AMK saken

ORIGINAL: Niiiitah87

De seie tydeligt mangen ganger adressen, de seie tydeligt ka det e som har skjedd og ka sykdommer hu har fra før av.
E det så rart at de ittekvert spør om kor det bler av den forpulte ambulansen då?

Tippe ALLE her hadde lirt ud av seg någe lignandes, og eg begripe ikkje at folk kan forsvara ambulansefolkå her!

Hør, hør!!

Skjønner ikke problemet til hun **** AMK dama altså--

Man hører også at dette ikke er noen som er ute etter og drepe, men noen som er fortvilet over ikke og bli hørt eller forstått!

Nei, AMK dreit på draget her!!! [:(]

ORIGINAL: Nuffelitan

Vi vet jo ikke helt 100 % hva som skjedde da, for deler av samtalene til AMK sentralen har ikke blitt offentlig gjort, og de samtalene som har blitt offentliggjort blir det ikke truet med noe, men de andre samtalene vi ikke har fått hørt, vet vi jo ikke noe om. Syns det er dumt at det blir så mange spekulasjoner. Ingenting vi kan få gjort noe med nå? Er det vel??

Du kan lesa heile samtalene.
Det komme trusler ittekvert, men det e for meg heilt forståeligt når det e den sjette desperate innringningen.
De bler og fortalt at " sånn hadde aldri nordmenn oppført seg". " oppfør deg som ein nordmann" osv.
Ikkje rart de klikke..

Er på amk sin side i denne saken.

ORIGINAL: snuppis!

ORIGINAL: |Teposen|

ORIGINAL: snuppis!

Jeg står på AMK sin side [:)]

Hvordan i all verden han som ringte fra andre siden av byen fikk beskjed av familien når dem ikke en gang mobil på seg????

kan hende de hadde internett da, osv... mulighetene er mange[;)]

(skulle de sendt epost til 113 da eller?)

har vært mange ganger uten tlf jeg, men hatt nett[;)]

Hadde jeg vært en av dem, så hadde jeg heller ringt på hos en nabo for å be dem å ringe til ambulansen enn å sende mail til slekta på andre siden av byen som har ingen anelse på hva skjer, og kjefter og snakker stygt til AMK fordi ambulansen ikke kommer....

Nå har det faktisk stått i media at familien som var tilstede hadde såpass dårlige norsk-kunnskaper at de trengte sønnen/svigersønnen til å ringe AMK for å forklare situasjonen. Og istedenfor å legge ut en hel historie til AMK om norsk-kunnskapene til sine familiemedlemmer, så er det jo mye lettere å fortelle at de ikke har mobil tilgjengelig. Da unngår de samtidig at AMK krever en mer informerende telefonsamtale fra de som er tilstede, siden dette faktisk ikke var mulig. Så akkurat den biten der syns jeg ikke er så mye å spekulere i egentlig.

Jeg synes fortsatt at amk har handlet helt uten empati og forståelse for at mennesker i en sånn situasjon gjerne vrenger av seg mange rare gloser.
Akkurat sånne ting burde folk som har en sånn jobb som dette ha forståelse for og absolutt ikke kverulere på den måten det har blitt gjort under denne episoden.
Stakkars familie og stakkars dame som måtte dø på grunn av noe sånt.

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Synes hele saken er vanskelig jeg!

Selvfølgelig synes jeg synd på familien! Men synes også synd på AMK. De fikk jo null oversikt over hva som egentlig var på ferde! Menn masse drittslenging!

Enig med deg jeg! Skjønner AMK i de første samtalene. De får null informasjon, de som ringer bare snakker i munnen på hverandre, total kaos... Men i de siste samtalene syns jeg AMK har en veldig arrogant tone og oppfører seg uprofesjonellt.

Hvis man føler seg så "truet" av et par banneord så får man heller jobbe på en verna bedrift altså... Hvem ringer politiet fordi man blir kalt fitte????!!!!

Det som kan ligne på trusler var jo etter typ 6 samtaler, AMK bare kverulerte, utrolig talentløst!

Jobben til AMK er å redde liv, at noen kan støtte dem etter det der er for meg helt bak mål....

Spent på å se om det får noen følger for dem denne gangen!

Min mening :

ALLE som ringer AMK skal få en ambulanse sendt om dem trenger det. det skal ikke være noe spørsmål om tlfsamtalen er seriøs eller ikke, man vet ALDRI, derfor er det bedre å sende en ambulanse enn å ikke gjøre det..

ORIGINAL: Candykikk

Min mening :

ALLE som ringer AMK skal få en ambulanse sendt om dem trenger det. det skal ikke være noe spørsmål om tlfsamtalen er seriøs eller ikke, man vet ALDRI, derfor er det bedre å sende en ambulanse enn å ikke gjøre det..

For at AMK skal sende ambulanse MÅ de ha informasjon om HVOR det er nød, HVA som er skjedd og HVEM det gjelder.. Tror dere virkelig at det finnes ubegrenset med ambulanser og at det er bare å ringe og "bestille" en ambulanse? Hvem tror du er best egnet til å vurdere om det er behov for ambulanse? Innringer eller amk??????? Om AMK skulle etterkommet alle ønsker om ambulanse ville mange flere mennesker dø her i landet fordi ambulansen som de desperat trengte er på oppdrag til andre som MÅ ha ambulanse og så viser det seg at det var bare en vrikket fot...

Jeg er 110% bak de avgjørelsene AMK tok, de kunne nok ordlagt seg litt bedre men husk at det er ikke samme person som svarer på samtalene, og hver enkelt person må prøve å sette seg inn i saken hver gang de ringer....

en ting er sikkert og det er hvis det var jeg som ringte mens et familiedlem lå for døden, og de ikke sendte ambulanse fort som F hadde jeg klikket minst like mye!

ORIGINAL: *gullet*

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Synes hele saken er vanskelig jeg!

Selvfølgelig synes jeg synd på familien! Men synes også synd på AMK. De fikk jo null oversikt over hva som egentlig var på ferde! Menn masse drittslenging!

Enig med deg jeg! Skjønner AMK i de første samtalene. De får null informasjon, de som ringer bare snakker i munnen på hverandre, total kaos... Men i de siste samtalene syns jeg AMK har en veldig arrogant tone og oppfører seg uprofesjonellt.

De får nøyaktig den informasjonen de trenge!
De får vida at ein person e "livløse", "ingen puls". "Har hjerte kar sykdommer" Og adressen bler gjentatt 5 ganger!

De sgo sendt ambulansen me ein gang!

Jeg var først på familien sin side, men etter å ha lest bloggen (har ikke hørt den, bare lest) så havna jeg litt i midten.. Mest på AMK sin side faktisk..

Greit, hun høres ikke veldig proffesjonell ut hun som sitter på AMK - men ville dere ha sendt ut en ambulanse til et sted som truer med å drepe dere??? Og som sier at de skal banke politiet når de kommer?? Ville ikke jeg gjort hvertfall..

Synd i familien selvfølgelig og hele saken er tragisk, men de må jo tenke på sin egen sikkerhet også.!! De sier jo at ambulansen er på...
Og er ikke så lett å få klarhet i hva som skjer - for først så er det hjertet, og så etterpå så har hun jo falt og ligger å blør.. Så de får jo heller ikke noe konkret på hva som faktisk feiler henne... Unnskylder ikke det, men ser jo litt AMK sin side også...
Og de sier jo adressen - men de sier jo først bare at de skal komme til Tøyen.. Tar jo litt tid før de sier HVOR på tøyen og HVILKEN adresse...

De truet ikke med og drepe før i 4 oppringing eller noe sånt.. Så det er faktisk ingen unnskyldning og når det i en av de siste oppringinger ringer ei jente som er rolig og behersket og får bare "kutt ut" og null forståelse da er det faen meg noe galt her ett sted.. Hadde klikka relativt bra jeg også.

De spørr også på AMK og de tror normenn driver slik som de gjør.. JA uten tvil vis de hadde var fryktelig redde!! JEG hadde iallefall lett kunne blitt hysterisk og sint!

ORIGINAL: nurkeklar

Jeg var først på familien sin side, men etter å ha lest bloggen (har ikke hørt den, bare lest) så havna jeg litt i midten.. Mest på AMK sin side faktisk..

Greit, hun høres ikke veldig proffesjonell ut hun som sitter på AMK - men ville dere ha sendt ut en ambulanse til et sted som truer med å drepe dere??? Og som sier at de skal banke politiet når de kommer?? Ville ikke jeg gjort hvertfall..

Synd i familien selvfølgelig og hele saken er tragisk, men de må jo tenke på sin egen sikkerhet også.!! De sier jo at ambulansen er på...
Og er ikke så lett å få klarhet i hva som skjer - for først så er det hjertet, og så etterpå så har hun jo falt og ligger å blør.. Så de får jo heller ikke noe konkret på hva som faktisk feiler henne... Unnskylder ikke det, men ser jo litt AMK sin side også...
Og de sier jo adressen - men de sier jo først bare at de skal komme til Tøyen.. Tar jo litt tid før de sier HVOR på tøyen og HVILKEN adresse...

Truslene komme ikkje før i den 6 samtalen. E det någe rart då?

Og nei, de seie ikkje først bare tøyen.
Det førsta som bler sagt e faktisk adressen.

Er jo ikke så enkelt å få ambulanse når en kun ringer å sier hun er dorlig,dorlig,å begynte å kjefte osv
Ambulanser sendes ikke ut bare noen ringer å sier hun er dårlig,familien måtte jo heller roe seg ned 10 hakk,å forklare hva som egentlig sjedde med bestemora,istedenfor å begynne å true.Så hadde ambulansen komt.
Tror ingen av oss andre heller hadde oppsøkt en plass der du hadde blitt truet på livet,sikkerheten kommer alltid først!

Så du vil fortsatt sende en ambulanse til folk som oppfører seg helt vilt?? JEG ville tenkt sikkerhet med engang.. Det er ikke normalt og kalle folk for Jævla fittetryne, horeunge osv osv.. UANSETT om man er redd eller ikke!!!!!!

ORIGINAL: BMWtøsa

Er jo ikke så enkelt å få ambulanse når en kun ringer å sier hun er dorlig,dorlig,å begynte å kjefte osv
Ambulanser sendes ikke ut bare noen ringer å sier hun er dårlig,familien måtte jo heller roe seg ned 10 hakk,å forklare hva som egentlig sjedde med bestemora,istedenfor å begynne å true.Så hadde ambulansen komt.
Tror ingen av oss andre heller hadde oppsøkt en plass der du hadde blitt truet på livet,sikkerheten kommer alltid først!

De komme ikkje me trusler på de første samtalene!

Når de har gjentatt adressen FEM ganger og fortalt at hu ligge "livløse", "uden puls", " hu har hjerte og karsykdommer". E det så rart at de spør om kor det bler av den forpulte ambulansen då?

vett ikkje ka eg sjøl hadde sagt i ein så fortvila situasjon ittekvert.
Og hu damå som de snakke me burde få sparken! Hu har ingenting i enden av ein krisetelefon der det handle om død og liv å jørr!

ORIGINAL: Pearl

ORIGINAL: Candykikk

Min mening :

For at AMK skal sende ambulanse MÅ de ha informasjon om HVOR det er nød, HVA som er skjedd og HVEM det gjelder.. Tror dere virkelig at det finnes ubegrenset med ambulanser og at det er bare å ringe og "bestille" en ambulanse? Hvem tror du er best egnet til å vurdere om det er behov for ambulanse? Innringer eller amk??????? Om AMK skulle etterkommet alle ønsker om ambulanse ville mange flere mennesker dø her i landet fordi ambulansen som de desperat trengte er på oppdrag til andre som MÅ ha ambulanse og så viser det seg at det var bare en vrikket fot...

Jeg er 110% bak de avgjørelsene AMK tok, de kunne nok ordlagt seg litt bedre men husk at det er ikke samme person som svarer på samtalene, og hver enkelt person må prøve å sette seg inn i saken hver gang de ringer....

Mannen som ringte sa klart og tydelig:
HVOR: Jens Bjelkes gt 43, 1 etg.
Hva: Bestemor er syk. Ligger på gulvet. Ingen puls. Hjerte og karsykdommer.
Hvem: Bestemor

Helt utrolig at noen kan støtte AMK i denne saken! Jeg håper aldri at jeg kommer i en slik situasjon at jeg må ringe AMK. Tenk om jeg er så redd og ut av meg slik at jeg ikke klarer å ordlegge meg slik at de forstår at det er en nødsituasjon??
Greit at språket innringer brukte er over grensen, men man reagerer ulikt når man blir redd/frustrert o.l og det burde AMKfolka vite! De burde heller prøve å hjelpe i stedenfor å "hakke på" de som ringer!!

Så du vil fortsatt sende en ambulanse til folk som oppfører seg helt vilt?? JEG ville tenkt sikkerhet med engang.. Det er ikke normalt og kalle folk for Jævla fittetryne, horeunge osv osv.. UANSETT om man er redd eller ikke!!!!!!

JA!
hadde de klart å senda ein ambulanse me ein gang, så hadde de sluppe å fått trusler!

Har ringt nødnummeret mer enn ein gang sjøl. holde i massevis å sei at ein person ligge livløse og adressen, så får du beskjed om at " AMBULANSEN E PÅ VEI". Før de fortsette å spør mer!

Back
Topp