Angående sparing.

Etter å overført faste avgifter så setter jeg barnetrygd på gutten sin konto og sparer nå til lillesøster ca 500 kr i mnd før hun blir født så har jrg litt til fotografering og diverse når tiden kommet.

Sparer 1500 i fond ( vurderer å flytte pengene over på BSU) så har vi en ordinær sparekonto hver oss som jeg overfører litt til når jeg har. Både jeg og frøkna har sparebøsser det funker fjell syns jeg :D

Vi fyller opp to BSU-kontoer hvert år. Sparer 8000 kr i mnd som skal gi meg muligheten til å være hjemme i et års ulønnet permisjon med barnet som kommer i januar. Begynte sparingen i god tid før jeg ble gravid, så har vi litt å rutte med selv om vi bare har en inntekt.

Og så betaler vi 23000 i huslån pr måned, er sparing det også!

Her blir bsu fylt hvert år, og overfører gjenstående fra lønnskontoen til sparing(rundt 7 000 per mnd) og av og til skyter jeg og mannen inn 5-15 000 på felles sparekonto. Har spart en god del de siste årene. Var også fornuftig under svangerskapet og fordelte innkjøpene når ting var på tilbud, eller på finn.

Sparer 1500 pr måned, 1000 til ferie etc og 500 til vårt fremtidige barn. Har litt over 8000 bare på bsu kontoen, men kan ikke spare mer der siden jeg er for gammel :p

Har faste, månedlige overføringer til ulike sparekontoer (ulike høyrentekontoløsninger som gir god avkastning uten noen form for risiko), både til sønnen min og meg selv. Sparer absolutt mest til ham. Har gjort det fra dag èn etter at han ble født. Har tidligere spart i fond, men når man tar ut pengene med overskudd må man betale 28 % skatt av overskuddet og dermed blir det jammen ikke så lønnsomt likevel ettersom jeg overhodet ikke kan sette pengene i høyrisikofond. Sparer på en trygg og kjedelig måte, men det gir mange tusen i renteinntekter likevel per år :). BSU har jeg ikke lenger ettersom kontoen ble tømt da jeg kjøpte meg min første bolig. Nå er jeg for gammel og kan uansett ikke opprette ny BSU-konto. Prioriterer sparing svært høyt da jeg har lav inntekt og MÅ ha en saftig bufferkonto for uforutsette utgifter og større innkjøp. Har faktisk vært veldig flink (ifølge alle i familien som kjenner min økonomi) og det er jeg stolt av!

Har ingen fast sum, men sparer når det er rom for det. Passer alltid på at jeg har noe i bakhånd i tilfelle :-)

Du sparer mye ;)

Jo men hvis en tenker over det så er det ikke så mye. En barnevogn koster flesk. Så må en ha seng og tøy osv. Har ingenting fra før.. og hvis en skal 5 uker til usa da må en nesten spare :p trenger minst 60 store så 2000 i mnd er ett minimum..

Regninger før sparing! Alltid!

Og du sparer mye i forhold til å si du ikke sparer. Men håper du mener boligsparing for barn, ikke bsu for ungene. Det er jo bortkastet skattefordel. De har ikke nytte av bsu før de har skattbar inntekt

Regningene blir betalt dagen de kommer inn, men setter sparing av på lønningsdag. Så alt blir jo betalt, bare denne måneden jeg ikke turte å gjøre det :p
Jeg tror det er boligaparing, byttet nettopp til sparebank1 og har ikke fått kontoene opp på nettbanken enda, men har flyttet over fra de gamle :) får se :) det er iallefall en liten sum, men jeg har på ingen måte tenkt å kjøpe leilighet/lappen osv til barna mine. Det skal de få jobbe for selv synes jeg. Kan heller spandere ferie og kvalitetstid på de :)

Oj, her var det orden i saker og ting! Jeg også prøver å spare til USA-tur, men foreløpig har vi ikke bestemt når vi skal reise på denne turen, så har for øyeblikket god tid! Jeg betaler alltid regningene mine først, også prøver jeg å fordele litt penger inn på alle de 1 million sparekontoene mine etterpå :p

Her skal vi reise med andre familier som har betraktelig enklere økononi enn det vi har, så skal vi være med så må det skjerpes. Har absolutt ingenting til baby heller og vil jo gjerne føle at vi har råd til å kjøpe en sikker bilstol og en vogn jeg kan trives med feks. Luksusproblemer. Huset ramler fra hverandre så penger må spares der også så vi har mulighet til å fikse etterhvert :)
Det er gøy å spare når det har gått en stund.. men ofte skjer det ting så alt forsvinner merkelig nok.. kræsja med bilen en gang og fikk vannlekkasje en annen gang.. håper virkelig det ikke må ut noe mer nå på slike uheldige hendelser :p

Lurer på hvor mye dere sparer i mnd?
Jeg har en bsu-konto, som det ikke er mer enn 2000 på, da jeg er utrolig dårlig til å spare. Hvor mye setter dere inn der i mnd?
Og har dere som prøver å få barn allerede begynt å spare noe til det? Jeg har begynt allerede, men er ikke spesielt mye der enda. Tenkte kanskje det hadde vært greit å ha litt til div. Utstyr o.l. eventuelt før en graviditet i det hele tatt er realitet. Andre som gjør dette?
Sparer til barna og litt til pappapermtur :)

Mannen og jeg sparer 2000 kr i mndr (1000 kr i fond).

Sparer 300 kr på hver av barna.

Har nettopp kjøpt oss en ny leilighet som skal leies ut, der skjer sparingen våres. Der tjener/investerer vi penger.

Sparer 1000 kroner hver til oss hver mnd og 200 kroner til lille :)

På bsu setter eg inn 25 000kr 1 januar hvert år for å få mest mulig renter :) Sparer så i løpet av året for å ha til å sette inn neste år :) Sparer ikke utenom det, men har en liten buffer på høyrente :) Betaler heller ekstra inn på boliglånet hver måned nå som renten er så lav :)

Sparer kr. 2.000,- på sparekonto, kr. 1.600,- på tre forskjellige fond, kr. 1.000,- på feriekonto og kr. 300,- på en div.konto. I tillegg fører jeg over kr. 25.000 fra sparekonto og inn på BSU hver 1.januar :) Bonusen fra jobb settes også alltid inn på fond. Har ingen barn ennå, men ønsker å spare kr. 200,- dersom vi forhåpentligvis får barn :)

Jeg sparer mellom 8-10.000kr til meg selv

Sparer fast 500kr i fond hver mnd. og 800 kr settes på egen bilkonto. Sparer også 900 på en annen fondssparing jeg har, men den hender det jeg setter på vent om jeg trenger de pengene til noe annet en mnd. Sparer også 200 hver til ungene pr.mnd. Mannen har egen sparing.

Vi er gift men sparer vær for oss, begge i fond og en sparekonto, og sparer vær for oss ca 5 tusen sånn økonomien er nå :)

Vi sparer 500 PR barn i mnd.fullt på bsu 1 og 2.siste år vi får spare da.og ca 7000 i fond.vi betaler også mye i mnd på hus.mer enn vi egentlig må.føler det blir litt som sparing det og

Vanligvis sparer jeg mellom 5000-10000 pr mnd. Varierer etter om vi reiser mye og om det er kommunale avgifter.
Jeg og samboeren min har separat økonomi. Han sparer ikke så mye på sparekonto, men han har et utleiehus han putter pengene i, så i og for seg så er det sparing det også, bare i bundne midler.

Back
Topp