CD5, PP3.

Alle gode ting er 3, sant?

Blødningene er snart ferdig og kommer til å begynne EL-testing straks det er over.
I går var første dagen jeg ikke trengte smertestillende utover dagen. De var verre denne gangen, sikkert fordi jeg hadde kommet en uke lengre før jeg mistet.

Har en fantastisk sjef som insisterte på at jeg tok noen dager fri fra jobb, og jeg skal få hente utstyr til hjemmekontor i morgen, har de faste fridagene mine søndag, mandag og tirsdag så skal ikke starte å jobbe igjen før onsdag neste uke.
Føles godt fordi jeg vil ikke sitte på jobb rundt folk akkurat nå. Jeg skulle jo liksom være hjemme med hjemmekontor de neste mnd i isolasjon fordi jeg skulle være gravid. Så å dra på jobb nå hadde vært ekstra kjipt.

Har enkelte ganger om dagen hvor tomheten slår meg og jeg blir både lei meg og sint for det som skjedde, men jeg har også startet å se framover.

EL-testene ligger klare i skapet på badet.
Jeg har bestilt graviditetstester til når det er på tide å teste igjen. De kommer i posten i mårra.
Og har alt av vitaminer klart til hvert steg i denne PP.
Både til meg og samboer. Pluss medisiner til å holde stoffskiftet normalt.
20200501_105551.jpg

Forventet EL er rundt 8 mai og IKM 24 mai.
Det kommer ut en bok rundt den 17 mai som jeg har planer om å bruke som en distrahering i dpo-land.
Tenker at første aksjelegging blir enten søndag eller mandag. Bare for å være på den sikre siden.

Har snakket med legen min ang progesteronstøtte men han visste ikke noe om sånt så han sa han skulle legge inn henvisning til gynekolog.
Men pga corona så tror han at det kommer til å ta litt tid før jeg hører noe fra de, så får se.

Uansett. Håper det er denne PP det skjer! Og jeg håper at tiden går fort.
Begynner å bli utålmodig.. o_O

Heier på deg:D Dagene frem til prøving og EL går alltid så sykt sakte.. men godt du kan være hjemme noen dager til så kroppen får slappet av og er i full form! Håper virkelig det blir februarbaby på oss begge:rolleyes:

Temper du? Eller følger du noen av kjerringrådene? Grapefrukt juice, ananas, babyklister?

Gleder meg til du skal begynne å teste!

Heier på deg:D Dagene frem til prøving og EL går alltid så sykt sakte.. men godt du kan være hjemme noen dager til så kroppen får slappet av og er i full form! Håper virkelig det blir februarbaby på oss begge:rolleyes:

Temper du? Eller følger du noen av kjerringrådene? Grapefrukt juice, ananas, babyklister?

Gleder meg til du skal begynne å teste!

Åh håper sånn for oss begge!

Nei jeg temper ikke.
Jeg har truffet begge prøveperiodene med både EL og graviditet så jeg føler ikke at det er noe jeg trenger å gjøre da jeg tror det kommer til å bli en stressfaktor for meg. Jeg har en tendens til å overtenke ting så tror jeg holder meg unna , :p

Jeg leste litt om grapefrukt juice og det var en plass hvor det ikke anbefales å drikke det når man går på levothyroxin fordi det kan påvirke virkningen av medisinene eller noe. Så jeg lot det være..
Ananas har jeg ikke prøvd. :p
Og når jeg søkte opp babyklister så var det bare danske nettsider jeg fant som solgte det så bestilte det aldri..

Jeg skal PRØVE å begynne å spise litt sunnere snart. Kanskje det vil hjelpe litt. Bli litt mer lavkarbo. Mindre sukker.

Hvordan går det med deg?

Går bra :) Prøver også å kutte litt ned på karbo. Blødningene har gitt seg, så er bare rester nå. Syntes det værste er å ikke vite når hcg synker til under 5. Håper jo så klart at kroppen henger med og at EL kommer ca når det skal!

Går bra :) Prøver også å kutte litt ned på karbo. Blødningene har gitt seg, så er bare rester nå. Syntes det værste er å ikke vite når hcg synker til under 5. Håper jo så klart at kroppen henger med og at EL kommer ca når det skal!
Når tar du neste test for å sjekke om streken har blitt svakere?
Wow blødningene har gitt seg så fort? Heldig da. :)
Du kan jo evt spørre lege om du kan ta en hcg test på mandag for å sjekke nivået i god tid før EL.

Ja vurderer å dra til legen og sjekke, men håpte det ville synke en del først. Så jeg for eksempel får at det kun er 50 eller noe neste uke. Kipt å komme og så er den på 2000 enda liksom. Tok en i går. Den ble ikke like fort sterk som den forrige, men vet at jeg hadde over 2000 for jeg fikk 2-3 på CB i midten av uke 6. Og en vanlig strimmel test blir nok ikke svakere før den er i hvert fall nede på 200 eller noe i og med at det skal komme strek helt nede på 25. Dette ble rotete men håper du skjønner.

Ønsker i hvert fall å se at den synker på strimmelen litt først. For hvis den ikke gjør det i løpet av en uke så er det jo noe galt. Orker ikke fly inn dørene hos legen annenhver dag.

Når det gjelder blødning, så var allerede livmoren halvtom når jeg var på TUL, så vet ikke om kroppen bare har absorbert det eller om det faktisk var det som kom rett før jeg hadde IKM. Det kunne hun ikke svare på. Men det var i hvert fall ikke mye som skulle ut:p

Ja vurderer å dra til legen og sjekke, men håpte det ville synke en del først. Så jeg for eksempel får at det kun er 50 eller noe neste uke. Kipt å komme og så er den på 2000 enda liksom. Tok en i går. Den ble ikke like fort sterk som den forrige, men vet at jeg hadde over 2000 for jeg fikk 2-3 på CB i midten av uke 6. Og en vanlig strimmel test blir nok ikke svakere før den er i hvert fall nede på 200 eller noe i og med at det skal komme strek helt nede på 25. Dette ble rotete men håper du skjønner.

Ønsker i hvert fall å se at den synker på strimmelen litt først. For hvis den ikke gjør det i løpet av en uke så er det jo noe galt. Orker ikke fly inn dørene hos legen annenhver dag.

Når det gjelder blødning, så var allerede livmoren halvtom når jeg var på TUL, så vet ikke om kroppen bare har absorbert det eller om det faktisk var det som kom rett før jeg hadde IKM. Det kunne hun ikke svare på. Men det var i hvert fall ikke mye som skulle ut:p
Skjønner hva du mener. Mindre styr å sjekke på strimmeltestene, før man drar til lege igjen. :)

Hmm... nei men det er bra at det ikke var mye som skulle ut. Ting føles også litt lettere når blødningene stopper, lettere å tenke framover da. :)
Håper hcg'en din går ned kjapt. :)

Skjønner hva du mener. Mindre styr å sjekke på strimmeltestene, før man drar til lege igjen. :)

Hmm... nei men det er bra at det ikke var mye som skulle ut. Ting føles også litt lettere når blødningene stopper, lettere å tenke framover da. :)
Håper hcg'en din går ned kjapt. :)
Ja, når jeg fikk bekreftet at fosteret ikke lenger var der, så var det mye lettere å bare "bli ferdig med det". Håper virkelig det synker fort ja:) Værste som kunne skjedd er at noe ligger igjen og ikke kommer ut... Men tenker at hvis jeg tenker positivt og er i god form psykisk og fysisk så ordner kroppen det fortere enn om jeg ligger på sofaen og er deppa i ukesvis:rolleyes:

Ja, når jeg fikk bekreftet at fosteret ikke lenger var der, så var det mye lettere å bare "bli ferdig med det". Håper virkelig det synker fort ja:) Værste som kunne skjedd er at noe ligger igjen og ikke kommer ut... Men tenker at hvis jeg tenker positivt og er i god form psykisk og fysisk så ordner kroppen det fortere enn om jeg ligger på sofaen og er deppa i ukesvis:rolleyes:
Absolutt! Bra du tenker positivt! :) kjappere framgang og kortere vei til neste positive test. :)

CD9
I full gang med EL-testing, første aksjelegging ble i går kveld, blir igjen i mårra kveld.
El-testene er mega-negative, så har fortsatt god tid før el.
20200505_182137.jpg

I mårra blir første dag tilbake på jobb på.... 2 eller 3 uker. Husker ikke lenger.
Jeg skulle fått utstyr til hjemmekontor for 2 uker siden men det har jeg altså ennå ikke fått.
Sjefen har sagt "i mårra", "på lørdag", "til slutten av uka" lenge nå, og siden jeg ikke lenger er gravid kan jeg ikke fortsette å være i isolasjon så blir ekstra surt å dra tilbake fordi det er bare en ekstra påminnelse om at graviditeten ikke satt.
Hun sier laptopene er der og vi skal få de i mårra men jeg tror ikke noe på det. Ikke før jeg får se det.

Uansett. Forhåpentligvis blir det ikke så ille å dra tilbake og kanskje laptopene er der og tida går fort.

Har starta å spise litt sunnere. Vanskelig når man har spist usunt så lenge, å unngå å legge fristelsene i handlekurven på butikken.:rolleyes:
Samboer har starta på multivitaminene og siden det er kun jeg som har lov å dra på butikken så kan han ikke spise for usunt heller :p

Har alle graviditetstestene klare til når jeg endelig kan starte å teste igjen
20200505_173212.jpg

Kjøpte babyplan fordi jeg var ikke fornøyd med Femometer strimlene og det er ikke så veldig mange one step tester igjen fra forrigw pp.
Gleder meg villt til å starte å teste igjen. Tilfredsstille avhengigheten :hilarious:
I mellomtiden er jeg totalt hekta på å følge med på forumet og se hvordan det går med alle andre her inne, og gleder meg over å se andre sine tester bli positive.
Bare håper jeg får joine om et par uker :Heartred

CD9
I full gang med EL-testing, første aksjelegging ble i går kveld, blir igjen i mårra kveld.
El-testene er mega-negative, så har fortsatt god tid før el.
Vis vedlegget 325179
I mårra blir første dag tilbake på jobb på.... 2 eller 3 uker. Husker ikke lenger.
Jeg skulle fått utstyr til hjemmekontor for 2 uker siden men det har jeg altså ennå ikke fått.
Sjefen har sagt "i mårra", "på lørdag", "til slutten av uka" lenge nå, og siden jeg ikke lenger er gravid kan jeg ikke fortsette å være i isolasjon så blir ekstra surt å dra tilbake fordi det er bare en ekstra påminnelse om at graviditeten ikke satt.
Hun sier laptopene er der og vi skal få de i mårra men jeg tror ikke noe på det. Ikke før jeg får se det.

Uansett. Forhåpentligvis blir det ikke så ille å dra tilbake og kanskje laptopene er der og tida går fort.

Har starta å spise litt sunnere. Vanskelig når man har spist usunt så lenge, å unngå å legge fristelsene i handlekurven på butikken.:rolleyes:
Samboer har starta på multivitaminene og siden det er kun jeg som har lov å dra på butikken så kan han ikke spise for usunt heller :p

Har alle graviditetstestene klare til når jeg endelig kan starte å teste igjen
Vis vedlegget 325178
Kjøpte babyplan fordi jeg var ikke fornøyd med Femometer strimlene og det er ikke så veldig mange one step tester igjen fra forrigw pp.
Gleder meg villt til å starte å teste igjen. Tilfredsstille avhengigheten :hilarious:
I mellomtiden er jeg totalt hekta på å følge med på forumet og se hvordan det går med alle andre her inne, og gleder meg over å se andre sine tester bli positive.
Bare håper jeg får joine om et par uker :Heartred
Gøy å være i gang med testingen!

Fint å høre at du er i gang med å teste igjen. Krysser fingrene for at den sitter neste gang! Ser ikke ut til å stå på innsatsen i alle fall. ;)

Fint å høre at du er i gang med å teste igjen. Krysser fingrene for at den sitter neste gang! Ser ikke ut til å stå på innsatsen i alle fall. ;)
Gleder meg mest til selve g-testinga så klart. Den som er mest spennende. Jeg bruker ikke time'er på el-testene engang, bare legger de fra meg og ser på de neste gang jeg drar på badet :hilarious:
Innsats ja. Blir vanskelig det her uten :hilarious:
Takk. :)

Har lest litt i dagboken din :) spennende med prøvingen, men synd å miste tidlig :(
spennende at du bor i et annet land, selv om det ikke bare høres lett ut med regler og slikt.

Skal følge med videre :)

har forresten også IKM 24/5 :)

Back
Topp