, liksom. Godt du ser målstreken nå. Håper hun holder seg inne til 25. mars, og kommer kjapt etter det :Heartred
 
Bittert at korona slo til som verst akkurat nå, ja. Men, som du skriver, det er jo bra at de nødvendige tiltakene iverksettes. Du kan jo ikke være sikker på å merke at du er syk med korona engang, og plutselig har du smitta en som dør av det, eller er årsaken til at en hel fødeavdeling må i karantene.

Huff, skjønner så godt at du er lei! Er så imponert over alt du har måttet unngå i kostholdet - til og med frukt, liksom. Godt du ser målstreken nå. Håper hun holder seg inne til 25. mars, og kommer kjapt etter det :Heartred
Takk ❤️ Ja, nå nærmer det seg. Vi får tenke positivt sammen her inne. Det hjelper synes jeg!
 
Wow, for en nydelig historie! Utrolig trist med tvillingene, men så utrolig godt at lille jenta di snart er her:Heartpink vi er midt oppi prøvingen selv, kjente det var utrolig godt å lese om noe som er "lenger frem i tid" enn akkurat her og nå for vår del.

Ønsker deg noen skikkelig fine dager frem til fødsel! Og takk for at du har delt så åpent og systematisk igjennom hele svangerskapet. Skal virkelig bruke dagboken din og se tilbake på, spesielt listene dine, den dagen det blir vår tur!
 
Wow, for en nydelig historie! Utrolig trist med tvillingene, men så utrolig godt at lille jenta di snart er her:Heartpink vi er midt oppi prøvingen selv, kjente det var utrolig godt å lese om noe som er "lenger frem i tid" enn akkurat her og nå for vår del.

Ønsker deg noen skikkelig fine dager frem til fødsel! Og takk for at du har delt så åpent og systematisk igjennom hele svangerskapet. Skal virkelig bruke dagboken din og se tilbake på, spesielt listene dine, den dagen det blir vår tur!
Tusen takk for så fin tilbakemelding! Denne dagboken opprettet jeg i grunnen bare for å ha et sted å ventilere litt. Så veldig glad hvis noen andre enn meg også kan få noe ut av disse skribleriene.
Lykke masse til i tiden fremover til dere! Klem
 
3741333B-E6BD-4599-94F6-15DBA1BF641D.jpeg


Hurra! Prinsessa vår er født ❤️
Her går det i ett, så jeg bare limet inn det jeg skrev i fødetråden!
Skriver mer senere.

Kjønn: Jente
Termin: 18.04.20
Dato født: 26.03.20
Uke+dag: 37+1
Klokkeslett: 15.13
Fødested: Rikshospitalet
Vekt: 2915 gram
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginal

Annet du ønsker å fortelle:

ble satt i gang pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes.
Ballong ble satt inn 25. mars kl 16. Fikk rier på natta. Ballongen falt ut kl 02. Dro inn på føden.

Viste seg at det var maserier uten effekt. Fikk bli til morgenen hvor jeg uansett hadde time for å komme i gang. Vannet ble tatt kl 09. Jævlig vondt fordi jeg var så umoden. Mannen fikk komme da vannet var tatt. Så deilig når han kom!!

Fikk etter hvert drypp for å få bedre rier. Fikk epidural kl 14. Da hadde jeg hysterisk vondt. Synes det hjalp og fikk en pause. Ble sjekket og var fortsatt ganske umoden og bare 4 cm. Kl 15 var det vaktskifte. 15.05 ville jeg prøve å sitte litt. Pang! Så kjente jeg at jeg måtte presse. Hylte og følte jeg skulle dø. 7 minutter etterpå lå prinsessa på brystet.

Alle i rommet var i lettere sjokk. Aktiv fødsel var bare 1 time! Jenta tok rett og slett
sats og sklei ut. Følte jeg skulle revne i alle retninger, men fikk bare to pyntesting som følge av at de ikke rakk å ta av elektroden hun hadde på hodet. Ammingen funker bra, heldigvis!
Nå er vi bare så lykkelige! Trebarnsforeldre, tenk det!!
 
Last edited:
Gratulerer
 
Vis vedlegget 322226 Hurra! Prinsessa vår er født ❤️Her går det i ett, så jeg bare limet inn det jeg skrev i fødetråden! Skriver mer senere.
Kjønn: Jente
Termin: 18.04.20
Dato født: 26.03.20
Uke+dag: 37+1
Klokkeslett: 15.13
Fødested: Rikshospitalet
Vekt: 2915 gram
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginal

Annet du ønsker å fortelle:

ble satt i gang pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes.
Ballong ble satt inn 25. mars kl 16. Fikk rier på natta. Ballongen falt ut kl 02. Dro inn på føden.

Viste seg at det var maserier uten effekt. Fikk bli til morgenen hvor jeg uansett hadde time for å komme i gang. Vannet ble tatt kl 09. Jævlig vondt fordi jeg var så umoden. Mannen fikk komme da vannet var tatt. Så deilig når han kom!!

Fikk etter hvert drypp for å få bedre rier. Fikk epidural kl 14. Da hadde jeg hysterisk vondt. Synes det hjalp og fikk en pause. Ble sjekket og var fortsatt ganske umoden og bare 4 cm. Kl 15 var det vaktskifte. 15.05 ville jeg prøve å sitte litt. Pang! Så kjente jeg at jeg måtte presse. Hylte og følte jeg skulle dø. 7 minutter etterpå lå prinsessa på brystet.

Alle i rommet var i lettere sjokk. Aktiv fødsel var bare 1 time! Jenta tok rett og slett
sats og sklei ut. Følte jeg skulle revne i alle retninger, men fikk bare to pyntesting som følge av at de ikke rakk å ta av elektroden hun hadde på hodet. Ammingen funker bra, heldigvis!
Nå er vi bare så lykkelige! Trebarnsforeldre, tenk det!!

Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye ❤
 
Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din - så koselig og stas at hun har kommet! Jeg har fått med meg alt fra start til "slutt" på kort tid - dette var motiverende og veldig koselig lesing :love7 Det er veldig gøy nå som jeg har begynt prøvingen på nummer 3 selv.

Kos dere masse de neste dagene og ukene!! :)
 
Så herlig!
Gratulerer så mye!❤️
Nyt tiden fremover nå❤️
 
Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din - så koselig og stas at hun har kommet! Jeg har fått med meg alt fra start til "slutt" på kort tid - dette var motiverende og veldig koselig lesing :love7 Det er veldig gøy nå som jeg har begynt prøvingen på nummer 3 selv.

Kos dere masse de neste dagene og ukene!! :)
Tusen takk!
Koselig at du har lest alt :Heartred

Det har vært litt av en berg-og-dal-bane, men nå koser vi oss bare. Lykke til med prøvingen!
 
Back
Topp