Jeg vet ikke helt om jeg er på riktig forum nå, men jeg trenger virkelig råd så håper noen kan ta seg litt tid til å svare på det her Jeg bruker p stav og har hatt den her siden juni 2019. Jeg er akkurat fyllt 18 år så grunnen til at jeg har valgt et så sikkert prevensjonsmiddel er jo fordi - jeg trenger at det fungerer. For kanskje 1- mulig 2 uker siden begynte jeg å kjenne til små endringer ved kroppen, liksom veldig trøtt, veldig vonde pupper, kjæresten min mener også de føles større ut, mye jeg elsker å spise som jeg syntes er ekkelt plutselig, må tisse på natten- har aldri måttet det før. Føler også på en slags «murring» nederst i magen typ mensensmerter og «sår» i korsryggen - dette har jeg først kjent på nå de siste 4 dagene kanskje. Vet jo dette er typiske graviditets tegn, selvom det kan være så mangt. Men jeg tok en test for å være på den sikre siden, siden jeg jo har hørt om de få gangene man blir gravid tross prevensjon. Jeg har kjæreste, så jeg er gjevnlig seksuelt aktiv liksom - har ikke peiling på når/ hvor ofte jeg har sex eller noenting siden jeg regner jo med pstaven til å være bombe sikker, så bruker heller ikke kondom? - men ja jeg tok en test jeg så fort på etter ca 3 min - så negativ ut så pakket den ned i baggen min. Skulle til å kaste den da jeg kom hjem ca 20 min senere og da var det en svak strek der. Ble jo selvsagt bekymret og tok flere tester - samme skjedde med ALLE sammen men etter «lesningstiden» ca 20 min etter de er tatt kom de første strekene. Nå når jeg tar test kan jeg se svak strek innenfor tiden.. Tok en digital en, den var negativ. Ventet noen dager tok ny test og enda tydeligere strek nå enn før, har tatt tester av ulike merker også. Så jeg tok en digital en etter jeg hadde fått ganske tydelig men svak «positiv» og den var også negativ? Så nå skjønner jeg virkelig ingenting. Jeg trenger bare noens mening, hva skal jeg forholde meg til her. Er så slitsomt å gå å lure - og jeg som ikke har noe erfaring med det her heller. Jeg vet jeg burde gått til legen å ta blodprøve men det får jeg ikke gjort før mandag uansett. Grr dette er så ille. Beklager lang tekst men jeg må få det ut et sted! Legger ved bilde av den siste testen jeg tok før jeg testet negativ med digital. Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt her - hehe
Dette er dagboka mi du har lagt ut innlegget i. :)
Men jeg er enig med Miss_30, prøv å ta en digital igjen om et par dager, om du er gravid vil den kunne gi utslag innen da. Skjønner at det er kjipt å måtte vente men når du leser av testene etter virketiden så kan du ikke stole på at testen er positiv.
 
Dette er dagboka mi du har lagt ut innlegget i. :)
Men jeg er enig med Miss_30, prøv å ta en digital igjen om et par dager, om du er gravid vil den kunne gi utslag innen da. Skjønner at det er kjipt å måtte vente men når du leser av testene etter virketiden så kan du ikke stole på at testen er positiv.
Å herreli beklager, nå har vel jeg surra til hele dagboken din her. Var ikke meningen hehe, er ikke kjent med slike forum. Vil du jeg skal ta ned innlegget gjør jeg gjerne det!
 
Å herreli beklager, nå har vel jeg surra til hele dagboken din her. Var ikke meningen hehe, er ikke kjent med slike forum. Vil du jeg skal ta ned innlegget gjør jeg gjerne det!
Neida går så bra så. :) hadde vært noe annet om du hadde starta en flere siders lang diskusjon med andre innpå her :hilarious:
Har du testa noe mer eller?
 
TR meldte sin ankomst for 3 dager siden så det ble ingen klaff denne gangen.
Jeg føler egentlig verken skuffelse eller lettelse, jeg bare tenker at det var ikke meant to be at vi skulle bli gravide så fort.
Denne mnd er jeg i Norge så da blir ikke neste forsøk I oktober som egentlig var den mnd jeg hadde tenkt å vente til opprinnelig så det går egentlig bra. :)

Utenom det så er litja 5 5 mnd nå og har endelig fått møte min side av familien sin.
Nå sitter vi hjemme hos bestemora hennes og vi koser oss. :)

Hun sover fremdeles bed siden av meg i senga men jeg håper på å få henne til å sove i egen seng igjen snart for sånn her kan vi ikke holde på for alltid hehe
Men jeg tror hun er ekstra klengete fordi det er tenner på gang. Det ser ut som om alle fire oppi kommer på én gang kanskje om det er riktig det jeg ser.

Annet enn det sp fikk jeg en mild brystbetennelse i helga og måtte på sykehus fordi jeg fikk feber etc, men de konkluderte med at infeksjonen var så lav (cpr) at de ville ikke gi meg antibiotika siden jeg ammer, så jeg måtte bare jobbe med å amme og massere det bort og ta paracet.
Ble heldigvis bedre etter et par dager, og nå gjør det kun litt vondt når jeg ammer.

Nå sover vesla i armene mine, første luren for dagen. Siste dag at faren er her også, for i kveld starter hjemreisen hans og da får han ikke sett henne på 2 uker stakkars. Lurer på om hun kommer til å reagere på det også.

Jaja, håper alle får en fortsatt fin uke :)
 
Hvordan går det med deg og dere? :)
Heia.
Joda går bare bra her, Eira nærmer seg 7 mnd. Starta å rulle fra mage til rygg endelig, noen dager etter 6mnds dagen, så nå ruller hun rundt overalt for å komme seg rundt..
Hun prøver også å krype, ved å få knærne opp under seg men de glir bare ut igjen, så hun beveger seg mest bakover og rundt i sirkel :hilarious:


Driver og tester etter el nå, så får vi se hvordan denne pp går, vi hoppet over forrige pp.

Hvordan går det der?
 
0dpo

Da kom endelig den positive el-testen
20211031_075454.jpg
Den ble positiv i går kveld men er fortsatt positiv i dag.
Heldigvis la vi aksjer på fredag så ganske god timing vil jeg si, men blir aksjer i dag også

Synes aksjelegging er litt ubehagelig og rart når det er en baby i naborommet... mulig jeg blir vant med det, men for nå så er det veldig rart .

Men godt å få en positiv el-test uten tvil, så når aksjene er lagt så er det bare å vente på teste-dagene :woot:

Rart å være her igjen så kort tid etter sist, føles ut som bare noen mnd siden jeg testa etter graviditet sist, samtidig som det føles en evighet siden.

Jeg er veldig fram og tilbake om jeg vil dette akkurat nå, men jeg vil heller ha er søsken til Eira enn å ikke ha et søsken til henne. Pluss at jeg vil heller at de skal være tett i alder enn langt unna, spesielt siden ikke blir noe yngre :hilarious:
Så da blir det å starte prøvingen nå, kan jo hende det tar lang tid ‍♀️ you never know.

Uansett, Eira blir 7 mnd i morgen!! Kan ikke fatte og begripe hvor tida har blitt av.
Og jeg kan også ikke fatte hvordan det går an å elske noen så høyt ❤

Håper alle har hatt en fin helg :)
 
0dpo

Da kom endelig den positive el-testen
Vis vedlegget 370022
Den ble positiv i går kveld men er fortsatt positiv i dag.
Heldigvis la vi aksjer på fredag så ganske god timing vil jeg si, men blir aksjer i dag også

Synes aksjelegging er litt ubehagelig og rart når det er en baby i naborommet... mulig jeg blir vant med det, men for nå så er det veldig rart .

Men godt å få en positiv el-test uten tvil, så når aksjene er lagt så er det bare å vente på teste-dagene :woot:

Rart å være her igjen så kort tid etter sist, føles ut som bare noen mnd siden jeg testa etter graviditet sist, samtidig som det føles en evighet siden.

Jeg er veldig fram og tilbake om jeg vil dette akkurat nå, men jeg vil heller ha er søsken til Eira enn å ikke ha et søsken til henne. Pluss at jeg vil heller at de skal være tett i alder enn langt unna, spesielt siden ikke blir noe yngre :hilarious:
Så da blir det å starte prøvingen nå, kan jo hende det tar lang tid ‍♀️ you never know.

Uansett, Eira blir 7 mnd i morgen!! Kan ikke fatte og begripe hvor tida har blitt av.
Og jeg kan også ikke fatte hvordan det går an å elske noen så høyt ❤

Håper alle har hatt en fin helg :)

Så gøy å se deg tilbake som prøver igjen!!:woot: Jeg syns jo det virker som nettopp at du var her inne og fikk positiv test..:angelic: Jeg er her ennå jeg!:hilarious::hilarious: Gleder meg til å følge med!:Heartred
 
Så gøy å se deg tilbake som prøver igjen!!:woot: Jeg syns jo det virker som nettopp at du var her inne og fikk positiv test..:angelic: Jeg er her ennå jeg!:hilarious::hilarious: Gleder meg til å følge med!:Heartred
Jeg føler det sånn selv hehe.
Ja, jeg følger spent med på dagboka di nå, spennende med innsett snart på tirsdag!! Bra det ble likevel! Nå MÅ det bare gå!
(Kanskje vi havner i samme termingruppe:happy:)
 
0dpo

Da kom endelig den positive el-testen
Vis vedlegget 370022
Den ble positiv i går kveld men er fortsatt positiv i dag.
Heldigvis la vi aksjer på fredag så ganske god timing vil jeg si, men blir aksjer i dag også

Synes aksjelegging er litt ubehagelig og rart når det er en baby i naborommet... mulig jeg blir vant med det, men for nå så er det veldig rart .

Men godt å få en positiv el-test uten tvil, så når aksjene er lagt så er det bare å vente på teste-dagene :woot:

Rart å være her igjen så kort tid etter sist, føles ut som bare noen mnd siden jeg testa etter graviditet sist, samtidig som det føles en evighet siden.

Jeg er veldig fram og tilbake om jeg vil dette akkurat nå, men jeg vil heller ha er søsken til Eira enn å ikke ha et søsken til henne. Pluss at jeg vil heller at de skal være tett i alder enn langt unna, spesielt siden ikke blir noe yngre :hilarious:
Så da blir det å starte prøvingen nå, kan jo hende det tar lang tid ‍♀️ you never know.

Uansett, Eira blir 7 mnd i morgen!! Kan ikke fatte og begripe hvor tida har blitt av.
Og jeg kan også ikke fatte hvordan det går an å elske noen så høyt ❤

Håper alle har hatt en fin helg :)

Spennende!!:D

Også 7 mnd da! Tiden går altså sååå fort❤
 
Heia.
Joda går bare bra her, Eira nærmer seg 7 mnd. Starta å rulle fra mage til rygg endelig, noen dager etter 6mnds dagen, så nå ruller hun rundt overalt for å komme seg rundt..
Hun prøver også å krype, ved å få knærne opp under seg men de glir bare ut igjen, så hun beveger seg mest bakover og rundt i sirkel :hilarious:


Driver og tester etter el nå, så får vi se hvordan denne pp går, vi hoppet over forrige pp.

Hvordan går det der?

Sorry sent svar :wacky: Her går alt bra. Kun 1 mnd til jeg skal jobbe :yuck:

Gleder meg over å kunne følge med på produksjon og utvikling lillebror eller lillesøster :woot:
 
Wohoo! Endelig el:Heartpink
Ja, nå er det bare å prøve å smøre seg med tålmodighet og vente på å teste :hilarious:

Sorry sent svar :wacky: Her går alt bra. Kun 1 mnd til jeg skal jobbe :yuck:

Gleder meg over å kunne følge med på produksjon og utvikling lillebror eller lillesøster :woot:
Oy tilbake i jobb igjen huff.. håper overgangen går bra for dere.
Jeg har 2.5 mnd igjen og gruer meg masse..

Ja det blir spennende!! :happy:
 
Så gøy at dere prøver igjen :joyful: vi driver å lurer på når vi skal sette igang med nr 2,men nå har jeg sovet så dårlig i flere uker ,så jeg må bare sove litt først tror jeg :hilarious::hilarious: men skjønner tankene dine, har de samme selv,det er vanskelig å vite hva som er "riktig":p
7 mnd allerede!! Min lille blir 6mnd denne uka,det går jo styggfort :nailbiting:
Blir så spennende å følge med her inne nå :joyful::D
 
Så gøy at dere prøver igjen :joyful: vi driver å lurer på når vi skal sette igang med nr 2,men nå har jeg sovet så dårlig i flere uker ,så jeg må bare sove litt først tror jeg :hilarious::hilarious: men skjønner tankene dine, har de samme selv,det er vanskelig å vite hva som er "riktig":p
7 mnd allerede!! Min lille blir 6mnd denne uka,det går jo styggfort :nailbiting:
Blir så spennende å følge med her inne nå :joyful::D
Hehe jeg skjønner deg godt, har slitt mye med nattesøvnen pga litja her selv, er først siste 3-4 dagene at det har gått bedre, og så måtte vi stille klokka så klart, så må sliter vi litt om morgenen, men kveldene er bedre iallefall.
Men så tenker jeg at dårlige netter netter ikke bare i hele 9 mnd, så regner med at hun iallefall sover gjennom natta til da, så blir vel utfordringen mer det om hvordan hun skal klare å sove gjennom babygråt...

6 mnd allerede! Wow! Ja tida går alt for fort...
 
9 dpo
Jeg testa i går også, noe som egentlig var ganske idiotisk da jeg ikke fikk svak strek før 10/11 dpo med Eira, men i går var den blenda, uansett hvordan jeg vendte og vridde på den, både innen og etter tida. (Jeg tok også en test i forrige mnd når vi ikke prøvde, for å teste at testene ikke gir skygge)

Men i dag synes jeg at jeg kunne skimte noe. Klarer så klart ikke å få fram noe som helst på kamera så det får vente til i mårra, fordi om den -er- positiv, så vil den være sterkere i mårra.
Med mindre jeg knekker og tar en i kveld lol!

Det plutselig veldig spennende..

Edit:
Redigerte litt på bildet jeg tok, og da kom det fram litt mer. Er vel juks å redigere men redigering kan likevel ikke på magisk vis få fram noe som ikke er der så legger det ved jeg
20211109_065051.jpg
 
Last edited:
9 dpo
Jeg testa i går også, noe som egentlig var ganske idiotisk da jeg ikke fikk svak strek før 10/11 dpo med Eira, men i går var den blenda, uansett hvordan jeg vendte og vridde på den, både innen og etter tida. (Jeg tok også en test i forrige mnd når vi ikke prøvde, for å teste at testene ikke gir skygge)

Men i dag synes jeg at jeg kunne skimte noe. Klarer så klart ikke å få fram noe som helst på kamera så det får vente til i mårra, fordi om den -er- positiv, så vil den være sterkere i mårra.
Med mindre jeg knekker og tar en i kveld lol!

Det plutselig veldig spennende..

Edit:
Redigerte litt på bildet jeg tok, og da kom det fram litt mer. Er vel juks å redigere men redigering kan likevel ikke på magisk vis få fram noe som ikke er der så legger det ved jeg
Vis vedlegget 370704
Halooooo:nailbiting: ny test i kveld!:happy093.
 
Back
Topp