Dette er dagboka mi du har lagt ut innlegget i.Jeg vet ikke helt om jeg er på riktig forum nå, men jeg trenger virkelig råd så håper noen kan ta seg litt tid til å svare på det her Jeg bruker p stav og har hatt den her siden juni 2019. Jeg er akkurat fyllt 18 år så grunnen til at jeg har valgt et så sikkert prevensjonsmiddel er jo fordi - jeg trenger at det fungerer. For kanskje 1- mulig 2 uker siden begynte jeg å kjenne til små endringer ved kroppen, liksom veldig trøtt, veldig vonde pupper, kjæresten min mener også de føles større ut, mye jeg elsker å spise som jeg syntes er ekkelt plutselig, må tisse på natten- har aldri måttet det før. Føler også på en slags «murring» nederst i magen typ mensensmerter og «sår» i korsryggen - dette har jeg først kjent på nå de siste 4 dagene kanskje. Vet jo dette er typiske graviditets tegn, selvom det kan være så mangt. Men jeg tok en test for å være på den sikre siden, siden jeg jo har hørt om de få gangene man blir gravid tross prevensjon. Jeg har kjæreste, så jeg er gjevnlig seksuelt aktiv liksom - har ikke peiling på når/ hvor ofte jeg har sex eller noenting siden jeg regner jo med pstaven til å være bombe sikker, så bruker heller ikke kondom? - men ja jeg tok en test jeg så fort på etter ca 3 min - så negativ ut så pakket den ned i baggen min. Skulle til å kaste den da jeg kom hjem ca 20 min senere og da var det en svak strek der. Ble jo selvsagt bekymret og tok flere tester - samme skjedde med ALLE sammen men etter «lesningstiden» ca 20 min etter de er tatt kom de første strekene. Nå når jeg tar test kan jeg se svak strek innenfor tiden.. Tok en digital en, den var negativ. Ventet noen dager tok ny test og enda tydeligere strek nå enn før, har tatt tester av ulike merker også. Så jeg tok en digital en etter jeg hadde fått ganske tydelig men svak «positiv» og den var også negativ? Så nå skjønner jeg virkelig ingenting. Jeg trenger bare noens mening, hva skal jeg forholde meg til her. Er så slitsomt å gå å lure - og jeg som ikke har noe erfaring med det her heller. Jeg vet jeg burde gått til legen å ta blodprøve men det får jeg ikke gjort før mandag uansett. Grr dette er så ille. Beklager lang tekst men jeg må få det ut et sted! Legger ved bilde av den siste testen jeg tok før jeg testet negativ med digital. Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt her - hehe
Men jeg er enig med Miss_30, prøv å ta en digital igjen om et par dager, om du er gravid vil den kunne gi utslag innen da. Skjønner at det er kjipt å måtte vente men når du leser av testene etter virketiden så kan du ikke stole på at testen er positiv.