~ Angelickas dagbok ~

ORIGINAL: Amodi

Voldsomt så fruktbart det er i hjemmet deres for tiden, du og fiskene[;)] 
(Rett før jeg kommer på besøk til deg nå[:D] hehe.)

Goood helg snuppa!

Haha, bare til å komme[8D] God helg til deg og!

Angelickas svangerskapsdagbok

JANUAR  

1.JANUAR: Slappe av dag - film og kos[:)]

2.JANUAR: 7 uker på vei[:D] Ultralyd hos Hausken kl. 11.15. Venter en baby! [:D] Blødde litt på kvelden[&o]

3.JANUAR: Kom ut en slimklump (ja, her må alle detaljer med), ekkelt!  

4.JANUAR: Heldigvis ikke blødd noe mer utenom litt spotting. Lei av denne bløingen nå[:@] Håper at den gir seg snart, men det skal nok gå bra, da spotting er en bivirkning av medisinen jeg går på.

5.JANUAR: Overtakelse på det gamle huset[:)]

6.JANUAR:

7.JANUAR: Første svangerskapskontroll hos lege kl. 09.05 [:)] Fant ut at den slimklumpen som kom ut antageligvis var den andre tvillingen[&o] 

8.JANUAR: Jobbet fra kl. 10.

9.JANUAR: 8 uker på vei[:D] Ikke blødd på en uke! Jobbet fra kl. 10. Kjøpte fisker[;)]

10.JANUAR: Jobbet fra kl. 10. Var på Peppes med mamma og tanten min. På kvelden var vi hos ett vennepar og spilte spill.

11.JANUAR: Middag hos mamma. Så film på kvelden. 

12.JANUAR: Jobb fra kl. 13.

13.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

14.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

15.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

16.JANUAR: 9 uker på vei[:D] Jobb fra kl. 10. Var hos ett vennepar på middag[:)]

17.JANUAR: Jobb fra kl. 10. En vennine kommer hit - spillkveld[;)] 

18.JANUAR: Frisøren vår kommer til mamma-skal ta ut extensionen min og sette i igjen. Blir lett flokete når det har vokst ut så langt.

19.JANUAR: Snuppis har IVF-time!!!

20.JANUAR:

21.JANUAR:

22.JANUAR:

23.JANUAR: 10 uker på vei[:D] Endelig kan jeg slutte på Cyclogest og Progynova

24.JANUAR:

25.JANUAR:

26.JANUAR: 

27.JANUAR:

28.JANUAR:

29.JANUAR:

30.JANUAR: 11 uker på vei[:D] 

31.JANUAR:

Kom plutselig på at dette ikke er en prøvedagbok, men en svangerskapsdagbok. Så rart!

Fiiin du er snuppa mi [:D]
Gratulerer med 9 uker og 1 dag...! [8D] Tiden begynner å gå fort for dere også nå!

Hei

Eg har lest hele boken din no og det er skikkeleg kjekt å lesa at du er kommet så godt på veg. Eg fortale vennina mi at du har skikkeleg mage, enn om du ikkje er kommet lenger enn ni uker. Hun skal skjule det helt til mars men eg trur det blir vanskeleg for henne. Dere har mykje same kroppsfasong, etter som eg ser på bildet ditt, men det er vel babymage og? Hun har eit par kg ekstra men det er bare fint på henne[:)] Eg trur eg ga henne litt panikk[8|]

ORIGINAL: Kaizer

Fiiin du er snuppa mi [:D]
Gratulerer med 9 uker og 1 dag...! [8D] Tiden begynner å gå fort for dere også nå!

Haha, takktakk[8D] Ja, føler det går litt raskere nå, men vil bare over uke 12 jeg altså! Gruer meg litt til å slutte på medisiner neste fredag. Er redd for at når jeg slutter med dem så bestemmer kroppen seg for at den ikke vil ha spiren[8|] Medisinene er jo progestan som gjør at kroppen ikke skal støte det fra seg om jeg har skjønt riktig. Mange rare tanker jah[8D]

ORIGINAL: Svartengel

Hei

Eg har lest hele boken din no og det er skikkeleg kjekt å lesa at du er kommet så godt på veg. Eg fortale vennina mi at du har skikkeleg mage, enn om du ikkje er kommet lenger enn ni uker. Hun skal skjule det helt til mars men eg trur det blir vanskeleg for henne. Dere har mykje same kroppsfasong, etter som eg ser på bildet ditt, men det er vel babymage og? Hun har eit par kg ekstra men det er bare fint på henne[:)] Eg trur eg ga henne litt panikk[8|]

Næh, jeg har litt på kroppen pga insulinresistens, og litt lite aktivitet til tider. Mye stillesitting og lesing her[:)] Typisk PCOS er at man legger på seg på magen, mens resten ikke blir så gæli..Hehe[:D] Kudos til alle de som leser hele dagboken min altså, tror ikke jeg hadde orket det selv engang! Hehe[8D] Men jeg har faktisk tatt av en kilo etter jeg ble gravid jeg. Men så sier de at de som er litt store fra før av gjerne ikke legger på seg så mye under graviditeten. Så jeg håper jo på den jeg da[;)] Har vært en del oppblåst da[:)]

Næh, jeg har litt på kroppen pga insulinresistens, og litt lite aktivitet til tider. Mye stillesitting og lesing her[:)] Typisk PCOS er at man legger på seg på magen, mens resten ikke blir så gæli..Hehe[:D] Kudos til alle de som leser hele dagboken min altså, tror ikke jeg hadde orket det selv engang! Hehe[8D] Men jeg har faktisk tatt av en kilo etter jeg ble gravid jeg. Men så sier de at de som er litt store fra før av gjerne ikke legger på seg så mye under graviditeten. Så jeg håper jo på den jeg da[;)] Har vært en del oppblåst da[:)]

Ja eg leste at du hadde det. Men klart det blir slik når man studere. Eg har det same problemet sjølv, forskjellen er at du lever ut drømmen min å studere jus[:)]
Eg syns iallefall du ser gravid ut på bildet, men kanskje det er fordi eg ser etter og antar at det er da[:)] Og håpa ikkje du vert fornærma[8|]

ORIGINAL: Angelicka24

Så koselig! Synes det er helt rart at han er 5 måneder allerede jeg! Skal si tiden bare flyyyyr! Du får ha en fin helg snuppa[:D]

Ja den raser avgårde gitt [:)]
God helg til deg også [:)][:)]

ORIGINAL: Svartengel

Ja eg leste at du hadde det. Men klart det blir slik når man studere. Eg har det same problemet sjølv, forskjellen er at du lever ut drømmen min å studere jus[:)]
Eg syns iallefall du ser gravid ut på bildet, men kanskje det er fordi eg ser etter og antar at det er da[:)] Og håpa ikkje du vert fornærma[8|]

Hehehe, nei hadde jeg regnet med at alle skulle skryte av hvilken sylfide jeg er, så hadde jeg ikke lagt ut bildet! Hahaha[:D] Gleder meg til jeg ser enda mer at det faktisk er noe der inne da, er det som er moro[:)] Er vant til litt mage, men blir rart når det blir myyyye mage[8D]

Jus er ett kjempestudie, men det krever jo selvsagt en del lesing. Spesielt siden jeg leser alt på egnhånd og[:)]

JANUAR  

2.JANUAR: 7 uker på vei[:D] Ultralyd hos Hausken kl. 11.15. Venter en baby! [:D] Blødde litt på kvelden[&o]

4.JANUAR: Heldigvis ikke blødd noe mer utenom litt spotting. Lei av denne bløingen nå[:@] Håper at den gir seg snart, men det skal nok gå bra, da spotting er en bivirkning av medisinen jeg går på.

6.JANUAR:

7.JANUAR: Første svangerskapskontroll hos lege kl. 09.05 [:)] Fant ut at den slimklumpen som kom ut antageligvis var den andre tvillingen[&o] 

9.JANUAR: 8 uker på vei[:D] Ikke blødd på en uke! Jobbet fra kl. 10. Kjøpte fisker[;)]

10.JANUAR: Jobbet fra kl. 10. Var på Peppes med mamma og tanten min. På kvelden var vi hos ett vennepar og spilte spill.

16.JANUAR: 9 uker på vei[:D] Jobb fra kl. 10. Var hos ett vennepar på middag[:)]

18.JANUAR: Frisøren vår kommer til mamma-skal ta ut extensionen min og sette i igjen. Blir lett flokete når det har vokst ut så langt.

19.JANUAR: Snuppis har IVF-time!!! Handla meg litt mammaklær[8D]

20.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

21.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

22.JANUAR: Mannen reier i Nordsjøen[&o] Jobb fra kl. 10.

23.JANUAR: 10 uker på vei[:D] Endelig kan jeg slutte på Cyclogest og Progynova Jobb fra kl. 10.

24.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

25.JANUAR:

26.JANUAR: 

27.JANUAR:

28.JANUAR:

29.JANUAR:

31.JANUAR:

Kom plutselig på at dette ikke er en prøvedagbok, men en svangerskapsdagbok. Så rart!

ORIGINAL: Ivara

Svinger innom for å ønske deg og spiren en finfin uke [:)]

Spiren har nok funnet seg fint til rett der inne nå og funnet ut at det er et bilvende sted frem til sånn uti august en gang. [;)] Hausekn vet vel hva han gjør når du skal slutte med muserakettene nå får vi tro. Det går nok fint snuppa!

Tusen takk snuppa! Det blir alltid litt bekymringer om man vil eller ei. Mannen er også lik meg, så vi hadde en prat om det i går. Han sa at det hele ble helt annerledes når han så babyen på ultralyd og vet at det faktisk er noe der. Da ble liksom alt veldig mye mer virkelig. Men vi håper jo virkelig begge to at dette skal gå bra da[:)] Er jo kommet ganske langt nå!

ORIGINAL: Ivara

Klart det blir bekymringer, noe annet ville vært rart.
Det er vel et slags ordtak som sier noe sånt som at man bekymrer seg for sine barn fra unnfangelsen og til den dagen man dør.

Men krysser alt for at svangerskapet ditt ender opp med at dere har dere egen lille baby i armene deres på bursdagen din [;)]
Ikke lenge igjen til 12ukersgrensa nå vennen!

Nei, så absolutt ikke! Og mellom 9 og 11 uker så skal det være over 93 prosent sjanse for at det skal gå bra[:D] Nå kan det være at jeg og tanten min reiser til Syden den første februar og. Vi trenger begge avslapning og ta livet heeeelt kul på hver vår solstol.. Hehe. Hun skal i gang med nye forsøk hun og neste måned, så vi tenkte det måtte jo være bra å starte det med en velfortjent tur.

Hvor langt er du i løypa nå? Sprayer du?

JANUAR  

6.JANUAR:

19.JANUAR: Snuppis har IVF-time!!! Handla meg litt mammaklær[8D]

20.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Bestilte Sydentur!!! Jeg og tanta mi reiser den 1. februar[:D]

21.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

22.JANUAR: Mannen reier i Nordsjøen[&o] Jobb fra kl. 10.

23.JANUAR: 10 uker på vei[:D] Endelig kan jeg slutte på Cyclogest og Progynova Jobb fra kl. 10.

24.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

25.JANUAR:

26.JANUAR: 

27.JANUAR:

28.JANUAR:

29.JANUAR:

31.JANUAR:

I dag er jeg altså  9+5 og mange rare tanker kverner oppe i hodet mitt.

Om ett par dager skal jeg kutte ned på alt av medisiner utenom metforminen som jeg skal gå på til uke 12. Gruer meg nesten litt til å slutte på de. Ser for meg at det der inne bare blir holdt tilbake av medisinene jeg tar, og at ett par dager etterpå skal blødningene komme. Jeg skjønner ikke hvorfor de fæle tankene skal ta overhånd, alt ser jo fint og normalt ut til nå! Ingen flere blødninger, og nå de siste dagene har det vært mye jobbing der nede og magen min er oppblåst! Ser jo nesten høygravid ut her. Så er det jo disse ømme puppene som forfølger meg enda, og om man har mistet så forsvinner jo som ofte de fleste symptomer etterhvert...

Nei, det blir litt tankespinn innimellom, men jeg er jo positiv allikevel. Har til og med handlet meg mammaklær; en shorts, en tynn kåpe og en topp[:)] Har pratet med legen i dag, for i går bestilte jeg og tanten min oss Sydentur til første februar, så timen jeg hadde hos legen den 3, måtte flyttes til dagen etter jeg kommer hjem. Altså den 9. februar. Da er jeg 12+3 og legen kan sende henvisning til UL. Den 17. februar er det jordmortime og det gleder jeg meg veldig til. Da er jeg 13+4[:)] Tar nok med mannen på den timen[:)] Han synes det er kjempekos å få være med på kontroller og slikt[;)]

Jøss, det er ikke lett å være gravid gitt[8D]

Det kommer mange rare tanker når en går gravid, det er sikkert og visst!
Går nok fint dette Angelicka [:D] Hausken vet hva han driver med, så tror nok du kan ta det heeelt med ro! [8D]

Utrolig deilig med sydentur da! Hvor går ferden?? Har så lyst å reise en liten tur når jeg blir sykemeldt, men vet ikke om jeg har lov [8|] Det er jo noe med sykemelding og utenlandsreiser... [&:][8|] Vi har noen bekjente som har leilighet i spania, kunne kanskje fått lånt den! [:)] 

Gøy at mannen syntes det er morro med kontroller da! Min også var med på første (og forøvrig siste) jordmortime, legetimene trenger han ikke være med på, de er så kjedelige! [:'(] Måle BT og ellers ingenting føler jeg! Lurer på hvordan det blir når jeg skal opp på sykehuset... De overtar meg jo etter uke 20, og det er jo ikke mange ukene til gitt... Tenk, snart halvveis!! [:D][:D][:D]

Klem til deg som sliter med mange rare tanker! [:D][:D]

Tusen takk for koselig ord snuppa[:D] Nå sitter jeg med seriøst spreng i magen her. Tror jeg er litt full av luft[8D] Plagsomme greier! Bekymringene er gitt seg litt nå, men de kommer med noen tak innimellom[:'(]

Vi reiser til Teneriffe, og skal være der en uke. Skal bli skikkelig nydelig, og noe både jeg og tanta mi trenger nå føler jeg. Reiser uspesifisert da, bare en sånn billigtur vi har kastet oss på[:)] Skal bli digg! Får satse på at jeg husker alt jeg ikke bør spise bare[8D]

Jeg har jo vært på en legekontroll ja, og føler at det ikke er så veldig spennende der akkurat. Men jordmor er nok litt kjekkere! Vet ikke hvorfor jeg tror det da[;)] Merkelig å tenke at du ikke er langt fra halvveis ja! Vet du når du må gå ut i permisjon?

Da har jeg fått time til legen i dag kl. 12.30. Skulle ta med urinprøve og så skulle jeg visst ta en blodprøve der. Har hatt ett litt ekkelt press på venstre siden de siste dagene. Da er det gjerne svangerskap utenfor livmoren, så de vil nok sjekke det opp. Jeg tror nok ikke det er det da, i og med at jeg har hatt UL hos Hausken og alt så fint ut. Men det kan være en cyste som plager litt, da kan man visst kjenne ett press der nede. Så har jeg hatt litt gulig utflod, noe som kan tyde på infeksjon. Enten i form av soppinfeksjon eller annet. Greit å få sjekket det opp rett og slett!

Hahaha, er skikkelig luftig jeg også skal jeg si deg! Håper det snart går over, ser jo ut som om jeg er gravid i 6-7 mnd! [&:]

Hørtes skikkelig digg ut med teneriffe! Jeg vil også!! Må nesten høre med arb.giver om jeg får lov å reise eller hvordan det er... Ikke sikkert jeg får lov av legene eigang [8|] 
Permisjonen min begynner tre uker før termin, og hvis jeg føder før det, begynner permisjonen min når jeg føder! [:D]

Lege er kjedelig, jordmor er koselig! Sånn er det bare! Vi er liksom vant til å gå til legen, mens jordmor er spes. i forbindelse med graviditet.. Sikkert derfor [:D] Ser du skal til legen i dag! Lykke til, håper det ikke er noe farlig og at du får noe for plagene dine [;)] 

Nå skal jeg ut å lage kake til pappaen min som kommer i morgen! Mmmm, deilig sjokoladekake! [8D][8D][8D]

ORIGINAL: Kaizer

Hahaha, er skikkelig luftig jeg også skal jeg si deg! Håper det snart går over, ser jo ut som om jeg er gravid i 6-7 mnd! [&:]

Hørtes skikkelig digg ut med teneriffe! Jeg vil også!! Må nesten høre med arb.giver om jeg får lov å reise eller hvordan det er... Ikke sikkert jeg får lov av legene eigang [8|] 
Permisjonen min begynner tre uker før termin, og hvis jeg føder før det, begynner permisjonen min når jeg føder! [:D]

Lege er kjedelig, jordmor er koselig! Sånn er det bare! Vi er liksom vant til å gå til legen, mens jordmor er spes. i forbindelse med graviditet.. Sikkert derfor [:D] Ser du skal til legen i dag! Lykke til, håper det ikke er noe farlig og at du får noe for plagene dine [;)] 

Nå skal jeg ut å lage kake til pappaen min som kommer i morgen! Mmmm, deilig sjokoladekake! [8D][8D][8D]

Send noe kake over til meg og da[8D]

Da var jeg hos legen min i dag, og hun konstaterte at jeg var veldig øm på den ene siden. Hun ringte sykehuset for å få meg på en UL for å konstatere om det var en cyste der inne, men legen der var uvillig til å ta meg inn siden babyen ble laget hos Hausken[8|] Da var det liksom "hans problem". De skulle ringe meg tilbake senere på dagen da, måtte bare se om de fant en time til meg først. Nå ja, jeg var nå ikke sen om å ringe Hausken jeg, og da fikk jeg UL på dagen gitt! Driter i om jeg måtte betale for det for å si det sånn. Sykehuset ringte meg opp igjen, og kunne tilby UL om 6 dager. Men sa bare at jeg ikke trengte den for jeg hadde kontaktet Hausken. Ingen tvil om at privat er best i min bok[;)]

Såh, her er resultatet av UL[:D]:

En baby på 31,7 mm, noe som tilsier at terminen min er flyttet til 20. august, og jeg er 10+2 i stedet for 9+6[;)] Vi fikk se babyen hoppe litt opp og ned, telt tær og fingre, og h*n klødde seg til og med på hodet. Så også en slags liten sprettnese der gitt[8D] Var virkelig helt fantastisk å se at bebissen var blitt så stor bare på tre uker! Hjertet banket fint, og jeg er in løøøøv

Det han fant ut er at det heldigvis ikke var en cyste, men at det er musklene i bukveggen som strekkes og dras i, og at dette kan være veldig smertefullt! Derfor jeg har hatt litt økt utflod og, som også var en ting han så på.

Han tok 4 bilder, og meningen var at jeg skulle få 4 forskjellige; av fot, når h*n klødde seg, dette og ett til. Selvfølgelig hadde han trykket på feil knapp, så det ble fire like[8D] Menmen, nå fikk jeg i hvert fall dette bildet, og er suuuuperglad for at alt ser fint ut[:D] Så ut som om h*n har arvet stortåen til pappan, for den var større enn de andre tærne gitt *Knis* Sprettnesen kommer nok fra familien min[;)] Dette var bare helt fantastisk, og nå skal jeg senke skuldrene totalt og nyyyyyyte svangerskapet mitt. Tenk, jeg er faktisk gravid[:D]

Back
Topp