Ang bekledning på barnehageansatte

Jeg syns vel at man generelt sett skal kle seg anstendig på jobb, men shorts og singlet (selv om det er veldig ekkelt på menn) kan fint gå an. Utringa magetopp og hotpants er noe annet :)
 
Jeg går i singlet året rundt jeg, under andre typer gensere/skjorter, så ja, jeg bruker det om sommeren på jobb. Kan da ikke tenke meg det er bedre med T-skjorter med svetteringer under armene og som lukter svette... For det vil det jo gjøre fortere enn med singlet.

Av shorts så går de ned til knærne, jeg takler ikke kortere selv.
 
Helt greit! Forskjell på singleter og shortser også. Trenger jo ikke velge den mest utringa singleten og den korteste shortsen, men de skal selvfølgelig få lette på antrekket i varmen de også.
 
Ja, det er greit synes jeg. Trenger ikke å være miniskjørt eller magetopp, men shorts og tank-topp går jo helt greit. De fortjener å få litt fine fordeler som å være ute i sola uten å koke ihjel når de jobber så hardt som de gjør. :)
 
Ja, selvfølgelig! De kan godt ta på seg sportstopp og for min del! Dersom det finnes voksne som er tøffe nok til å vise at kropp er topp og være kroppspositivister er jeg fornøyd :)
Gode rollemodeller er fint! Så lenge de fortsatt har barna i fokus er mye greit :)
 
Ser ikke noen grunn til at de ikke skal kunne gå i shorts og singlet. Med mindre puppa faller ut og shortsen dekker halve rumpa da. Men det tviler jeg på det er så mange som gjør. Ikke kan de føle seg så vel i et slikt antrekk i en barnehage heller :p
Det viktigste er vel at de har på seg behagelige klær som ikke er for varme, og som gjør at de kan være aktive sammen med barna :)
 
Interessant tråd. Har aldri hørt om at dette hadde vært et tema før.
På vår barnehage så går folk både i singlet og shorts. Knebukse, bluse, skjorte, lengre shorts osv. Alt etter både alder på ansatte og smak og behag.

Jeg kan gå i sportstopp og kort shorts her hjemme. Men hadde ikke villet brukt det på jobb eller i butikken.. da vil jeg ha en litt lengre shorts og T-skjorte. Grunnen til at jeg ikke er så glad i singlet på meg selv er fordi jeg har litt mage, og jeg føler meg ikke vel i det, så skjorte er bedre til meg.

Men - når det er sagt.. kommer ofte foreldre i korte shortser og små tipper når de henter i sommervarmen.

Her vi bor er det ingen som bryr seg. Aldri hørt snakk om det. Og vi har også muslimske barn.
 
Ja ,det synes jeg er helt greit som mor. Jeg arbeider dessuten i bhg selv og vet alt om hvor varmt og svett det blir å være ute i flere timer i varmen :) Hos oss er retningslinjene at det meste er greit, så lenge det er anstendig.

Sjefen måtte imidlertid sette med foten en gang for flere år siden da en ansatt gikk rundt i en minimal bikinitopp.
 
Helt greit så lenge det kanskje ikke er hotpants eller mega kløft :hilarious:
 
det syns jeg absolutt er greit så lenge plaggene ikke er for avslørende(dyp utringing og en shorts som knapt dekker rumpa)
 
Ja selvfølgelig.
Så lenge det ikke er magetopp og miniskjørt så må de ha på seg akkurat det de selv vil.
 
Så lenge de har klær som den kan gjøre jobben sin i, bryr jeg meg ikke. Men har flira godt når pedleder har på seg så korte kjoler, at hun har problemer med å leke med ungene...

Men siden småen går i en kommunal barnehage, Og jeg er godt kjent med kommunens kleskoder så har de egentlig ikke lov å gå med korte skjørt/kjoler/shorts, singletter, dyp utringning og slik. Men kunne ikke falt meg inn å kommentert det, da jeg selv kan gå med topper hvor min bhstropp syntes på jobb [emoji14]
 
tenker det handler om anstendighet om det er sommerklær eller vanlige klær... selv om du jobber i bgh går du anstendig...
 
Back
Topp