Synst egentlig at utleiere burde hatt referanser også
Har leigd kun en gang i mitt liv, et hus fra 50 talet.. huseieren gidde blanke fra dag 1.. han ø har aldri bodd i huset, kjøpte det og leigde ut med en gang.... fikset ikke det vi ga beskjed om var ødelagt, vi bodde der i 3 månder uten varmtvann, varmtvannstanken var ikke helt god og det gidde vi beskjed om fra med en gang, men han gjorde ingenting før sambo nesten vart grilla i dusjen (2 sekunder etter han gikk ut av dusjen, kom det masse gnister fra under.. var sånn gammel), fikk beskjed av rørlegger at han hadde hatt flaks, for dette kunne blitt veldig alvorlig... alikavell tok det 3 månder før vi fikk ny varmtvann... vi fikk aldri varmtvann på kjøkkenet på di 2 åra vi bodde der, så vi måtte koke vann for å vaske opp... vi fikk strømrekning kun 1 gang i året og da var den komment på mye.. vi ringte og maste hver 2 månde på rekningen, men vi fikk den aldri...
Elektriske var livsfarlig, ledningene i strømskapet tok fyr gang på gang uten at han gjorde noe med det...
Når vi fikk nok sa vi opp kontrakten, betalte di 3 måndene som var i avtalen, leverte nøkklene som avtalt og alt var som det skulle... men han kom alikavell og ville ha 10 000 av oss for han mente vi hadde ikke betalt all leiga... eg nektet og glemte det helt...
en kveld når vi var på fylla kom huseieren bort til meg på et utested og begynnte å true med politiet osv vist eg ikke betalte med en gang... og når han kom til meg slik, så gadd ikke eg å være voksen lenger mot han, så eg lo nå han opp i ansiktet og sa at han kunne bare prøve... da får di nå vite at han hadde leigd ut uten å skatte for det.. da vart det stilt og eg har aldri hørt fra han igjen...
Såe, er ikke bare di som skal leie som burde ha referanser, di som leier ut burde også ha det
Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3