Allergier

Har du noen allergier (mat,pollen,dyr etc) eller noen matintoleranser?
Har du blitt testet for allergier eller bare merker du det? Ikke alt som man kan finne ut på ved en blodprøve.

Har tatt blodprøve og fått vite jeg har gresspollenallergi.
Klør litt av kattehår.
Matintoleranser så er det melk og hvete. Noen ting kan jeg spise av det, men med måte, ikke for mye. Ikke blitt testet for det.
Jeg har testet, men de ringer jo søren ikke tilbake med prøvesvarene, drar aldri dit igjen!

Uansett så ja, jeg har endel allergier/intoleranser.

Ting jeg reagerer på, som jeg vet om!!:
Hund (særlig langhårede hunder som schæfere/huskyer/spisshunder)
Gress
Burot
Bjørk
Prikktest viste selleri, men jeg merker ikke noe :p
Koffein (kan ikke få i meg spor av deg engang, blir DRIT dårlig :( )
Sjokolade (inneholder koffein og ofte spor av nøtter)
Peanøtter
Hasselnøtter (alle nøtter unngår jeg)
Mandler
Egg
Tilnærmet all frukt og alle bær, så jeg spiser ikke frukt og bær :( Tror jeg tåler blåbær, men har ikke testa etter allergiene kom som perler på en snor i år
Støv
Stekeos
Soyabønner (lecitin går greit)
Veps/bie

Det er det jeg har merket reaksjoner på, og noe er dokumentert hos lege. Det er ekstremt slitsomt å hele tiden være redd for å få i seg noe man ikke tåler, jeg mister følelsen i bena, mister taleevnen, hovner opp i halsen, blir svimmel og hovner opp i øynene, skjelver, det føles som om jeg hovner opp på innsiden av kroppen og det klør over hele kroppen hvis jeg spiser noe jeg ikke tåler.

Hvis jeg blir utsatt for pollen eller hund så får jeg nyseanfall :p Det er ikke så alvorlig, men jeg slutter rett og slett ikke å nyse! Hunden til en i familien er jeg skikkelig allergisk mot, da han bare skulle levere noe på døra og hadde med seg hunden så begynte jeg å nyse og nyse (jeg var på do og visste ikke at han hadde vært der engang :o )

Synd, for jeg kunne tenkt meg en hund selv.

Gress, burot og timotei, støv er jeg allergisk mot. Hadde trolig melkeallergi som barn, men det var ikke noe tema den gangen.

Jeg har forsinket allergi/intoleranse mot meieriprodukter, hvete, peanøtter, lateks og må være litt forsiktig med tomater og kiwi.

Skal ha en utvidet allergitest i desember. Håper på flere svar da.

Jeg er allergisk mot pelsdyr og støv.
Har testet meg og fått utslag på hund og bjørk. Jeg har aldri reagert på pollen, men katt som jeg er veldig allergisk mot fikk jeg ikke utslag på. Såeh...
Ingen matintoleranser.

Laktose, pollen, gress, burot, bjørk, husmiddstøv, hunder og mer

Har testet hos lege.

Back
Topp