~ Angelickas dagbok ~

Oioioi! Da håper jeg at noe er på gang snuppa! Masse lykke til må du ha i hvert fall[:D]

Ja, i dag er jeg akkurat 26 uker, noe som også betyr at jeg er under den magiske 100-dagers grensen[:D] Bare 98 dager til lillegutten vår kommer; for ja, det var fortsatt en gutt når vi var på 3D i dag[;)]

Da begynner jeg med dagens magebilde; sånn ser jeg ut 26 uker på vei.

Legger ved magebilde i uke 23 for å vise forskjell:

Så, her er bildene av gutten vår:

Og ryggraden:

Han ble målt til å være nesten 1100 gram allerede nå! Det betyr at han er 14 % over gjennomsnittet! Så legen på Hausken ville ha meg til glukosebelastningstest for å utelukke svangerskapsdiabetes[&:] Jeg er egentlig i høy risk for det, i og med at jeg har PCOS, var noe overvektig før graviditet, og jeg har diabetes type 2 i familien.

Så da skal jeg teste meg for det i slutten av måneden. Om den ser fin ut, så får jeg en ny vekstkontroll i uke 36/37. Om det ikke ser så bra ut, så får jeg nok ekstra oppfølgning fremover... Satser på at jeg slipper unna det!

Ellers var alt helt tipptopp[:)]

Jippi!!!! Endelig magebilde her inne og[:)][:)][:)] Ser den vokser litt for hver gang ja[:)] Kipt med sånn glukosebelastning, jeg synes det er pyton[:'(] Men satser på at det går bra og at lillegutt bare er en stor gutt[:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Jippi!!!! Endelig magebilde her inne og[:)][:)][:)] Ser den vokser litt for hver gang ja[:)] Kipt med sånn glukosebelastning, jeg synes det er pyton[:'(] Men satser på at det går bra og at lillegutt bare er en stor gutt[:)]

Hihihi, får ta ett nytt om ett par uker igjen[:D] Gruer meg litt til den testen ja, men greit å få det overstått og!

Da har jeg vært hos jordmor, og jeg har gått opp 3,5 kilo de siste 4 ukene[:-] Så nå er jeg i totalt +6. Målte symfysemålet, og der var det jaggu meg ett hopp opp på hele 8 cm[:o] Hvor skal dette ende? Hehe! Jeg lå over gjennomsnittet nå, med 29 cm, men dette har gjerne sammenheng med at lillegutt var beregnet til 14 % over gjennomsnittet i vekt når vi var på 3D UL tidligere i uken.

Så da satser vi på at alt er normalt da, og at det ikke er svangerskapsdiabetes som gjør dette her!

Alt er helt sikkert helt fint!!!!!

Jeg lå ikke over kurven, men i "toppsjiktet" men Vetle var jo ikke større enn normalt da han kom; nesten 3600gr og 49cm. Så det trenger ikke å ha noe å si.

Titter innom med en go'helg klem.
Ha en riktig fin 17.mai. Kos deg masse.

ORIGINAL: Grete71

Jeg lå ikke over kurven, men i "toppsjiktet" men Vetle var jo ikke større enn normalt da han kom; nesten 3600gr og 49cm. Så det trenger ikke å ha noe å si.

Ja, håper jo selvsagt på det! Jeg tenker at om han blir født nå, så har han i hvert fall rimelig stor sjanse for å klare seg. Er forresten 27 uker i dag! Skal si tiden flyyyyr[:D]

ORIGINAL: trusa

Hælledussan, så vakker Leon er. Gleder meg helt utrolig til å se gutten din. [:)][:)]
Hvordan går det med deg?

Alt er helt supert her snuppa! Du/dere da? [:D]

ORIGINAL: Ammetåka

Så fine bilder!
14 % er ikke så mye da [8D][:D]

Hihihi, nå kaller vi ham bare for tjukken her[8D][8D][8D]

ORIGINAL: *Bobbo*

Titter innom med en go'helg klem.
Ha en riktig fin 17.mai. Kos deg masse.

Masse lykke til med UL i morgen snuppa! Satser på at det ser helt tipptopp ut!

ORIGINAL: Angelicka24

Ja, håper jo selvsagt på det! Jeg tenker at om han blir født nå, så har han i hvert fall rimelig stor sjanse for å klare seg. Er forresten 27 uker i dag! Skal si tiden flyyyyr[:D]

Jeg begynte ikke å slappe skikkelig av før det var gått 29 uker, jeg... [8D]

ORIGINAL: RANDÅLF

Ja 27 uker alt[8|] Hvor blir tiden av[8|]

Ja, det er helt sykt hvordan tiden flyyyr!

ORIGINAL: Angelicka24

Jeg begynte ikke å slappe skikkelig av før det var gått 29 uker, jeg... [8D]

På fremsiden av Babyverden i dag så sto det at over 90 % av babyer født i uke 27 overlever, og i og med at lillegutt ligger over gjennomsnitt i vekst, så føler jeg at jeg kan senke skuldrene litt nå[:)]

Senk skuldrene, alt kommer til å gå fint!
Han blir ikke født nå og hvis han gjør det, kommer det til å gå helt fint [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Senk skuldrene, alt kommer til å gå fint!
Han blir ikke født nå og hvis han gjør det, kommer det til å gå helt fint [:D]

Næsj, skal vente til 23.august og komme på mammans bursdag han[8D]

Da har jeg vært på føden en tur, etter en del slimklumper på papiret etter dobesøk i dag!

Tenkte jeg bare skulle forhøre meg jeg om hva det kunne være, og ble litt overrasket med en gang de ville ha meg inn. Men, kjekt å få det sjekket ut. Tenkte det kanskje var slimproppen som forsvant litt, men det var visst ikke vanlig at den gikk litt etter litt i så fall! Hehe[:D] 

Men de tok det skikkelig på alvor, måtte levere urinprøve, deretter ligge med sånn på magen som målte hjerteslag og diverse, hadde sparketest, deretter UL av magen hvor hun konstaterte at det fremdeles var gutt, at han lå med hodet ned, og at alt så bra ut. Deretter tok hun innvendig UL og sjekket at livmorhalsen var bra, og den var helt topp. Tok også en bakterietest!

Hjertelyden lå vel på rundt 140, og livmorhalsen min ble målt til 4,5 cm noe som visstnok var veldig bra[:)]

Så alt, i alt så fikk jeg en kjempegrundig undersøkelse! Strålende[:D] Det kunne være sopp, men og bare mye utflod. Har bare ikke hatt noe sånn før, så ble litt overrasket over alt slimet - ugh! [8D]

Yes! Sånn går dagene her i Haugesund[;)]

Ja, det var jo greit å bare få en skikkelig sjekk! Så vet jeg at jeg blir tatt på alvor om jeg ringer føden og[:)]

Tenk, bare 10 dager til du gifter deg Randålf! Tiden går ufattelig fort!

Back
Topp