~ Angelickas dagbok ~

ORIGINAL: trusa

LIFE IS GOOD. Jeg er så glad på dine vegne. Så du slipper pergo og får noe som skal slippe egg heller?

Ja, ser ikke ut som om det blir pergo nei, men heller noe som stimulerer hormoner osv slik at de jobber som de skal. Det er vel hormonene som helst er i ubalanse slik som jeg forsto det! Men de sprøytene er vel kanskje sterkere enn pergotime da? Jeg aner ikke! Skal inn på felleskatalogen og lese mer om de senere i kveld.

ORIGINAL: Caaaarina

Høres ut som dere er i full gang med utredningen da [:)] Er så glad på dine vegne, snuppa[:D]

Tusen takk høney! Dette skal bli bra tenker jeg!

ORIGINAL: |miss|

Kjempe-kjempe bra Angelicka!! For et framskritt, og for noko kjekt å sjå fram til[:D] Håper metforminen hjelper deg å gå ned i vekt og at det da blir lettere for spiren å feste seg[:D] Metformin gjorde i alle fall at eg gikk drastisk ned i vekt (uten behov for det) og det var ekkelt, for min del!! Blir spennande å følga med deg!! Forhåpentligvis er eg inne på eit anna forum i august, men er jo ikkje godt å vite!!

I alle fall, all ære til Hausken, som hjelper deg framover[:D]

Ja, tenk at jeg har min egen babymakingplan nå! Hehehe! Trodde aldri dette skulle skje når jeg begynte å prøve liksom! Gleder meg til å sette den til verks! Håper kiloene renner av nå som jeg gumler metformin, skal i hvert fall spille mye sandvolleyball i sommer! Så gøy[:D]
Hausken er mitt nye idol! Hehehe[;)]
Hvordan synes du det går med pergo da? Håper det sitter en pergospire for deg snart!

Hehe, ja blir nok bra det! Volleyball er gøøy[:D]

Ellers, pergoen gjer jo susen den, får eggløsning og alt, men det er liksom det. Skjer ikkje meir. No går eg jo å venter då på en visstnok super-ekstrem bra eggløsning (i flg spes.gyn) siden eg har hatt trippel kur.. Håper berre ikkje eg omkommer av smerter pga det[8D][:D] Hehe[:D] Håper også det blir ei pergospire, last chance no!! Ser visst dårlig ut for juli desv...[&o] Han kommer heim fra jobb omtrent rett etter EL.. Den er kjip!

Åh, ja den er kjip ja! Jobber han borte? Det var derfor jeg begynte på pillen og metformin og nå, siden mannen min jobber i Nordsjøen klaffet det ikke med EL siden han var borte[&o]

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til juni mnd. Endelig pp7! 

1. JUNI: Har kommet bittelitt brunt ut i dag og, dag 15 med blødninger/spotting. Lurer på om jeg har hatt en SA[&o] Godt jeg snart skal på utredning! Koser meg bare i dag og har endelig fått sommerferiefølelsen!

2. JUNI: Litt brunt i dag og. Dag 16 med blødninger/spotting. Har malt siste rest av huset - herlig!

3. JUNI :  Får eksamensresultatene mine!  Ikke fornøyd nei[&o] 

4. JUNI: Skal ut til tanten min og hjelpe henne og male grunnmur!

5. JUNI:  Dagen er endelig kommet for utredning!  Skal ha tantungen min på overnatting. Begynte på metformin og p-piller!

6. JUNI:  Sex og Singelliv filmen har premiere! Gleder meg!!!  

7. JUNI: 

8. JUNI: Tantungen min kommer på overnatting[:)]

9. JUNI:  Tantungen min på overnatting [:)]

10. JUNI: Den lille prinsessen reiser hjem til mammen igjen [;)]

11. JUNI:  Vi reiser til Bulgaria!    Øker metformindosen til 2 tabletter til dagen!

12. JUNI: 

13. JUNI: 

14. JUNI: 

15. JUNI:

16. JUNI: 

17. JUNI:  Øker metformindosen til 3 tabletter til dagen [:)]

18. JUNI: [8D] Kommer hjem fra Bulgaria! [8D]

19. JUNI:

20. JUNI:

21. JUNI:

22. JUNI:

23. JUNI:

24. JUNI:

25. JUNI:

26. JUNI: 

27. JUNI: 

28. JUNI:

29. JUNI: Får antageligvis TR siden jeg går på p-pillen nå for å renske litt ut i eggstokkene mine!

30. JUNI:   

6.august -       34 dager  
8.september -  42 dager
19.oktober -    37 dager
24.november - 43 dager
05. januar -     52 dager
26. februar -    88 dager
24.mai - Hva tid finner TR ut at hun skal dukke opp??

Ja, han jobber i Sør-Korea, 1 mnd i slengen.. Gått helt fint med syklusane fram til no.. Måtte vel kræsja ein gong. Men suuuger big time då!! Men til hausten blir han heime i 3 mnd, det blir fint[:D] Bare synd at det er hjortejakt da..[8|] Spørs nett kati eg får sjå han då!!

Forresten, kordan går det med tablettene? Merka noe til de? Og du, kva er den mercilon??

Mercilon er p-pille! Grunnen til at jeg skal gå på de er at det ikke klaffet med EL når mannen er hjemme, så da var det like greit å få rensket skikkelig ut inni der! Var en liten opphopning med egg kan du si[8|] Så de skal jeg gå på til august, før jeg begynner på andre medisiner, som skal klaffe med EL når mannen er hjemme.
1 måned borte? Det er jaggu meg lenge! Må være ekstra kjekt når han kommer hjem da[;)]

Angelickas prøvedagbok 

1. JUNI: Har kommet bittelitt brunt ut i dag og, dag 15 med blødninger/spotting. Lurer på om jeg har hatt en SA[&o] Godt jeg snart skal på utredning! Koser meg bare i dag og har endelig fått sommerferiefølelsen!

2. JUNI: Litt brunt i dag og. Dag 16 med blødninger/spotting. Har malt siste rest av huset - herlig!

5. JUNI:  Dagen er endelig kommet for utredning!  Skal ha tantungen min på overnatting. Begynte på metformin og p-piller!

7. JUNI: 

11. JUNI:  Vi reiser til Bulgaria!    Øker metformindosen til 2 tabletter til dagen!

12. JUNI: 

13. JUNI: 

14. JUNI: 

15. JUNI:

16. JUNI: 

19. JUNI:

20. JUNI:

21. JUNI:

22. JUNI:

23. JUNI:

24. JUNI:

25. JUNI:

26. JUNI: 

27. JUNI: 

28. JUNI:

29. JUNI: Får antageligvis TR siden jeg går på p-pillen nå for å renske litt ut i eggstokkene mine!

30. JUNI:   

8.september -  42 dager
19.oktober -    37 dager
24.november - 43 dager

Selvsagt skal du det! Men tror kanskje det ikke blir før september/oktober nå. Alt må jo klaffe med EL når min kjære er hjemme og sånn. Så vi må lage en perfekt babymakingplan for at alt skal funke. Som søsteren min så fint sa det i går da jeg fortalte om alle medisiner og sånn jeg går på: - Å ja, så da må dere knulle liksom på de rette dagene da. Hahahaha, er ikke akkurat sånn hun pleier å snakke til vanlig, så jeg holdt jo på å le meg i hjel[8D]

Ja, det var skikkelig skummelt å ringe inn og høre om den var bra. Jeg måtte ringe for mannen min turte ikke selv. Så lettelsen skrevet i ansiktet hans når jeg gav ham tommelen opp[:D] 
Menmen, sånn blir det nå. Det blir jo veldig teknisk når man må pule til akkurat de og de tidene for at det skal være optimalt, men kan jo bli ekstra spennende det og da! Jeg har jo ikke visst når jeg har hatt EL nå, så her har vi bare hatt oss når vi har følt for det egentlig.

Tenkte jeg kunne skrive en liten oppdatering på hvordan medisinene fungerer så langt. Dette blir dag 3 jeg bruker metforminen. 4 dager til jeg skal trappe opp til to piller til dagen.
Bivirkningene på metforminen er kvalme og vondt i magen. I for gårs våknet jeg midt på natten av at jeg var skikkelig kvalm, så jeg måtte legge meg på badet. Klarte ikke å spy, men hang lenge over doen. Så la jeg meg på soverommet med bøtte ved siden av sengen. Var småkvalm i hele går. Håper det ikke fortsetter sånn, men er heldigvis ikke kvalm nå da. Kjenner at jeg kanskje ikke er helt 100 % i form i dag. Kjente at det jobbet noe voldsomt nede i venstre eggstokk i dag, men vet ikke om det har noe med p-pillen å gjøre eller hva det er.
Så langt er jo ikke pp7 en egentlig prøveperiode i og med at jeg går på p-pillen. Helt merkelig å ikke prøve nå. Det er jo en baby vi vil ha! Nå er det 10/11 måneder siden vi begynte prøvingen, og jeg er litt spent på hvor lang tid det tar før spiren vår endelig sitter og jeg bare kan slappe av og kose meg med en voksende mage!
Jeg ser mange kjøper babyutstyr, og kikker masse på vogner osv. Men det har jeg ikke klart enda. Jeg vil ha spiren før jeg klarer å tenke så mye på det egentlig! Kan tenke meg at den dagen jeg får vite jeg er gravid, så begynner visakortet mitt å gå varmt[8D]
Nå er det 66 dager til jeg skal ringe klinikk Hausken igjen; slutte på p-pillene og begynne på andre medisiner slik at jeg kan bli gravid! Da blir nok første pp med medisiner i august. Spent på hvor lang tid det tar før spiren skal sitte!
Med andre ord blir termin tidligst i slutten av mai! Synes det er helt greit. Da blir det mai/juni/juli baby på meg da forhåpentligvis. Og en sommerbaby er jo absolutt ikke å forakte[:D]

Ja, jeg håper virkelig på det altså! Er deilig med sommer når været er så fint som nå! Blir mye digg sex i hvert fall[8D]

Angelickas prøvedagbok 

7. JUNI:  Var med søssen til mannen min på byn[8|]

12. JUNI: 

13. JUNI: 

14. JUNI: 

15. JUNI:

16. JUNI: 

19. JUNI:

20. JUNI:

21. JUNI:

22. JUNI:

23. JUNI:

24. JUNI:

25. JUNI:

26. JUNI: 

27. JUNI: 

28. JUNI:

30. JUNI:   

8.september -  42 dager
19.oktober -    37 dager
24.november - 43 dager

Heisann Angelicka [:D]
Hvordan var sex and the city filmen? Er sååå spent!! Har ikke fått sett den selv enda [;)]
Klem

ORIGINAL: Mammamilla

Heisann Angelicka [:D]
Hvordan var sex and the city filmen? Er sååå spent!! Har ikke fått sett den selv enda [;)]
Klem

Den var kjempebra! Jeg har gitt den en femmer[;)] Kan glede deg til du får sett den!

ORIGINAL: Mammamilla

Åååh.. jeg er sååå klar [:D] Digger den serien altså så har god tro på filmen [:D]

Hehehe, man merket faktisk ikke at to og en halv time har gått når man ser den[:)]

ORIGINAL: trusa

lælælælælælælælælælælælælælæ.

Masekopp!

Jøsses; bare to dager til vi reiser til Bulgaria! Får vel begynne å pakke litt og sånn i dag tenker jeg, så kommer nok reisefølelsen kjapt!!!

Back
Topp