Alle gode ting er tre

19+3 og ordinær ultralyd
Var på ordinær ultralyd på onsdag. Ble da målt til 19+1 og termin er 5. april, akkurat samme som jeg hadde regnet med frem til med tanke på eggløsning.

Alt var fint med lille, og ingen tvil om at vi får vår tredje lille prinsesse. Gode elskere lager jenter, som mannen min pleier å tulle med.

Fikk vite at det kan være jeg ikke kvalifiserer for Luna, fordi forrige baby var så stor at hun satt fast med skuldrene. Men går helt fint for meg om det blir vanlig fødeavdeling også.

Blir spennende fremover og se hvordan lille vokser ❤️❤️

Legger ved en søt liten fot og de ultralydbildene vi fikk ☺️

Vedlegg

• IMG_6206.jpeg
    IMG_6206.jpeg
    957,6 KB · Visninger: 39
  • IMG_6207.jpeg
    IMG_6207.jpeg
    3,7 MB · Visninger: 40
Gratulerer så mye med ei jente til på vei :Heartpink Er så herlig når man får konstantert at alt er bra med babyen :love7 Også det søte bildet av foten da :shy:

Vi regner nesten med at det blir en jente til på oss hvis jeg blir gravid igjen, da mannen min tuller om det samme som din :hilarious: Han sier også at vi sikkert får to tvilling jenter hvis jeg først blir gravid (han har litt lyst på en gutt, siden vi har to jenter sammen + at han har ei tenåringsjente fra tidligere). Så vi får se hva som skjer hvis vi får det til å klaffe igjen :angelic:

Gratulerer så mye med ei jente til på vei :Heartpink Er så herlig når man får konstantert at alt er bra med babyen :love7 Også det søte bildet av foten da :shy:

Vi regner nesten med at det blir en jente til på oss hvis jeg blir gravid igjen, da mannen min tuller om det samme som din :hilarious: Han sier også at vi sikkert får to tvilling jenter hvis jeg først blir gravid (han har litt lyst på en gutt, siden vi har to jenter sammen + at han har ei tenåringsjente fra tidligere). Så vi får se hva som skjer hvis vi får det til å klaffe igjen :angelic:
Tusen takk ❤️ Spennende at dere skal prøve på en til. Masse lykke til ☺️ Du får be mannen gi deg tidenes dårligste ligg og håpe det blir en gutt. Haha ☺️

22+3
Titter innom for en liten oppdatering. Skulle egentlig på ultralyd på fredag, men for andre gang hadde Bærum klart å sette timen i feil uke (tror de tar utgangspunkt i menstermin i stedet for UL-termin, som er to uker senere), og jeg ble ringt samme dag igjen og de kansellerte timen. Litt kjedelig, for man er jo både spent, nervøs og gleder seg skikkelig. I tillegg skulle mamma være med for første gang, så jeg tror det hadde blitt en hyggelig date for oss. Ny time er 11. desember. Får trøste meg med at jeg heldigvis kjenner liv daglig, og ikke er like redd for om hun har det bra eller ikke.

I dag snakket vi videre om navn under frokosten, og ble enige om et navn vi har vurdert sammen med to andre navn en stund. Veldig hyggelig å bare lande det. Vi feirer med et kyss og sa det til jentene med en gang. Eldstemann på fire år husket at min oldemor hadde samme navn ❤️ Og så er det litt koselig at 2-åringen vår som koser med magen og hele tiden sier «babyen min, jeg passer på deg» også klarer å uttale navnet.

Ellers fikk jeg melding av en venninne i dag, som sa at hun ble satt i gang på grunn av tverrleie og svangerskapsforgiftning. Kom litt overraskende på henne stakkars, skulle egentlig bare ikke for å sjekke leiet siden han hele tiden la seg på tvers. Krysser alt jeg kan for at hun får en fin fødsel ❤️

Ønsker alle en fin helg!

Uke 24+0 og ultralyd
Var på ultralyd i dag for å følge opp livmorhalsen. Alt var veldig bra. Baby ble målt til 650 gram og 4% over snittet. Foreløpig litt tidlig å si om hun ligger an til å bli like stor som mellomste, men vil kanskje se mer tendenser ved neste oppfølging. Livmorhalsen var lang og lukket, på ca. 4,9 cm.

Ellers er jeg mye trøtt om dagen, og kvalmen har nesten begynt å komme litt tilbake. Har sagt hver kveld i nesten to uker at «nå er jeg litt uggen og er redd jeg har fått omgangssyke», men innser etter to uker at det trolig bare er graviditeten. Forrige uke sov jeg både to og tre timer midt på dagen. Så det tar på å lage det tredje barnet ❤️

Last edited:
Gravideoppdatering

Termin: 05.04.2025

På vei: 25+3

Igjen til termin: 105 dager

Trimester: andre

Graviditetsmåned: 7

Neste legetime: Skal til jordmor 13. januar

Ultralyd: 3D ultralyd lille julaften og sjekk på sykehuset 10. januar

Plager: MYE trøtt. Kan sove 1-3 timer på dagtid. I tillegg har jeg de to siste ukene vært en del kvalm igjen. Kan også få hodepine hvis jeg pusher den hardt og får fort vondt i bekkenet. Men, veldig glad for at jeg klarer å trene litt og fremdeles får til å løpe. Har også fått en ny runde forkjølelse i heimen, og den forrige runden varte i fire uker med bihulebetennelse, så håper denne blir litt enklere.

Kjønn: jente

Navn: Er bestemt nå. Samme som min oldemor, lille H ❤️

Utålmodig: litt, merker alle plagene gjør at jeg ikke nyter det å gå gravid. Og gleder meg til å møte lille.

Innkjøp: har kjøpt et hvitt bæresjal på Finn. Bar mye på nummer to, og det er veldig praktisk og koselig.

Utstyr som gjenstår: MoonBoon til å ha i stuen og vurderer sånn bærbart babynest.

Svangerskapsrelaterte aktiviteter: trener 2-3 ganger i uken. Bortsett fra hele november, det jeg var forkjølet og hadde bihulebetennelse.

Mage: absolutt på plass. Mange som blir overrasket over at jeg er 6 måneder og ikke 9 måneder på vei. SF-målet er i øvre sjiktet denne gangen også.

Vektendring: ca. 10-11 kg.

Aktivitet i magen: kjenner daglig nå. Forrige helg kjente eldstedatteren min det for første gang også. Veldig koselig.

Tungt: Litt

Kynnere: Om natten og noen ganger når jeg løper nå.

Hodet festet: Nei

Barnerom: ikke før baby skal flytte ut av mitt rom. De to eldste sover sammen i dag. Har vurdert litt om alle tre skal sove sammen, eller om jeg skal flytte eldste over på egen rom og minstemann i med mellomste.

Matkick: bakt potet og biff er favoritten om dagen, i tillegg til ribbe med rødkål. Noe som passer veldig bra nå som det er jul.

Humør: svinger vil jeg si. Litt sliten av å være syk og alle plagene man har. Men også så koselig med jul og alle julebord osv., men kjenner jo at det tærer på kreftene også.

Sykehusbag: Nei

Høygravid: Nei

Tanker om fødsel: Gleder meg stort sett. Noen ganger kan jeg få litt vondter i mageområdet, og da kan jeg kjenne litt nerver også.

Neste milepæler:
  • Komme til 27+0 og 90 % sjanse for overlevelse
  • Tredje trimester

25+5 og 3D ultralyd
Var på en liten ultralyd med mannen i dag for å se jenta vår i 3D. Vi har sett de to andre i 3D, og tenkte at bittelillesøster også skulle få noen 3D bilder til minneboken sin.

Hun ville helst ikke bli tatt bilde av og lekte mye «borte-tittei» hver gang vi slo over til 3D, men det var litt søtt å se på det også. Så vi koste oss, selv om bildene ble halvgode.

Hun koste seg med å drikke fostervann og sutte på tommelen også. Gøy å følge med på hva hun driver med i magen og å se hvilke bevegelser hun gjorde som jeg kunne kjenne og hvilke bevegelser jeg ikke kjente.

Ønsker alle en riktig god jul! ❤️ Og at alle som håper på to streker under juletreet får det. Sender en ekstra klem til dere som sliter nå i julen. Skjønner at det må være fryktelig tøft!

Vedlegg

• IMG_7622.jpeg
    IMG_7622.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 28
  • IMG_7619.jpeg
    IMG_7619.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 27
  • IMG_7618.jpeg
    IMG_7618.jpeg
    1 MB · Visninger: 26
Tredje trimester og svangerskapsdiabetes
I dag er jeg 28+2 og var på en ny ultralyd på sykehuset. Lille H vokser akkurat som hun skal, og var på 1,2 kg i dag. Mamma var med på ultralyden, så det var veldig koselig. Livmorhalsen var på 3,5 cm, så fremdeles lang og fin. Forrige gang var den 4-5 cm, så den har gått noe ned, men hun sa alt over 2 cm er bra.

Hun spurte også om jeg hadde tatt glukosebelastningstesten, og da sa jeg at den tok jeg i desember, men ikke hadde fått svar på, så jeg regnet med at alt var greit. Viste seg da hun sjekket verdiene at jeg hadde fastende blodsukker utenfor referanseområdet (var på 5,6, skulle være under 5,3) og derfor har svangerskapsdiabetes. Det tatt etter mat var på 5,3 og faktisk lavere enn fastende. Har derfor fått med meg sånn måler og må måle blodsukkeret tre ganger om dagen de to neste ukene. Tenker det på en måte bare er fint å få litt ekstra restriksjoner rundt mat. Har jo sklidd ut litt i det siste. Haha. Og så får jeg tenke at det er bra jordmor glemte å ringe før jul, så jeg kunne kose meg i julen (selv om jeg sikkert burde vært mer forsiktig).

Sjansen er vel nå enda større for at jeg må settes i gang. Er det noen som har hatt svangerskapsdiabetes og ikke har blitt satt i gang?

Last edited:
Back
Topp