Allergier

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Har du noen allergier (mat,pollen,dyr etc) eller noen matintoleranser?
Har du blitt testet for allergier eller bare merker du det? Ikke alt som man kan finne ut på ved en blodprøve.

Har tatt blodprøve og fått vite jeg har gresspollenallergi.
Klør litt av kattehår.
Matintoleranser så er det melk og hvete. Noen ting kan jeg spise av det, men med måte, ikke for mye. Ikke blitt testet for det.

Allergisk mot røkelse (blir potte tett i hele hodet) og Skuarosa. Det er en type busk, jeg får utslett hvis jeg er borti.
Aldri tatt noen tester, tror ikke jeg er allergisk mot noe annet heller.

Allergisk mot katter og det gjør meg ingenting :p hadde pollenallergi før men vokst det av meg.

Allergisk mot katter og det gjør meg ingenting :p hadde pollenallergi før men vokst det av meg.
Jeg hadde faktisk ikke noe pollenallergi før jeg opererte ut mandlene i sommeren 2007. Den sommeren var helt forferdelig, klødde, det rant og svei i øynene og nesen. Nå føler jeg at jeg er tett store deler av året.

Ikke allergisk, men får allergisk reaksjon av noen potteplanter (eføy bl.a.), insektbitt og skalldyr. I tillegg får jeg voldsomme utbrudd av after hvis jeg spiser tomat, paprika, sitrus og andre sure ting bare jeg begynner å få antydning til after.

Spiser heller ikke sjokolade (nulltoleranse), da jeg får voldsomme migreneanfall!

Jeg var ganske allergisk mot det meste av pelsdyr og pollen før jeg ble gravid, men under- og etter svangerskapet ble det mye bedre.
Ellers er det lite jeg reagerer på, men jeg tåler ikke mye tung mat (hvetemel, melk, rødt kjøtt osv.).

Lista mi er lang, og gjør at jeg har ett kjedelig kosthold :(
Jeg reagerer på pollen alt fra Salix til burot, bjørk og gress er verst. Så har jeg da kryssallergi med alt dette.
I tillegg reagerer jeg på støv, katt og hund.
Jeg har blitt testet, flere ganger og det rare er at det jeg reagerer veldig på slår ut minimalt på prøver og det jeg ikke har kraftig reaksjon på slår veldig ut på prøvene. Så prøvene kan man ikke stole på.

Pollen, hvete, melk, egg, nøtter (aller mest peanøtter) og hunder. Pluss støv :p

Gress- og pollenallergi (både blodprøve og sunn fornuft bekreftet). Reagerer på fete meieriprodukter, for mye gluten/hvetemel (kan spise litt) og for mye karbohydrater (kroppen blir slapp).

Ellers allergisk mot hund (ironisk nok), katt, hest, mygg.. Og en del andre dyr. Men ingenting som er dødelig ;)

Burde spist karboredusert mat med lite fett fra meieri, bodd et sted uten gress og ikke hatt hund :P Vel..

Jeg hadde faktisk ikke noe pollenallergi før jeg opererte ut mandlene i sommeren 2007. Den sommeren var helt forferdelig, klødde, det rant og svei i øynene og nesen. Nå føler jeg at jeg er tett store deler av året.
Jeg fikk katte- og pollenallergi helt plutselig da jeg var 14 med kraftig utslag, altså i 2006, og da jeg gikk gravid første gang i 2014 ble jeg helt kvitt det. Har fått kortison-sprøyte hvert år tidligere. Denne kroppen altså :p

Knott, mygg og klegg plagar meg veldig, men ikkje noko farlig. Får berre store hevelser og klør leeeeenge!

Har blitt testa om og om igjen for allergi mot div mat, men alt negativt. Fekk diagnosen ibs, og har det veldig mykje bedre på diett!

Allergisk mot gress, bjørk, burot, katt, hund og peanøtter. Påvist hos legen.

Fikk ikke utslag på blodprøve, men de siste gangene jeg har spist nugatti har jeg reagert med elveblest/kløe, så holder meg unna hasselnøtter i alle fall.

Tåler ikke laktose, gress, pollen, støv, midd, burot og litt katt :p

Jeg er allergisk mot timotei, katt, husstøvmidd og hund (hund ble jeg allergisk mot mens vi hadde hund som skulle være allergivennlig :rolleyes: )

Jeg får magekramper av valnøtter og pecanøtter, men slår ikke ut på prøver.

Diverse pollen, husstøv/midd, katt og hund. Det kom gradvis i begynnelsen av 20-årene, litt verre for hvert år. Har fått det bekreftet på blodprøver.

Pollen, midd, katt, hund, kanin, melkeprotein, gress, vepsestikk, støv.. Testet på poliklinikk og blodprøver

Dyr(spesielt katt, kanin, hest), pollen, støv, gress, burot, bjørk.
Blodprøve og sånn kutte/dryppe test.
Veldig plagsomt og må ta sprøyter pga det.

Back
Topp