AMK saken

ORIGINAL: Sweetness

ORIGINAL: Lissyjane

Joda,de sier at hun ligger på gulvet og er bevisstløs.

Koffor ligger ho på gulvet og er bevisstløs? Har ho satt noke i halsen? er det noke utvendig påkjenning som har gjort at ho ligg nede? er mange svar en vil ha før en kan klarere en ambulanse ut... Og AMK ønsker jo å veilede vedkommende ka dem skal gjøre... Blir spennende å sjå ke som skjer med denne saken...

De sier ho er syk og har hjerte problemer.

Men AMK burde prøvd å roet mannen ned istedenfor å hisse han enda mer opp.

ORIGINAL: eplemos

Er det bare meg som synes synd på den familien?
Synes de på AMK kunne sendt en ambulanse, samme hvor dårlig ordforråd de som ringte har.
Blir helt oppgitt eg.
De kunne sendt en ambulanse 2 gangen de ringte iallefall. Ikkje ventet 15 min.

Når min bror låg for døden i 2006 og eg fikk beskjed om att de ikke kunne gjøre noe for han.
Så kom det masse ut av meg som ikke burde kommet ut.

Man sier og gjør ting i slike situasjoner som man kanskje ikkje burde gjort/sagt.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/hoer-lydloggene-moren-doede-mens-amk-og-familien-kranglet-3100108.html

Her kan saken leses/høres.

her helt enig med deg

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

Nei, jeg er på AMK sin side...

Jeg også..veldig

Må endre meningen min nå som jeg har hørt på hele saken.
Har fått ett helt annet inntrykk nå enn det jeg fikk for noen dager siden da jeg leste om det..

AMK gjorde en stor feil!!!

Jeg mener at amk gjorde feil. greit mannen og dem var hissig, men hallo. hvordan hadde man reagert vist man ikke ble tatt alvorlig med en gang?
jeg ville blitt hissig.

amk gjorde en STOR feil, er nå min mening.

dem skal heller ta saker seriøst å så annmelde vist dem tuller osv. man vet aldri, å amk burde ta ALLE samtaler seriøst.

Jeg syns veldig syndt i denne familien!! AMK har feilet her dessverre!

Sitter og diskuterer litt med noen på tv2 nå.

Hadde det vært min bestemor eller noen andre jeg sto veldig nær hadde jeg blitt så utrolig fortvilet jeg også vis jeg ikke hadde fått hjelpen jeg desperat ringer etter. Hun sier at "tror du nordmenn oppfører seg slik" JA, sier jeg da.. tro meg det kan de vis de ikke blir hørt med det samme!!

ORIGINAL: leonorasmamma

Det er tragisk at det ikke ble sendt ambulanse til stedet og den damen døde fordi AMK gjorde en dårlig jobb... Atnoen kan støtte AMK kan jeg ikke fatte og begripe, tenk om dere var i den situasjonen at en av deres nærmeste holdt på å dø og hjelpa kommer aldri... Hadde dere vært så veldig snille og hyggelige å ha med å gjøre da eller???

Jeg hadde aldri i verden begynt å skjelle ut de på amk-sentralen iallefall, det hjelper jo NADA. Dessuten, hadde det skjedd noe med et familiemedlem så hadde de som var sammen med vedkommende ringt etter ambulanse og ikke noen som sitter på andre siden av byen og ikke vet helt hva som skjer. [:-]

ORIGINAL: Line og mars snuppe

ORIGINAL: lillemæ

Er på AMK sin side..
Jeg hadde aldri i verden gått frivillig inn i et hus der jeg hadde opplevd situasjonen som truende.

Samme her!
Skjønner veldig godt at de ville ha litt mer informasjon jeg, de får sikkert ganske mange rare telefoner i løpet av en dag! De kan ikke sende ambulanser i hytt og pine heller...

Akkurat, er ikke uvanlig at spesielt innvandrere som ikke snakker skikkelig norsk ringer og krever ambulanse for bagateller. Jada, sikkert etnisk norske og. [8D]

Eg støtte familien.
Har sagt strofer te både helsepersonell og politifolk som e møje verre enn det der når eg har vert sinte og frustrerte.

De kunne jo sagt at ambulansen va på vei me ein gang!
Ikkje venta te de har ringt ørten ganger!

Forstår godt at de blei sinte og fortvilte eg!

ORIGINAL: snuppis!

Jeg står på AMK sin side [:)]

Hvordan i all verden han som ringte fra andre siden av byen fikk beskjed av familien når dem ikke en gang mobil på seg????

ja, den lurte æ å på..?

Koffor ligger ho på gulvet og er bevisstløs? Har ho satt noke i halsen? er det noke utvendig påkjenning som har gjort at ho ligg nede? er mange svar en vil ha før en kan klarere en ambulanse ut... Og AMK ønsker jo å veilede vedkommende ka dem skal gjøre... Blir spennende å sjå ke som skjer med denne saken...

Du, det bler sagt klart og tydeligt at hu har hjerte og kar sykdommer.

ORIGINAL: *Vero9ca*

Syntes hun dama på AMK sentralen hørtes jævlig arrogant ut!!! Ikke bare litt heller...

syns hu va skikkelig frekke me tanke på at hu sitte i ein krisetelefon der det handle om liv og død for andre mennesker.

ORIGINAL: Niiiitah87

Ja, det ble det. Hørte jeg og tydelig. Var ikke det også under den første samtalen? Men er tydeligvis mange som ikke fikk med seg det gitt...[8|]

ORIGINAL: |Teposen|

Jeg står på AMK sin side [:)]

Hvordan i all verden han som ringte fra andre siden av byen fikk beskjed av familien når dem ikke en gang mobil på seg????

kan hende de hadde internett da, osv... mulighetene er mange[;)]

(skulle de sendt epost til 113 da eller?)

har vært mange ganger uten tlf jeg, men hatt nett[;)]

Hadde jeg vært en av dem, så hadde jeg heller ringt på hos en nabo for å be dem å ringe til ambulansen enn å sende mail til slekta på andre siden av byen som har ingen anelse på hva skjer, og kjefter og snakker stygt til AMK fordi ambulansen ikke kommer....

Jeg tenker som så at de som var i leiligheten med bestemoren ikke kunne så veldig godt norsk, og derfor ringte den av familimedlemmene som kunne snakke best norsk. Mulig de også da hadde lite strøm igjen på tlf?? Og de var nok like redde og hysteriske som han som ringte, og han sikkert enda mere stressa fordi han må ringe og komme seg til bestemoren og de andre fort som fy!
Men igjen, dette blir bare spekulasjoner...

ORIGINAL: *Vero9ca*

ORIGINAL: Niiiitah87

Ja, det ble det. Hørte jeg og tydelig. Var ikke det også under den første samtalen? Men er tydeligvis mange som ikke fikk med seg det gitt...[8|]

Det va veldig i begynnelsen hvertfall!

De seie tydeligt mangen ganger adressen, de seie tydeligt ka det e som har skjedd og ka sykdommer hu har fra før av.
E det så rart at de ittekvert spør om kor det bler av den forpulte ambulansen då?

Tippe ALLE her hadde lirt ud av seg någe lignandes, og eg begripe ikkje at folk kan forsvara ambulansefolkå her!

Back
Topp