~ Angelickas dagbok ~

For eit nydeleg bilde då:) Oi. Hoppet ein hel uke fram? Men da er du enda nærmare 12uker då[:D] Lykke til vidare med svangerskapet ditt[:D]

ORIGINAL: Svartengel

For eit nydeleg bilde då:) Oi. Hoppet ein hel uke fram? Men da er du enda nærmare 12uker då[:D] Lykke til vidare med svangerskapet ditt[:D]

Er vel ca. 4 dager frem[:D] Men er glad jo nærmere jeg kommer 12 uker ja!

Er vel ca. 4 dager frem[:D] Men er glad jo nærmere jeg kommer 12 uker ja!

Det høyres flott ut[:)] Det er spennende dette her[:D] Kjekt å følge med å sjå kva som skjer, det er jo gjerne min tur snart[:D]

Angelickas svangerskapsdagbok

JANUAR  

1.JANUAR: Slappe av dag - film og kos[:)]

2.JANUAR: 7 uker på vei[:D] Ultralyd hos Hausken kl. 11.15. Venter en baby! [:D] Blødde litt på kvelden[&o]

3.JANUAR: Kom ut en slimklump (ja, her må alle detaljer med), ekkelt!  

4.JANUAR: Heldigvis ikke blødd noe mer utenom litt spotting. Lei av denne bløingen nå[:@] Håper at den gir seg snart, men det skal nok gå bra, da spotting er en bivirkning av medisinen jeg går på.

5.JANUAR: Overtakelse på det gamle huset[:)]

6.JANUAR:

7.JANUAR: Første svangerskapskontroll hos lege kl. 09.05 [:)] Fant ut at den slimklumpen som kom ut antageligvis var den andre tvillingen[&o] 

8.JANUAR: Jobbet fra kl. 10.

9.JANUAR: 8 uker på vei[:D] Ikke blødd på en uke! Jobbet fra kl. 10. Kjøpte fisker[;)]

10.JANUAR: Jobbet fra kl. 10. Var på Peppes med mamma og tanten min. På kvelden var vi hos ett vennepar og spilte spill.

11.JANUAR: Middag hos mamma. Så film på kvelden. 

12.JANUAR: Jobb fra kl. 13.

13.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

14.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

15.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

16.JANUAR: 9 uker på vei[:D] Jobb fra kl. 10. Var hos ett vennepar på middag[:)]

17.JANUAR: Jobb fra kl. 10. En vennine kommer hit - spillkveld[;)] 

18.JANUAR: Frisøren vår kommer til mamma-skal ta ut extensionen min og sette i igjen. Blir lett flokete når det har vokst ut så langt.

19.JANUAR: Snuppis har IVF-time!!! Handla meg litt mammaklær[8D]

20.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Bestilte Sydentur!!! Jeg og tanta mi reiser den 1. februar[:D] Smerter og press nede på venstre side.

21.JANUAR: Mannen reier i Nordsjøen[&o] Jobb fra kl. 10. Voldsomt press nede på venstre side[&:]

22.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Var på UL for å sjekke hva smertene var, og fikk se en perfekt baby på skjermen.  Alt så fint ut, og det er nok bare muskler og slik som strekker seg. Kan visst være veldig smertefullt! Termin ble flyttet litt på, så er 10+2 i dag[:D]

23.JANUAR: Endelig kan jeg slutte på Cyclogest og Progynova Jobb fra kl. 10.

24.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Hadde kosekveld med meg selv[8D]

25.JANUAR: Gikk på jobb kl. 13.

26.JANUAR: 

27.JANUAR: 11 uker på vei[:D] 

28.JANUAR: Bingo hos mamma[:D] Kjempemoro[8D]

29.JANUAR:

30.JANUAR: 

31.JANUAR:

Kom plutselig på at dette ikke er en prøvedagbok, men en svangerskapsdagbok. Så rart!

Takk snuppa! Nå har jeg ikke termin på bursdagen min lenger da, men det er kjempemoro å være lenger uansett[8D]

Hei snuppa[;)]

Takk for helsing i d.boka![:D]
Gler meg til ny ul, kanskje eg slapper litt meir av då[8|] er blitt sjukemeldt no i et par dager, pga at eg sliter med å få sove skikkelig[&o]
Men eg veit liksom ikkje kva som plager meg, er liksom ikkje noko som har "peikt" seg ut, så må vær noko i underbevisstheten..[&o]
Men, men, ellers er formen bra egentlig. Foruten om at eg er litt kvalmen og sånt etter for lite søvn[8D]

Do-tura har eg merka på og, men ikkje såå masse endo, einaste det som er MEST irriterande er dersom eg må på do om natto[8D]
Det er eit herk, men no prøver eg å la vær å drikke så mykje på kvelden, for å unngå fleire do-tura enn nødvendig[;)]
-men eg våkne jo allikavel fleire gonga til natto då[8|]

Blir jo småredd for at ting ikkje skal vær ok, tenk om noko er gale, siden eg ikkje sover så mykje som eg egentlig treng[8|]
MEN, eg får ta meg et par blundar på ettermiddagane dersom nattesøvnen ikkje blir bedre,
evt får eg gå å sjå tv til eg omtrent sovner på sofan å så gå å legge meg igjen[8|][8D]

Gratulerer med baby i magen. Håper ukene frem til 12 uker går raskt. Det er så koselig med ul.[:)]

ORIGINAL: [miss]

Hei snuppa[;)]

Takk for helsing i d.boka![:D]
Gler meg til ny ul, kanskje eg slapper litt meir av då[8|] er blitt sjukemeldt no i et par dager, pga at eg sliter med å få sove skikkelig[&o]
Men eg veit liksom ikkje kva som plager meg, er liksom ikkje noko som har "peikt" seg ut, så må vær noko i underbevisstheten..[&o]
Men, men, ellers er formen bra egentlig. Foruten om at eg er litt kvalmen og sånt etter for lite søvn[8D]

Do-tura har eg merka på og, men ikkje såå masse endo, einaste det som er MEST irriterande er dersom eg må på do om natto[8D]
Det er eit herk, men no prøver eg å la vær å drikke så mykje på kvelden, for å unngå fleire do-tura enn nødvendig[;)]
-men eg våkne jo allikavel fleire gonga til natto då[8|]

Blir jo småredd for at ting ikkje skal vær ok, tenk om noko er gale, siden eg ikkje sover så mykje som eg egentlig treng[8|]
MEN, eg får ta meg et par blundar på ettermiddagane dersom nattesøvnen ikkje blir bedre,
evt får eg gå å sjå tv til eg omtrent sovner på sofan å så gå å legge meg igjen[8|][8D]

Huff! Det er fælt når søvnen klusser det sånn til! Hadde en lang slik periode når jeg var yngre. Var virkelig forferdelig å ikke få nok søvn. Nå sovner jeg på en, to, tre.. Det er helt nydelig! Håper at det stabiliserer seg etterhvert i hvert fall!

De tankene om det er noe galt tror jeg er ganske normalt. Jeg har jo vært smånervevrak her[8D] Men tror nok bebissen din sover og er våken når den skal uavhengig av deg. Det går nok fint, men du får jo bare slappe av og ta livet med ro rett og slett[:)]

ORIGINAL: Babyfeber

Gratulerer med baby i magen. Håper ukene frem til 12 uker går raskt. Det er så koselig med ul.[:)]

Tusen takk[:D]

Spennende Snuppis! Jeg skal i hvert fall krysse fingrene for deg[;)]

Så fin signatur du har fått deg!!! [:D]
Koselig å kunne se deg sammen med babyen i magen din [8D]

10+6????? Hvor i alle dager blir ukene av??? Ikke lenge før du er mor, jo! [:D][8D]

ORIGINAL: Kaizer

Så fin signatur du har fått deg!!! [:D]
Koselig å kunne se deg sammen med babyen i magen din [8D]

Hihihi, tusen takk snuppa! Tenk at jeg er 11 uker i morgen! Ihihi!

ORIGINAL: Grete71

10+6????? Hvor i alle dager blir ukene av??? Ikke lenge før du er mor, jo! [:D][8D]

Hahaha! Nå skal det jo sies at jeg fikk meg tre ekstra dager på forrige ultralyd da[;)]

Må legge til denne for å se hvor langt jeg er kommet, og hva som skjer fremover[:D]

Du er nå 10 uker og 6 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
25. november 2008

Hjertet begynner å slå:
20. desember 2008

Embryoet beveger seg:
13. januar 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
20. januar 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 20. januar 2009
Risikoen for spontanabort avtar: 3. februar 2009
Kvalmen avtar for de fleste: 10. februar 2009
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. februar 2009
Fosteret svelger og tisser: 3. mars 2009
Tid for ultralyd: 10. mars 2009
Du kan kjenne fosterets bevegelser: 17. mars 2009
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 31. mars 2009
Fosteret begynner å høre: 21. april 2009
Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 19. mai 2009
Mange fostre legger seg med hodet ned: 23. juni 2009
Svangerskapspermisjonen begynner: 30. juli 2009
Antatt termindato: 20. august 2009   *Glede seg til 3. februar* [:D][link=http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=403][/link] 

ORIGINAL: Angelicka24

Hahaha! Nå skal det jo sies at jeg fikk meg tre ekstra dager på forrige ultralyd da[;)]

Ja men i alle dager, hvordan går dèt an da? Du vet jo når du fikk satt inn egga? [8D] Kanskje rett og slett fordi egga festet seg kjappere enn "normalt"?

ORIGINAL: Angelicka24

Ja men i alle dager, hvordan går dèt an da? Du vet jo når du fikk satt inn egga? [8D] Kanskje rett og slett fordi egga festet seg kjappere enn "normalt"?

Joda, og da klaffer det med 20. august. Det var den termin jeg fikk på ønskebarn, som er for assistert befruktning, men jeg har gått litt etter BV sin og på forrige UL var det litt sprik mellom datoene, så vi satte bare 23 siden det er bursdagen min[;)]

Angelickas svangerskapsdagbok

JANUAR  

1.JANUAR: Slappe av dag - film og kos[:)]

2.JANUAR: 7 uker på vei[:D] Ultralyd hos Hausken kl. 11.15. Venter en baby! [:D] Blødde litt på kvelden[&o]

3.JANUAR: Kom ut en slimklump (ja, her må alle detaljer med), ekkelt!  

4.JANUAR: Heldigvis ikke blødd noe mer utenom litt spotting. Lei av denne bløingen nå[:@] Håper at den gir seg snart, men det skal nok gå bra, da spotting er en bivirkning av medisinen jeg går på.

5.JANUAR: Overtakelse på det gamle huset[:)]

6.JANUAR:

7.JANUAR: Første svangerskapskontroll hos lege kl. 09.05 [:)] Fant ut at den slimklumpen som kom ut antageligvis var den andre tvillingen[&o] 

8.JANUAR: Jobbet fra kl. 10.

9.JANUAR: 8 uker på vei[:D] Ikke blødd på en uke! Jobbet fra kl. 10. Kjøpte fisker[;)]

10.JANUAR: Jobbet fra kl. 10. Var på Peppes med mamma og tanten min. På kvelden var vi hos ett vennepar og spilte spill.

11.JANUAR: Middag hos mamma. Så film på kvelden. 

12.JANUAR: Jobb fra kl. 13.

13.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

14.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

15.JANUAR: Jobb fra kl. 10.

16.JANUAR: 9 uker på vei[:D] Jobb fra kl. 10. Var hos ett vennepar på middag[:)]

17.JANUAR: Jobb fra kl. 10. En vennine kommer hit - spillkveld[;)] 

18.JANUAR: Frisøren vår kommer til mamma-skal ta ut extensionen min og sette i igjen. Blir lett flokete når det har vokst ut så langt.

19.JANUAR: Snuppis har IVF-time!!! Handla meg litt mammaklær[8D]

20.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Bestilte Sydentur!!! Jeg og tanta mi reiser den 1. februar[:D] Smerter og press nede på venstre side.

21.JANUAR: Mannen reier i Nordsjøen[&o] Jobb fra kl. 10. Voldsomt press nede på venstre side[&:]

22.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Var på UL for å sjekke hva smertene var, og fikk se en perfekt baby på skjermen.  Alt så fint ut, og det er nok bare muskler og slik som strekker seg. Kan visst være veldig smertefullt! Termin ble flyttet litt på, så er 10+2 i dag[:D]

23.JANUAR: Endelig kan jeg slutte på Cyclogest og Progynova Jobb fra kl. 10.

24.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Hadde kosekveld med meg selv[8D]

25.JANUAR: Gikk på jobb kl. 13.

26.JANUAR: Gikk på jobb kl. 12.

27.JANUAR: 11 uker på vei[:D] Jobb fra 09.30. Den store TV-dagen[;)]

28.JANUAR: Jobb fra 09.30. Bingo hos mamma[:D] Kjempemoro[8D] Var hjemme halv 3[;)]

29.JANUAR: Jobb fra 09.30.

30.JANUAR: Jobb fra 09.30. Vasket gulver og klær. Pakket litt mer.

31.JANUAR: Jobb fra kl. 10. Reiser til Teneriffe i morgen! Pakker siste rest, og har handlet meg hårfarge[:)] Resten av kvelden blir på benken[;)]

Kom plutselig på at dette ikke er en prøvedagbok, men en svangerskapsdagbok. Så rart!

Syns det er spennende å lese di dagbok eg[:D] Og enda meir spennende sida det ikkje er ei prøvedagbok lenger[:D]
Og så er morsomt å sjå kor fin mage du har[:D]
Du må ha lykke til med resten av svangerskapet ditt[:)]

ORIGINAL: Svartengel

Syns det er spennende å lese di dagbok eg[:D] Og enda meir spennende sida det ikkje er ei prøvedagbok lenger[:D]
Og så er morsomt å sjå kor fin mage du har[:D]
Du må ha lykke til med resten av svangerskapet ditt[:)]

Så søt du er! Føler jeg skriver veldig lite spennende for tiden da[8D] Hehe! Nytt bilde kommer sikkert om en uke. Da er jeg i uke 12[:)] Bildet i signaturen min er fra uke 8+ ett eller annet..[:)]

Back
Topp