Ribba må lages lille julaften for langtids steker kalkuna på svakere varme, synes ho blir bedre da![]()
Ja, det går også veldig bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ribba må lages lille julaften for langtids steker kalkuna på svakere varme, synes ho blir bedre da![]()
Jeg har en relativt heftig diskusjon gående med gubben ang middag julaften, vi er vokst opp med totalt forskjellige middags tradisjoner.
Jeg: Kalkun med tilbehør og karamellpudding
Han med: Ribbe med tilbehør, svinestek og kjøttkaker og Riskrem.
Når vi feirer jul sammen med hans fam har de nå bare ribbe med tilbehør, jeg spiser dette selv om jeg ikke er det minste glad I det.
Men jeg kan godt tenke meg å feire jul hjemme hos oss selv, å da er det kalkun som for meg skal stå på bordet, gubben selv sier han liker kalkun bedre enn ribbe. Men han mener jeg må lage ribbe også siden hans fam kommer. Jeg er ikke enig I dette, for jeg ber ikke folk lage kalkun I tillegg fordi jeg skal komme.
Jeg mener: Så hvorfor kan da ikke andre også spise det de får servert når de kommer bort?
Ellers kan de la vær å komme?
Etter at smør under skinnet ble innført har det blitt en helt annen kalkunJa, det går også veldig braEnig med langttidsstekt kalkun på svak varme. Og gjerne med godt med smør under skinnet.. Mmmmm
![]()
Blir jo ikke ribbe uten sprø svorJulaften er for meg å spesiellmen når det er forventet at jeg skal spise det som står på bordet ditt jeg kommer. Så synes jeg faktisk det skal gjelde andre veien å.
Jeg ender vel opp med å lage alt, men tro meg den ribba får ikke sprø svor! Da blir alt annet enn kalkun og tilbehøret til den laget lillejulaften så får de mene hva de vil
Synes pinnekjøtt er kjempe godt greier bare ikke ribbe![]()
Hjelpes meg så snill en datter du er!Hadde laget begge deler, for å tilfredstille allesiden julaften er en dag med mye mattradisjoner
![]()
Vi feirer med pappa, og han spiser ribbe,medisterkaker etc. Resten spiser kalkun![]()