~ Angelickas dagbok ~

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til juni mnd. Endelig pp7! 

1. JUNI: Har kommet bittelitt brunt ut i dag og, dag 15 med blødninger/spotting. Lurer på om jeg har hatt en SA[&o] Godt jeg snart skal på utredning! Koser meg bare i dag og har endelig fått sommerferiefølelsen!

2. JUNI: Litt brunt i dag og. Dag 16 med blødninger/spotting. Har malt siste rest av huset - herlig!

3. JUNI :  Får eksamensresultatene mine!  Ikke fornøyd nei[&o] 

4. JUNI: Skal ut til tanten min og hjelpe henne og male grunnmur!

5. JUNI:  Dagen er endelig kommet for utredning!

6. JUNI:  Sex og Singelliv filmen har premiere! Gjett hvem som skal på den i coctailkjole? Yes! Me[:D]

7. JUNI: 

8. JUNI:

9. JUNI:

10. JUNI:  

11. JUNI:  Vi reiser til Bulgaria!   

12. JUNI: 

13. JUNI: 

14. JUNI: 

15. JUNI:

16. JUNI: 

17. JUNI:

18. JUNI: [8D] Kommer hjem fra Bulgaria! [8D]

19. JUNI:

20. JUNI:

21. JUNI:

22. JUNI:

23. JUNI:

24. JUNI:

25. JUNI:

26. JUNI: 

27. JUNI: 

28. JUNI:

29. JUNI:    

30. JUNI:   

6.august -       34 dager  
8.september -  42 dager
19.oktober -    37 dager
24.november - 43 dager
05. januar -     52 dager
26. februar -    88 dager
24.mai - Hva tid finner TR ut at hun skal dukke opp??

Så dumt det med eksamen din da, men bra du ser det positive i det[:)] Heldigvis er det flere sjanser[:)] Og i morgen er den store dagen vet du........skal tenke masse på deg[:)]

Gleder meg virkelig til i morgen ja! Skal gi full oppdatering her inne når jeg kommer hjem[;)]

Klokken 11, så heldigvis litt tidlig på dagen[:D] Få oss litt kaffi og våkne til litt før vi skal bort. Grugleder meg litt jeg, men håper jo at jeg får det samme som baby la hermine, ettersom vi egentlig er ganske like. Hun fikk metformin og slanketabletter. Jeg har gått på xenical før da, og de var grusomme, så jeg håper jeg i så fall får reductil. Men vi får se hva han sier. Jeg er bare spent!

Vi har klokken 11! Skal bli spennende å høre hva som skjer hos deg i forhold til meg[:)]

Okaj da. Jeg er glad for at vi skal begge!

Hehe, jeg er egentlig glad jeg skal der alene jeg... [;)]

Ja, men det er jo fint! Jeg har jo allerede tatt blodprøver hos legen, og hatt en vanlig GU hos legen min. Så jeg håper vel egentlig innvending UL, og en samtale om eventuelle medisiner og veien videre!

Har du vært på innvendig ul før?
Sprøe greier....! [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Har du vært på innvendig ul før?
Sprøe greier....! [:D]

Jo! Når jeg var 16 en gang! Men husker ikke så mye av det da! Men da får jeg vel se alt inni meg da, tenker jeg[:D]

Det er det som er så sykt å se på!
Eggstokkene, livmoren... Det er faktisk sånn som på bilder [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Det er det som er så sykt å se på!
Eggstokkene, livmoren... Det er faktisk sånn som på bilder [:D]

Hehehe, det blir stilig altså! Tenk at jeg skal dit i morgen!!! Ååååååh glede[:D]
Lurer på hvordan det ser ut inni der jeg, om det ser normalt ut, eller er full av cyster eller noe.. Er vel vanlig med PCOS er det ikke?

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til juni mnd. Endelig pp7! 

1. JUNI: Har kommet bittelitt brunt ut i dag og, dag 15 med blødninger/spotting. Lurer på om jeg har hatt en SA[&o] Godt jeg snart skal på utredning! Koser meg bare i dag og har endelig fått sommerferiefølelsen!

2. JUNI: Litt brunt i dag og. Dag 16 med blødninger/spotting. Har malt siste rest av huset - herlig!

3. JUNI :  Får eksamensresultatene mine!  Ikke fornøyd nei[&o] 

4. JUNI: Skal ut til tanten min og hjelpe henne og male grunnmur!

5. JUNI:  Dagen er endelig kommet for utredning!  Skal ha tantungen min på overnatting.

6. JUNI:  Sex og Singelliv filmen har premiere! Gjett hvem som skal på den i coctailkjole? Yes! Me[:D]

7. JUNI: 

8. JUNI:

9. JUNI:  Skal ha tantungen min på overnatting[:)]

10. JUNI:    

11. JUNI:  Vi reiser til Bulgaria!   

12. JUNI: 

13. JUNI: 

14. JUNI: 

15. JUNI:

16. JUNI: 

17. JUNI:

18. JUNI: [8D] Kommer hjem fra Bulgaria! [8D]

19. JUNI:

20. JUNI:

21. JUNI:

22. JUNI:

23. JUNI:

24. JUNI:

25. JUNI:

26. JUNI: 

27. JUNI: 

28. JUNI:

29. JUNI:    

30. JUNI:   

6.august -       34 dager  
8.september -  42 dager
19.oktober -    37 dager
24.november - 43 dager
05. januar -     52 dager
26. februar -    88 dager
24.mai - Hva tid finner TR ut at hun skal dukke opp??

Den O store dag er kommet!

Oh yeah baby! Småtripper litt her[8D]

Lagde en tråd på FS, men legger ut historien om hvordan det gikk hos klinikk Hausken her og;

I dag var endelig den store dagen kommet, og jeg både gledet og gruet meg, samme gjorde min mann. Vi kom dit, og fyllte ut ett skjema, ble tatt bilder av til journalen, og fikk komme inn til legen. Han så på blodprøvene jeg hadde tatt hos fastlegen min, og konstaterte raskt at det var PCOS jeg har, noe som jeg jo egentlig visste. Så forklarte han veldig detaljert og grundig om PCOS, hva det står for, og hvordan det fungerer osv. Kjempegreit!
Så gikk han over til å forklare om insulinresistens, noe som ofte følger av PCOS. Han sa at det var veldig normalt å legge på seg mye rundt midjen på grunn av dette, noe som jeg har slitt med lenge. Selv om jeg spiser forholdsvis sunt, ikke drikker brus, og ikke sitter på ræva hele dagen, så er jeg overvektig. Det har vært noe dritt!
Etter å ha forklart grundig om denne sa han til min mann at han måtte gå og ta en spermprøve. Jeg lo litt inni meg; stakkars mannen min måtte inn på ett rom og runke i en kopp! Samtidig tok han innvendig UL på meg, og det var som forventet; en haug med egg i begge eggstokker. Modne, men ingen utvelgelse skjer slik at egget slippes og kan befruktes, noe som betyr en opphopning av egg!
Vi kikket litt på timeplanen fremover for han ville ha meg på medisiner straks, men det passet dårlig nå for mannen min er selvsagt i Nordsjøen når forventet eggløsning da ville ha vært.
Derfor ble jeg satt på p-piller og metformin frem til august. P-pillene er for å bli kvitt alle eggene som har hopet seg opp, og metforminen er for insulinresistensen min. Da vil jeg antageligvis gå ned i vekt (OH YEAH BABY[:D][:D][:D]), og kroppen min vil være klar for å bli satt i gang. Metforminen skal jeg første uken ta en tablett, andre uken to, og tredje uken, og frem til august, tre til dagen!
Steget etter det blir da at jeg går på primolut og progynova (var det det det het mon tro?), samtidig med metformin, og at jeg må på hormonsprøyter (tror det er det) som heter Gonal-F for å sette ting i gang og få skikkelige eggløsninger. Jeg skal ringe dem 11. august (som for øvrig er bryllupsdagen vår[8D]) for at vi skal sette opp en timeplan videre for disse medisinene mine, og få tilpasset eggløsninger til mannen min er hjemme.
Om dette ikke fungerer er IVF neste steg, men det blir nok ikke aktuelt!
Ringte forresten klinikken etter ett par timer for å høre hvordan spermprøven var, og vi ble både lettet og glade for at den var helt fin!

Jeg er lykkelig jenter!!!!

Kjempe-kjempe bra Angelicka!! For et framskritt, og for noko kjekt å sjå fram til[:D] Håper metforminen hjelper deg å gå ned i vekt og at det da blir lettere for spiren å feste seg[:D] Metformin gjorde i alle fall at eg gikk drastisk ned i vekt (uten behov for det) og det var ekkelt, for min del!! Blir spennande å følga med deg!! Forhåpentligvis er eg inne på eit anna forum i august, men er jo ikkje godt å vite!!

I alle fall, all ære til Hausken, som hjelper deg framover[:D]

Back
Topp