Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

På grunn av masse melk (spesielt i venstre bryst) der mini kaver, raper, gråter og har kolikk-tendenser (holdt på i 2 dager), driver jeg nå og tester ut heltømming og intervallamming (ammehjelpen.no) :) Pumpa ut 150 ml melk i dag når vi sto opp, mini spiste deretter av begge brystene (helt rolig!). En time senere startet intervalltømmingen av venstre bryst, så han skal amme fra det minimum 2 ganger med et tidsrom på minimum 3 timer. Deretter bytter vi bryst og gjentar. Håper virkelig dette hjelper! Er så fælt når han får så mye luftsmerter og kaver fælt pga høy utdrivningsrefleks og MASSE melk! Får jo bare masse "skummamelk" og ingenting av den gode, fete melka..

På grunn av masse melk (spesielt i venstre bryst) der mini kaver, raper, gråter og har kolikk-tendenser (holdt på i 2 dager), driver jeg nå og tester ut heltømming og intervallamming (ammehjelpen.no) :) Pumpa ut 150 ml melk i dag når vi sto opp, mini spiste deretter av begge brystene (helt rolig!). En time senere startet intervalltømmingen av venstre bryst, så han skal amme fra det minimum 2 ganger med et tidsrom på minimum 3 timer. Deretter bytter vi bryst og gjentar. Håper virkelig dette hjelper! Er så fælt når han får så mye luftsmerter og kaver fælt pga høy utdrivningsrefleks og MASSE melk! Får jo bare masse "skummamelk" og ingenting av den gode, fete melka..
Jeg har samme problem. Var på helsestasjonen og diskuterte dette igår og fikk beskjed at man ikke skal drive med denne type intervaller første 3-4 ukene pga at melkeproduksjonen er fortsatt i ubalanse og man kan risikere å få mye mindre melk. Dette var etter at helsesøster rådførte seg med kunnskapssenter for amming.

Jeg har samme problem. Var på helsestasjonen og diskuterte dette igår og fikk beskjed at man ikke skal drive med denne type intervaller første 3-4 ukene pga at melkeproduksjonen er fortsatt i ubalanse og man kan risikere å få mye mindre melk. Dette var etter at helsesøster rådførte seg med kunnskapssenter for amming.

Lillegutt er 4 uker i dag, så håper det går bra :)

Kl 15.15, venstre bryst i sofaen. Tok lillebror i vogna og gikk ut kl 13.30, da sov han 1.5 time i vogna uten pupp. Ny rekord denne uken! :D :P

Oi, du har veldig mye melk da! :) reine kua :P kjekt å ha i fryseren da :) får håpe det hjelper, ikke noe særlig å drukne i melk nei!

Oi, du har veldig mye melk da! :) reine kua :P kjekt å ha i fryseren da :) får håpe det hjelper, ikke noe særlig å drukne i melk nei!

Hehe ja, føler meg som et meieri :p so far so good! Mini har ikke hatt noe luft til nå, og har ikke grått mer enn 1 gang, men det var pga ei bæsjebleie :D

Vi holdt på til 01.30, da sovna han og vi fikk en pause til 04.30. Etter det ble det en gang i timen. Hurra for god nattesøvn :P

Vi fikk en ganske rolig natt da heldigvis, med kun tre amminger, men utover dagen har det vært en gang i timen igjen... Verste er nok hvis det er ofte på natta slik at man ikke får noe søvn... Håper det snur litt for dere snart :)

Vi fikk en ganske rolig natt da heldigvis, med kun tre amminger, men utover dagen har det vært en gang i timen igjen... Verste er nok hvis det er ofte på natta slik at man ikke får noe søvn... Håper det snur litt for dere snart :)
Akkurat det som er, man holder ut det meste bare man får sove på natta. Men når nattesøvnen ryker er det ikke mye mer energi eller tålmodighet igjen å hente.

Kl 23.27. Ammer fra høyre pupp. Siste før natta. Krysser fingrene for at det blir en rolig natt :)

Kl 00.30, venstre pupp i senga. Sovet en time siden forrige amming. Forbedring fra i går så får ikke klage. :P

00:45 - høyre pupp. Lillevenn har hengt kontinuerlig på puppen siden kl.21, men har vært en sovende snupp i dag med vogndupp ute i 2,5 time og 2 timer i babynestet i ettermiddag. Hadde en umulig natt som var, så spent på denne..

Er så sprengt på ene puppen. Burde man vekke minsten for å amme? Eller går det bra? Redd for brystbetennelse. Fikk bare ammet på ene puppen og sliter skikkelig med å sove for jeg er så sprengt :/ verker skikkelig.

Klokka er 03:12.
Ammer venstre side.
Sitter å tenker at lillegutt har vært mye roligere i ettermiddag/kveld enn har pleier å være, og lurer på om det kan være pga semper dråpene :)
Håper hvertfall at det har snudd nå.
Syns så synd på han når han har så vondt i magen.

Kl. 03.18. Ammer fra venstre pupp i senga. Jeg har skjønt at jeg har vært veldig heldig med mini. Hun spiser regelmessig hver tredje time og sover som regel tre timer sammenhengende (opptil fire og fem timer på natta). *bank i bordet* ❤

Er så sprengt på ene puppen. Burde man vekke minsten for å amme? Eller går det bra? Redd for brystbetennelse. Fikk bare ammet på ene puppen og sliter skikkelig med å sove for jeg er så sprengt :/ verker skikkelig.
Ville vekt, eller håndmelke/pumpe vekk verste sprengen. ;)

04:50 - sovet siden 01:15ish! Ammer venstre pupp. Kjenner det sprenger litt på høyre og, så må få han til å suge litt der og før han sovner igjen..

04.50, ammer fra venstre bryst. Kjenner at vi var litt for håpefulle når vi ønska at han skulle sove 6 timer denne natten også (sov det i går natt) er dødstrøtt! Glad jeg sov ett par timer på kvelden før natta kom Zzzzz

Klokka er 06:07
Ammer høyre side.
Denne natta har han sovet godt. Mat hver 3. time og ingen skriking/bussing. Fortsetter det slik blir jeg HAPPY :D

Kl. 07.26. Venstre pupp. Må sykt tisse, så håper mini ikke skal spise så lenge :p haha

Back
Topp