Ang bekledning på barnehageansatte

Ja, det synes jeg :) Så lenge jeg slipper og se undertøy er jeg fornøyd [emoji14]
 
Jeg jobber som ped.leder i barnehage i Oslo og har aldri hørt om regelen som forbyr singlet på jobb. Eneste er at man skal gå anstendig uten rumper og pupper hengende utenfor tøyet!

Jeg personlig vil heller ha uniform, da det blir ekstremt nye slitasje på egne klær :)
 
Jeg jobber som ped.leder i barnehage i Oslo og har aldri hørt om regelen som forbyr singlet på jobb. Eneste er at man skal gå anstendig uten rumper og pupper hengende utenfor tøyet!

Jeg personlig vil heller ha uniform, da det blir ekstremt nye slitasje på egne klær :)
Vi får tillegg for bruk av egne klær på jobb, nå jobber jeg i bistand da, og litt i sfo, men jeg er ganske sikker på at det gjelder barnehagene i denne kommunen også. Synes det er genialt at jeg kan ha klær som er behagelig fremfor uniform :shy:
 
Vi får tillegg for bruk av egne klær på jobb, nå jobber jeg i bistand da, og litt i sfo, men jeg er ganske sikker på at det gjelder barnehagene i denne kommunen også. Synes det er genialt at jeg kan ha klær som er behagelig fremfor uniform :shy:

Vi får også tillegg! Men hvis man tenker på alt man trenger i løpet av et år og hvor mye klærne slites ut, holder ikke 2100 kr i året [emoji87] men fremdeles en fin ordning da [emoji1360]
 
Syntes de skal kunne gå med shorts og singlet! Når vi gikk i barnehagen på åtti tidlig nitti tallet så gikk de i bikini. Ser faktisk ikke noe feil med dette heller. Vet at man ikke får lov til singlet flere steder, men må si at jeg syntes det er veldig tullete.
 
Jeg syns vel at man generelt sett skal kle seg anstendig på jobb, men shorts og singlet (selv om det er veldig ekkelt på menn) kan fint gå an. Utringa magetopp og hotpants er noe annet :)

Ekkelt på menn?[emoji15]
 
Glad det ikke er noen reguleringer her. Vi går med det vi vil innenfor rimelighetens grenser.
 
Kler seg som dem vil :)
 
Last edited by a moderator:
Ja, det tenker jeg er helt greit [emoji4]
 
Hvorfor skal barnehageansattes klær vurderes hele tiden:p er ikke så lenge siden det var en stor diskusjon her inne om hva folk synes om at de ansatte i barnehagen går i joggebukse :p jeg tenker at så lenge man går anstendig, er ren og pen så må de gå med hva de vil for min del. Det viktigste for meg er at det ikke forhindrer barnet mitt i å få det hun har krav på i løpet av en barnehagehverdag fordi de ansatte ikke har tøy som tillater det :)
 
De kan gå i bikini for min del.

Vi har heldigvis ingen restriksjoner på jobb annet enn at vi ikke får gå i undertøyet. :p
 
Last edited:
Synes det er HET greit at de skal få ha på seg klær ift været. Er det supervarmt, ja, så skal de selfølgelig få ha på seg shorts og singlett. Vi bor tross alt i Norge. Og om det er vannkrig, som det ofte kan være nå når det er så varmt, synes jeg det er greit med bikini.

Jobbet selv i bhg før, og kunne vi ikke ha kortere shorts enn til kneet og tskjorte. Ikke noe mage, lår eller skuldre skulle vises. Da pga bhg var i Oslo og det var flere religiøse der. Men come on. VI BOR I NORGE!
 
Ja det synes jeg absolutt.

Jeg tenker at klær ikke nødvendigvis er det som utgjør om det ikke er presentabelt nok. Har du ei jente med små pupper i en ikke utringet singlet/tanktop ser jeg ikke problemet. Jeg kan skjønne greia om ei med store pupper bruke dyp utringing i tynt stoff. Men personlig gjør jeg ikke noe av det.

Og shorts, man viser ikke rompa liksom. Men bare ben må vi da tåle å se.

Bikini/badedrakt er ikke Ok, med mindre man er i basseng.
 
Hadde ikke ofret det en tanke. Viktigste er på at de ansatte har på seg klær de er komfortable med og kan leke i. Jeg går i kort shorts og singlett på lekeplassen i fritiden min. Helt vanlig sommerantrekk her. Har aldri fått noen reaksjoner fra barn eller voksne.

Å kle seg profesjonelt innebærer å kle seg etter den jobben du har. Jeg går ikke med kort shorts og singlett på kontoret og forventer at barnehageansatte ikke drar på jobb i penbukser og skjorter som de ikke kan leke i.
 
Så lenge det Ikke er upraktiske klær, miniskjørt og tubetopp eller type halterneck så syns jeg de må få gå som de vil og som er komfortabelt [emoji4]

Mange nå som går i shorts og ser ikke problemet med det [emoji4]
 
Back
Topp