Ang å leie hus/leilighet

Trist at andre også har opplevd dette, ja det er slike ting som dette som gjer det fortvilt for de som er skikkelige og vil leige..

huff ja unner ingen å ha slike leieboere, værste er at han je brant meg værst på var en je hadde kjent noen år før, og je som trodde var en ålreigt gutt, noe han ikke var..... null husleie inn, og siste vinteren ha bodde der ble strømmen steng, og vannet frøs.... je kom ikke inn for fjotten hadde skiftet lås.....

Heldigvis kvitt han, og en slik skal je ikke ha inn at

Man kan da kaste ut di man leier ut til om man ikke får husleie ?? På min kontrakt er det sånn at både jeg å huseieren kan si opp med 2 månders varsel ! Så hun kan "kaste oss ut" men jeg får da 2 mnd på meg .Og ja hus utleiere burde da også ha referanse , jeg kom hjem en gang og da hadde hun vært inne i leiligheten min å rota , nøkkelen stod ennå i døra å dem som leier på andre sia sa at nøkkelen hadde Stått i døra i 2 dager ( jeg var på ferie) så egentlig kan begge parter brenne seg ! Masse lykke til med å finne leilighet :-) du kan jo ringe å evnt komme på visning å forklare situasjonen , di fleste har forståelse for det , å du får vist litt av deg selv å di blir da kanskje litt tryggere på å leie ut til deg , håper familien deres snart blir samlet :-)

Man kan da kaste ut di man leier ut til om man ikke får husleie ?? På min kontrakt er det sånn at både jeg å huseieren kan si opp med 2 månders varsel ! Så hun kan "kaste oss ut" men jeg får da 2 mnd på meg .Og ja hus utleiere burde da også ha referanse , jeg kom hjem en gang og da hadde hun vært inne i leiligheten min å rota , nøkkelen stod ennå i døra å dem som leier på andre sia sa at nøkkelen hadde Stått i døra i 2 dager ( jeg var på ferie) så egentlig kan begge parter brenne seg ! Masse lykke til med å finne leilighet :) du kan jo ringe å evnt komme på visning å forklare situasjonen , di fleste har forståelse for det , å du får vist litt av deg selv å di blir da kanskje litt tryggere på å leie ut til deg , håper familien deres snart blir samlet :)
Det stemmer ikke nødvendigvis.
Skal hun kaste ut, i ordets rette forstand, ved ubetalt leie må hun kontakte lensmann/namsmann i sin kommune.
Hun kan si opp kontrakten ved vesentlig mislighold, men det gjelder ikke ved 100 kr ubetalt leie.
Men ved 100 kr ubetalt leie, eller mindre for den del, kan man begynne prosessen med tvangsfravikelse.
Om det er ubetalt leie som ligger til grunn for begjæring om utkastelse plikter man å trekke saken om alt utestående er innbetalt, inklusive gebyrer, renter og senere forfalt leie.

Det stemmer ikke nødvendigvis.
Skal hun kaste ut, i ordets rette forstand, ved ubetalt leie må hun kontakte lensmann/namsmann i sin kommune.
Hun kan si opp kontrakten ved vesentlig mislighold, men det gjelder ikke ved 100 kr ubetalt leie.
Men ved 100 kr ubetalt leie, eller mindre for den del, kan man begynne prosessen med tvangsfravikelse.
Om det er ubetalt leie som ligger til grunn for begjæring om utkastelse plikter man å trekke saken om alt utestående er innbetalt, inklusive gebyrer, renter og senere forfalt leie.
Hm. Men hun kan si opp kontrakten slik at jeg flytter ut , uten noen grunn både jeg å hun men begge parter har 2 mnd på oss , Ivertfall på den kontrakten hun brukte å vi skrev under på :-)

Det kan hun, men du har vern nå det gjelder oppsigelse, og har muligheten til å potestere innen en mnd osv.
Ved tvangsfravikelse er det ikke samme greia.
Da sender man først et varsel, avhengig av hvorfor man ønsker å kaste ut (oppsigelse, ubetalt leie, utgått leiekontrakt), deretter begjæring om utkastelse til namsmann/lensmann, der vil saken bli registrert inn, forelagt for leietaker med 14 dager til å uttale seg, så vil saken gå videre og man vil få et varsel om utkastelse med ca 14 dagers varsel.

Back
Topp