AMK saken

ORIGINAL: Candykikk

Min mening :

ALLE som ringer AMK skal få en ambulanse sendt om dem trenger det. det skal ikke være noe spørsmål om tlfsamtalen er seriøs eller ikke, man vet ALDRI, derfor er det bedre å sende en ambulanse enn å ikke gjøre det..

Å bestille en ambulanse er ikke som å ringe å bestille en taxi,koster maange tusen for en utrykkning.
Er ikke akkurat ubegrenset med ambulanser heller da..

ORIGINAL: BMWtøsa

Min mening :

ALLE som ringer AMK skal få en ambulanse sendt om dem trenger det. det skal ikke være noe spørsmål om tlfsamtalen er seriøs eller ikke, man vet ALDRI, derfor er det bedre å sende en ambulanse enn å ikke gjøre det..

Å bestille en ambulanse er ikke som å ringe å bestille en taxi,koster maange tusen for en utrykkning.

Ka sga te for å få sendt ein ambulanse då? Holde det ikkje me å fortella at ein person ligge livløse uden puls?

For ein tåpelige sammenligning!

ORIGINAL: Niiiitah87

Er jo ikke så enkelt å få ambulanse når en kun ringer å sier hun er dorlig,dorlig,å begynte å kjefte osv
Ambulanser sendes ikke ut bare noen ringer å sier hun er dårlig,familien måtte jo heller roe seg ned 10 hakk,å forklare hva som egentlig sjedde med bestemora,istedenfor å begynne å true.Så hadde ambulansen komt.
Tror ingen av oss andre heller hadde oppsøkt en plass der du hadde blitt truet på livet,sikkerheten kommer alltid først!

De komme ikkje me trusler på de første samtalene!

Når de har gjentatt adressen FEM ganger og fortalt at hu ligge "livløse", "uden puls", " hu har hjerte og karsykdommer". E det så rart at de spør om kor det bler av den forpulte ambulansen då?

vett ikkje ka eg sjøl hadde sagt i ein så fortvila situasjon ittekvert.
Og hu damå som de snakke me burde få sparken! Hu har ingenting i enden av ein krisetelefon der det handle om død og liv å jørr!

Innringeren blir jo bare sint når amk spør hva det er som sjer,livløs og uten puls kommer jo frem i di senere samtalene,da har di alt begynt å komme med drapstrusslene

Min mening :

Ka sga te for å få sendt ein ambulanse då? Holde det ikkje me å fortella at ein person ligge livløse uden puls?

For å få en ambulanse må en kansje være i stand til å svare på spøsmålene amk stiller.
Operatøren spør om hun er bevistløs,det kan ikke han svare på ,å blir irritert.

Innringeren blir jo bare sint når amk spør hva det er som sjer,livløs og uten puls kommer jo frem i di senere samtalene,da har di alt begynt å komme med drapstrusslene

Har du lest loggen?

http://www.tv2nyhetene.no/her-er-hele-lydloggen-fra-amk-i-tekstversjon-3100121.html

Min mening :

For å få en ambulanse må en kansje være i stand til å svare på spøsmålene amk stiller.

Les loggen før du uttale deg.

ALT komme fram under de 2 første samtalene, LENGE før de komme me någen trusler!

ORIGINAL: nurkeklar

Jeg var først på familien sin side, men etter å ha lest bloggen (har ikke hørt den, bare lest) så havna jeg litt i midten.. Mest på AMK sin side faktisk..

Greit, hun høres ikke veldig proffesjonell ut hun som sitter på AMK - men ville dere ha sendt ut en ambulanse til et sted som truer med å drepe dere??? Og som sier at de skal banke politiet når de kommer?? Ville ikke jeg gjort hvertfall..

Synd i familien selvfølgelig og hele saken er tragisk, men de må jo tenke på sin egen sikkerhet også.!! De sier jo at ambulansen er på...
Og er ikke så lett å få klarhet i hva som skjer - for først så er det hjertet, og så etterpå så har hun jo falt og ligger å blør.. Så de får jo heller ikke noe konkret på hva som faktisk feiler henne... Unnskylder ikke det, men ser jo litt AMK sin side også...
Og de sier jo adressen - men de sier jo først bare at de skal komme til Tøyen.. Tar jo litt tid før de sier HVOR på tøyen og HVILKEN adresse...

Truslene komme ikkje før i den 6 samtalen. E det någe rart då?

Og nei, de seie ikkje først bare tøyen.
Det førsta som bler sagt e faktisk adressen.

Så du vil fortsatt sende en ambulanse til folk som oppfører seg helt vilt?? JEG ville tenkt sikkerhet med engang.. Det er ikke normalt og kalle folk for Jævla fittetryne, horeunge osv osv.. UANSETT om man er redd eller ikke!!!!!!

JA!
hadde de klart å senda ein ambulanse me ein gang, så hadde de sluppe å fått trusler!

Har ringt nødnummeret mer enn ein gang sjøl. holde i massevis å sei at ein person ligge livløse og adressen, så får du beskjed om at " AMBULANSEN E PÅ VEI". Før de fortsette å spør mer!

Som sagt, jeg forsvarer IKKE at AMK ikke sendte ut ambulansen med en gang - den skulle jo det.. MEN jeg skjønner at ambulansepersonellet ikke gikk inn osv og at politiet ble tilkalt..

Men bare et spm: Vet "vi" at ambulansen ikke ble rekvirert første gang de ringte?? At hun faktisk rekvirerte den men ikke sa det?? Bare lurer..

Som sagt, jeg forsvarer IKKE at AMK ikke sendte ut ambulansen med en gang - den skulle jo det.. MEN jeg skjønner at ambulansepersonellet ikke gikk inn osv og at politiet ble tilkalt..

Men bare et spm: Vet "vi" at ambulansen ikke ble rekvirert første gang de ringte?? At hun faktisk rekvirerte den men ikke sa det?? Bare lurer..

Hadde de sagt at ambulansen e på vei, någe som e normalt! Så hadde de sluppe truslene, og sluppe å ringt politiet.

Hadde de sagt at ambulansen e på vei, någe som e normalt! Så hadde de sluppe truslene, og sluppe å ringt politiet.

Det kan nok stemme, selv om jeg er under tvil men.. De får jo beskjed at den er på vei, men fortsetter å ringe å ringe å ringe....

Er jo ikke så enkelt å få ambulanse når en kun ringer å sier hun er dorlig,dorlig,å begynte å kjefte osv
Ambulanser sendes ikke ut bare noen ringer å sier hun er dårlig,familien måtte jo heller roe seg ned 10 hakk,å forklare hva som egentlig sjedde med bestemora,istedenfor å begynne å true.Så hadde ambulansen komt.
Tror ingen av oss andre heller hadde oppsøkt en plass der du hadde blitt truet på livet,sikkerheten kommer alltid først!

De komme ikkje me trusler på de første samtalene!

Når de har gjentatt adressen FEM ganger og fortalt at hu ligge "livløse", "uden puls", " hu har hjerte og karsykdommer". E det så rart at de spør om kor det bler av den forpulte ambulansen då?

vett ikkje ka eg sjøl hadde sagt i ein så fortvila situasjon ittekvert.
Og hu damå som de snakke me burde få sparken! Hu har ingenting i enden av ein krisetelefon der det handle om død og liv å jørr!

Drapstrusler og banning er to forskjellige ting!!! Jeg har lest og hørt loggen og ikke hørt noen trusler, men grov banning!
Nå tar jo Oslo universitetssykehus selv kritikk, synes det er rart at andre fortsatt kan støtte dem i denne saken!

Min mening :

Les loggen før du uttale deg.

ALT komme fram under de 2 første samtalene, LENGE før de komme me någen trusler!

Har akkurat lest den!!!

Det kan nok stemme, selv om jeg er under tvil men.. De får jo beskjed at den er på vei, men fortsetter å ringe å ringe å ringe....

Nei, de får IKKJE beskjed om at den e på vei.

Tragisk hendelsen som absolutt burde vært unngått [&o][:(]

Har akkurat lest den!!!

Flott, påstår du ennå at truslene komme før de vett adressen og ka som har skjedd?

Huff, jeg vet ikke hva jeg skal mene... Faktisk.. Synes dama på amk var fryktelig frekk og nedlatende.. Og jeg kan forstå hvorfor man kommer med banneord i en slik situasjon, man er jo sykt frustrert. JEG hadde nok bannet verre..

Har akkurat lest den!!!

Flott, påstår du ennå at truslene komme før de vett adressen og ka som har skjedd?

Ja, det gjør jeg!

Holder med AMK her jeg. Jeg har vært i samme situasjon selv å vært livløs og hatt store hjerteproblemer.. Og jeg har fått ambulanse og hjelp begge gangene. Det var faren min å broren min som sto oppi detta di gangene og har ikke noe negativ erfaring med AMK, di forholdt seg rolig og fikk beskjed om hva di skulle gjøre for å stabilisere meg..

Det er veldig tydelig at enkelte her inne IKKE har lest lydloggen selv om de påstår det i allefall[;)]!

Har akkurat lest den!!!

Ja, det gjør jeg!

M = Medisinsk nødtelefon
I = Innringer
1. samtale KL 11.31.57 - 11.33.29 M: Hallo, Medisinsk nødtelefon.
I: Vi trenger ambulanse til Jens Bjelkesgate 43 med én gang.
M: Hva skjer der?
I: Det gjelder bestemoren min, hun har - det har skjedd noe med henne.
En annen innringer tar telefonen:
I: Hallo?
M: Ja, hallo.
I: Kan du komme til Jens Bjelkesgate med en gang?
M: Ja, men nummer?
I: Fort, sier jeg.
M: Ja, men nummer?
I: Eeeeeeh. Hvis du kommer til Jens Bjelkesgate. Nummer oppgang B.
M: Men, hallo. Hvilket nummer i Jens Bjelkesgate er det?
I: Jens Bjelkesgate 43.
M: Ja, og hvilken etasje?
I: Første etasje.
M: Ja, hva skjer der?
I: Det er svigermoren min - det er veldig dårlig.
M: Ja, er hun bevisstløs?
I: Ja, de ringe meg med én gang - gråter. Kom med én gang.
M: Ja, men du, vi er på vei til å komme, men nå må jeg vite hva som skjer der selv om vi ikke snakker sammen.
I: Jeg er ikke der. Jeg bor i Bjerke vet du, jeg fikk beskjed at jeg...
M: Ja, men, hallo...
I: Hun er dårlig, hun er dårlig, sier jeg, hun er dårlig, veldig dårlig.
M: Jo, jeg hører virkelig hva du sier, men kan du ikke roe deg litt ned?
I: De gråter, de sier...
M: De gråter, men hva?
I: Hør da, slutt å mas, å, bare send en jævla forpult ambulanse!
M: Det er ikke noe forpult ambulanse. Det er ikke det det heter.
I: Vi er ikke tilstede, vi er på Bjerke. De er på Tøyen, skjønner du det? Vi ringer for dem. Slutt å mas, send en ambulanse. Ha det.

2. samtale: Kl 11.31.57 - 11.33.29
I: Hallo?
M: Medisinsk nødtelefon.
I: Ja hei, har dere sendt ambulanse til Jens Bjelkesgate 43?
M: Om jeg har sendt ambulanse?
I: Vi har ringt akkurat for å be dere sende. Har dere gjort det?
M: Et øyeblikk, skal vi se.
I: Ja kjapt. Det ligger en eldre kvinne å dø - dø
M: Ja, det var, er det i 1. etasje?
I: Ja, i første etasje.
M: Og hva skjer?
I: Hun har hjerte- og karsyksom. Hun har kollapset. Ingen puls, ingenting.
M: Hun puster ikke?
I: Ingenting. Jeg er ikke der, jeg er på Bjerke. Jeg kjører dit nå.
M: Så du er ikke der, men hvem er der?
I: Hele familien er der, og de har ikke mobil. Slutt å spør, bare send en forpult ambulanse.
M: Du, hallo. Nå må du prøve å roe deg ned.
I: Ikke prøv å ro meg ned!
M: Ikke rop til meg.
I: Hold kjeft!

Ka som e trusler her då?
Og ka e det som ikkje har komt fram som du påstod tidligere?
De har nevt adressen MANGEN ganger, de har nevnt "ingen puls", "livløs", "hjerte kar sykdommer".

Ka mer sga te for å få ein ambulanse sendt meine du?

Herrlighet.. de kom da ikke med trusler i første samtale [8|]

De kom med trusler etter mange tlf samtaler og fortsatt ingen ambulanse var på stedet..

Back
Topp