Amme eller flaskebarn?

Ja, avflatede brystvorter var mitt problem også. Fikk også skjold rett etter fødsel :p men fikk det overhodet ikke til uten. Men hør om det på barsel eller ammepoliklinikken, da er hvertfall brystknoppen utsugd og "klar" før du legger til :p
Ja de er på en måte «flate» når jeg er varm, men med en gang jeg blir litt kald står de jo rett ut som de skal, så er litt frustrerende :rolleyes: Vi har ikke ammepoliklinikk desverre, men skal kreve bedre hjelp denne gangen, så får vi satse på det går bedre :) Sååå mye enklere å bare koble på slik «alle andre» gjør, enn å måtte styre med det skjoldet osv, så drar de det av osvsosv :shifty:

Da tenker jeg at du bør informere om dette på sykehuset slik at du får hjelp med en gang og veiledning slik at du får til å amme neste. Dumt å gi opp før man har prøvd.
Nja.. prøvde å gå hjelp i 7 døgn, til hvert vaktskifte i fjor. Tror ikke det nytter neste gang:hilarious:

Her også blir det nok amming, gått bra de tre forrige gangene. Hatt mye melk, men fikk brystbetennelse med de to første så håper virkelig jeg slipper unna, det denne gangen her.

Jeg ønsker å amme inntil et år. Gikk veldig fint sist så jeg håper det kan gå bra denne gangen også.

Jeg slet veldig med amming på første, gikk over til flaske etter 6 uker, med andre mann gikk ammingen som en drøm :)
Men flaske er like bra :) å som du sier, du får bedre tid til storebror :)
Syns det blir feil å si at flaske er like bra, morsmelk inneholder «imunforsvar» blant anet det gjør ikke pulver. Men er helt enig i at flaske er godt nok om amming blir vanskelig, man skal ikke slite seg helt ut når det ikke går, når vi har er godt alternativ. Men å si at det er like bra er jeg ikke enig i :)

Syns det blir feil å si at flaske er like bra, morsmelk inneholder «imunforsvar» blant anet det gjør ikke pulver. Men er helt enig i at flaske er godt nok om amming blir vanskelig, man skal ikke slite seg helt ut når det ikke går, når vi har er godt alternativ. Men å si at det er like bra er jeg ikke enig i :)
Er helt enig i den. Men jeg lærte "mamming før amming". Etter jeg forstod hvor viktig det var å ta ørlite grann vare på seg selv også i barseltiden var det allerede for sent. Alt med amming er for min del forbundet med stress, litr søvn, ensomhet og rengjøring, og gullet ble ikke fornøyd uansett hva jeg gjorde før flaska med mme kom fram. Har bare ett godt øyeblikk med amming, og det var et par timer etter fødsel, altså første amming. Men allerede da var babyen mett på mme..

Ja ordla meg vel litt feil der, mm er selvfølgelig bedre, men er ingen skam å gi mme heller :)

Er helt enig i den. Men jeg lærte "mamming før amming". Etter jeg forstod hvor viktig det var å ta ørlite grann vare på seg selv også i barseltiden var det allerede for sent. Alt med amming er for min del forbundet med stress, litr søvn, ensomhet og rengjøring, og gullet ble ikke fornøyd uansett hva jeg gjorde før flaska med mme kom fram. Har bare ett godt øyeblikk med amming, og det var et par timer etter fødsel, altså første amming. Men allerede da var babyen mett på mme..

Er helt enig med deg i dette, morsmelk er absolutt best. MEN man skal ikke måtte holde på sånn som du dessverre gjorde når det finnes morsmelkerstatning som har blitt veldig bra kontra før i tiden. Del amming fungerer bedre for noen, eller rett og slett kun flaske. Og det tenker jeg må være greit, men syns man i hvert fall bør prøve og se om det går. Men går det ikke er det helt ok og la være, det skal man ikke føle seg som noen dårligere mamma av! Stress er heller ikke bra for baby eller mor,så man burde ikke strekke seg til det ytterste for og få det til når MMA finnes. Være en god mamma er og velge det som fungerer best for seg og sin baby.

Første barnet prøvde jeg å amme men han hadde problem med taket og etter noen utrolig tøffe uker fikk han morsmelkerstatning. Først bare i tillegg, men melken sinet og han ble et flsskebarn. Jeg angrer litt at jeg ikke kjempet enda hardere, men da hadde jeg nok blitt deprimert og er glad vi tok det valget uansett. Med lillebror ville jeg så klart at ammingen skulle fungere, og var mer avslappet. Han hadde bra tak fra start og ammet han lenge. Det var koselig. Synes det finnes både ulemper og fordeler med begge deler, men denne i magen skal i hvert fall ammes om vi får det til :D

Amme og kanskje tademamme da jeg fortsatt ammer frøkna på 2,5 år :)

Satser på amming her og. Kun hatt småproblemer med amming tidligereheldigvis. Har dog kun ammet på ett bryst fordi det andre har vist seg å være ubrukelig

Gleder meg til å amme igjen, så håper jeg får det til denne gangen også. Avvente eldst da jeg ble gravid, hun var 1,5 år da.

Jeg skal amme og gleder meg veldig til det:) tenker det blir å prøve å amme frem til barnet blir 1 år.

Jeg har vært heldig, amming har fungert godt med de 3 første , så nå gjenstår det bare å se om det går like greit med sistemann ♡♡♡♡

Har veldig lyst til å amme, men jeg har tatt brystreduksjon for 8-9 år siden, og fikk beskjed om at det er litt 50/50 for om jeg kunne amme eller ikke. Håper det løser seg. Noen som har tilsvarende historie med positive erfaringer? :)

Blir amming her. Det går veldig greit og jeg er veldig takknemlig for det, men jeg skulle ønske jeg kunne pumpe meg i blant også da

Back
Topp