Tenkte jeg kunne skrive en liten oppdatering på hvordan medisinene fungerer så langt. Dette blir dag 3 jeg bruker metforminen. 4 dager til jeg skal trappe opp til to piller til dagen.
Bivirkningene på metforminen er kvalme og vondt i magen. I for gårs våknet jeg midt på natten av at jeg var skikkelig kvalm, så jeg måtte legge meg på badet. Klarte ikke å spy, men hang lenge over doen. Så la jeg meg på soverommet med bøtte ved siden av sengen. Var småkvalm i hele går. Håper det ikke fortsetter sånn, men er heldigvis ikke kvalm nå da. Kjenner at jeg kanskje ikke er helt 100 % i form i dag. Kjente at det jobbet noe voldsomt nede i venstre eggstokk i dag, men vet ikke om det har noe med p-pillen å gjøre eller hva det er.
Så langt er jo ikke pp7 en egentlig prøveperiode i og med at jeg går på p-pillen. Helt merkelig å ikke prøve nå. Det er jo en baby vi vil ha! Nå er det 10/11 måneder siden vi begynte prøvingen, og jeg er litt spent på hvor lang tid det tar før spiren vår endelig sitter og jeg bare kan slappe av og kose meg med en voksende mage!
Jeg ser mange kjøper babyutstyr, og kikker masse på vogner osv. Men det har jeg ikke klart enda. Jeg vil ha spiren før jeg klarer å tenke så mye på det egentlig! Kan tenke meg at den dagen jeg får vite jeg er gravid, så begynner visakortet mitt å gå varmt[8D]
Nå er det 66 dager til jeg skal ringe klinikk Hausken igjen; slutte på p-pillene og begynne på andre medisiner slik at jeg kan bli gravid! Da blir nok første pp med medisiner i august. Spent på hvor lang tid det tar før spiren skal sitte!
Med andre ord blir termin tidligst i slutten av mai! Synes det er helt greit. Da blir det mai/juni/juli baby på meg da forhåpentligvis. Og en sommerbaby er jo absolutt ikke å forakte[:D]