Kjære du, ikke vær flau!! Selv er jeg 31og har vært sånn i åreviiiis, at jeg slettes ikke vil ha sex om jeg føler meg lite attraktiv for mannen. Det kan være nok at jeg er oppblåst så jeg føler jeg ser tjukk ut, eller har utsatt hårvasken en dag så håret mitt føles fett f.eks. Jeg har flere ganger avvist mannen (og tidligere eks) med forklaring om at "Ikke nå, jeg føler meg ekkel fordi..." Så dette er nok mer normalt enn du tror, og ikke noe å være flau overHar vært undersøkt for PCOS før, uten at de har funnet noe. Jeg har vært dårlig på å logge menstruasjonen, men ser jeg fremdeles har litt i kalenderen min. Begynte å logge i mai 2019, og hadde da mensen i mai, september (mye mulig jeg har glemt et par logger mellom her), oktober, desember, januar, mars, mai, og august. Jeg har ikke logget noe siden det, før nå sist måned. Jeg vet at jeg gikk ganske lenge mellom hver mens, ofte over 6 uker, så det er fullt mulig jeg ikke hadde mensen mellom mai og september i 2019, men mistenker at jeg hadde i alle fall én runde mellom der, som jeg har glemt å loggføre. Men uansett da, så er det snakk om ca 8-9 sykluser på ett år.
Vi har vært ubeskyttet siden jeg tok ut p-staven, men jeg tror nok mye av grunnen til at vi ikke har blitt gravid er at både jeg og mannen har hatt veldig dårlig sexlyst, og derfor nesten ikke hatt sex i det hele tatt. Er egentlig flaut å innrømme det, men det er nå en gang sånn det er. Og det har ikke blitt bedre av å få en hund som enten vil ligge i senga, eller som står utenfor døren og piper de gangene vi stenger ham ute. På toppen av dette jobber mannen nattevakt annenhver uke, og sover hele dagen, og du kan banne på at jeg jobber kveldsvakter og at vi da nesten ikke ser hverandre. Det er enda en grunn til at jeg gjerne vil vite når el er, for når vi først har sex, er det jo fint at sjansen for å bli gravid er størst mulig.
Når det gjelder sexlysten, aner jeg ikke hvorfor den er så dårlig. Igjen mistenker jeg at det har med vekta mi å gjøre, og selvbildet mitt, for jeg hadde mye bedre sexlyst før. Uff, synes det er skikkelig flaut å innrømme at jeg, en dame tidlig i 30-årene nesten ikke har sex i det hele tatt.
Får du noe hjelp til å jobbe med selvtilliten din, forresten? Hvis ikke kan det jo være en idè å oppsøke hjelp, så du kan få det bedre med deg selv
Håper uansett det snart blir bedre, for ingen skal måtte ha det sånn over lengre tid! Sender deg de beste ønsker og varme tanker herfra