♥
Gravideoppdatering ♥
Vet at ikke dette er så spennende for alle andre, men syns det er veldig fint å gå tilbake til oppdateringene fra forrige svangerskap, så skriver de for min egen del
Termin: 05.04.2025
På vei: 8+0
Igjen til termin: 227 dager
Trimester: Første
Graviditetsmnd: 2
Neste legetime: 16. september
Ultralyd: Privat 26.08, OTUL 12.09 og OUL 24.10
Plager: Veldig trøtt og litt uggen. Går som regel over til frokost. Trente litt forrige uke for første gang i et svangerskap, og følte faktisk det hjalp litt på formen. Men dørstokkmila er høy.
Kjønn: Uvisst, og har virkelig ingen magefølelse. Har to jenter fra før, så hadde vært spennende med en gutt. Men kjenner jeg blir akkurat like glad for gutt som jente
Utålmodig: Ikke på å få ut ungen, men på å komme over i en trygg ute, få vite kjønn, få ordentlig mage og kjenne spark. Samtidig vet jeg at jeg må prøve å nyte en kropp som ikke er stor og tung enda, men ikke så lett med den konstante trøttheten.
Innkjøp: Ingen
Utstyr som gjenstår: Tror kanskje vi skal kjøpe MoonBoon til å ha i stuen, bæresjal og Najell babynest.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Vurderer Yoga, men ikke begynt. Har også en time med PT neste uke.
Mage: Tja, tror bare jeg ser litt lubben ut.
Vektendring: 1-2 kg, men er nok mye på grunn av fri flyt av godis i sommer.
Aktivitet i magen: nei
Tungt: Nei
Kynnere: nei
Hodet festet: Nei
Barnerom: Nei, frem og tilbake på om jeg vil fikse det før eller etter babyen kommer. Vi må da fjerne tredemøllen, som jeg syns det er litt praktisk å ha i permisjon.
Matkick: frisk mat som frukt. Surt og salt godteri, og chips.
Humør: Relativt bra.
Sykehusbag: Nei
Høygravid: Nei
Tanker om fødsel: Gleder meg mest. Hadde en veldig fin fødsel sist, men selvfølgelig alltid spent på om noe dramatisk plutselig kan skje. Og alle sier tredje er en luring..
Neste milepæler:
- Uke 12
- Andre trimester
- Kjenne liv