Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

På grunn av masse melk (spesielt i venstre bryst) der mini kaver, raper, gråter og har kolikk-tendenser (holdt på i 2 dager), driver jeg nå og tester ut heltømming og intervallamming (ammehjelpen.no) :) Pumpa ut 150 ml melk i dag når vi sto opp, mini spiste deretter av begge brystene (helt rolig!). En time senere startet intervalltømmingen av venstre bryst, så han skal amme fra det minimum 2 ganger med et tidsrom på minimum 3 timer. Deretter bytter vi bryst og gjentar. Håper virkelig dette hjelper! Er så fælt når han får så mye luftsmerter og kaver fælt pga høy utdrivningsrefleks og MASSE melk! Får jo bare masse "skummamelk" og ingenting av den gode, fete melka..

Hvordan gikk natta? Og har melka roet seg ned litt?

Prøvde meg på det der for noen dager siden, men ser jeg må prøve på nytt.. Melka slår imot en når man tar frem puppene :P

09:50 og sitter i sofan... Vi har vært våken siden klokka 06:00 og er snart klar for trilletur... Lillegull har vært mye våken i natt med mye magesmerter så håper han får sove litt i vogna :)

Kl 10.52. Høyre pupp i senga. I dag har vi virkelig sovet lenge, og jeg har fått litt etterlengtet søvn :) snart ut og trille i det fine været!

12.20 ammer venstre pupp mens jeg spiser lunsj:) her er vi slitene etter en tur på treningssenteret og en tur innom og hilst på kollegaene mine:)

Høyre pupp, kl 17.25 på hytta. Lillebror har sovet 2 timer ute i vogna siden forrige amming. :D

Hvordan gikk natta? Og har melka roet seg ned litt?

Prøvde meg på det der for noen dager siden, men ser jeg må prøve på nytt.. Melka slår imot en når man tar frem puppene :P

Det ser ut som det har roet seg litt, mini er iallefall mye roligere når han dier :) leste at noen må gjøre det et par ganger før det funker skikkelig, så du må kanskje gjøre det en gang til :)

19:12 og vi sitter i sofan... Lille spiser på venstre pupp og her har han hengt siden vi kom fra trilletur i dag

Begynte å amme kl 19.15. Lille får nå pupp nr 2. Ikke spist siden kl 14.15 da han har sovet!! Er ikke det veldig lenge?? Han legger jo på seg. Spent på å veie han på mandag igjen. Jeg lar han sove til han våkner selv. Skal sies at han spiser i 1 time og sovna ikke før ca kl 16 så sov i 3 timer, men allikevel!

Det ser ut som det har roet seg litt, mini er iallefall mye roligere når han dier :) leste at noen må gjøre det et par ganger før det funker skikkelig, så du må kanskje gjøre det en gang til :)

Ja, startet på nytt igjen i dag :) Får håpe det ordner seg litt mer denne gangen - evt så får jeg bare pumpe de "tom" titt og ofte, for det hjelper for noen dager :)

Bra det funker litt hos deg :)

Begynte å amme kl 19.15. Lille får nå pupp nr 2. Ikke spist siden kl 14.15 da han har sovet!! Er ikke det veldig lenge?? Han legger jo på seg. Spent på å veie han på mandag igjen. Jeg lar han sove til han våkner selv. Skal sies at han spiser i 1 time og sovna ikke før ca kl 16 så sov i 3 timer, men allikevel!

Lille her kan sove så lenge uten mat... Midt på dagen kan det gå enda lengre... Jeg har valgt p ikke vekke
Han og latt han styre dette selv... Så lenge han legger fint på seg er det vel ingen fare kanskje?

05:07 og våknet med tidenes melkespreng!! Greide nesten ikke røre brystet etter at lille egentlig hoppet over et måltid i natt... Sitter nå i senga og ammer venstre bryst.

Sitter oppreist i sengen av sjokk! Lillevenn har sovet i over 5timer og det har han aldri gjort før.. Og nå er puppene så sykt harde og vonde :p

Sitter oppreist i sengen av sjokk! Lillevenn har sovet i over 5timer og det har han aldri gjort før.. Og nå er puppene så sykt harde og vonde :p

Samme her i natt... Pluss at jeg ammet bare på ene siden før han la seg... Puppen var så sprengt at den satt bom fast :p

Men deilig at de sover litt da :)

Samme her i natt... Pluss at jeg ammet bare på ene siden før han la seg... Puppen var så sprengt at den satt bom fast :p

Men deilig at de sover litt da :)

Ja, absolutt deilig :D men startet med ammehjelpen igjen i går pga overproduksjon.. Og nå kan jeg ikke intervallamme. Da tror jeg ene brystet faller av :P jaja.. Får starte på nytt ;) Deilig å kjenne et snev av uthvilthet :cool::D

Kl 12.30, høyre pupp på hytta. Håper lillebror vil sove ei stund i vogna nå. :)

Venstre pupp kl 21.57. Slapper av etter en lang kveldstur/trilletur:)

Høyre pupp kl.01:03 på hytta :) lillevenn har sovet lite på dagen i dag, så er spent på natta ..

01.59 akkurat ferdig med amme høyre pupp og ligger å hører på verdens fineste baby"prat" fra lille❤

05:50 og ammer venstre pupp.
Lille har sovet godt i natt også, våknet bare for mat hver 3. time :)
Her har plutselig sommeren komt, håper å få nyte noen timer i sola på dagtid :)

Back
Topp