Alle gode ting er tre

9 DPO
Har sett på testen fra 100 vinkler og blir ikke enig med meg selv om det er en skygge der eller ikke. Er nok ingenting, da hadde jeg vel sett det bedre. Får vel fasiten i løpet av morgendagen.
Skjønner hva du mener! Jeg synes også den var litt ubestemmelig. Etter å ha studer den nøye, tror jeg dessverre at det foreløpig bare er evap-linjen vi ser, men det betyr jo ikke at det ikke kan komme en reell strek i morgen :happy:
 
Skjønner hva du mener! Jeg synes også den var litt ubestemmelig. Etter å ha studer den nøye, tror jeg dessverre at det foreløpig bare er evap-linjen vi ser, men det betyr jo ikke at det ikke kan komme en reell strek i morgen :happy:
Ja, jeg tror du har rett! Egentlig litt lettet over at deg ikke gikk med en gang og at jeg trolig har fasiten på denne syklusen nå. DPO-dagene er altoppslukende selv om man ikke vet om man faktisk ønsker å bli gravid engang (akkurat nå, kastet oss jo ut i det). Så deilig å bare gjøre seg ferdig med første PP ❤️
 
PP2 - CD1
Da kom mensen og ny prøveperiode er i gang. Hadde 12 dagers lutealfase, det er lengste jeg noen gang har målt. Så det er veldig positivt. Har uansett veldig lav selvtillit på å skulle klare å bli gravid uten hormoner, men vi tar en PP til uten noen hormoner. Det kan jo gå.

Bestevenninnen min har blitt gravid med sin første. Så koselig ❤️ Vi lå likt denne prøveperioden, og håper jeg får noe overlappende permisjon med henne. Uansett veldig glad på hennes vegne - der er jo deres første.
 
PP2 - CD9
Veldig spent på ny syklus og når eggløsningen kommer. Skal på utenlandstur med mannen neste helg, så vil egentlig få eggløsning så nærme mulig den turen så jeg kan kose meg med litt vin og rødt kjøtt, selv om en annen del av meg gjerne skulle hatt eggløsning i går.

Egentlig liten tro på å bli gravid naturlig, men med lutealfase på 12 dager forrige syklus, så burde det jo i teorien være mulig. Går jo på Metformin, så helt uten medisiner for fertilitet er jeg ikke. Men planen er allerede lagt for at vi skal bruke hormoner i juli. Har fra da vi prøvde på lillesøster, og tenkte jeg bare kan ta av de. Har egentlig blitt fulgt opp med ultralyder på Letrozol, men virker som mange går på det uten oppfølging også? Med minstemann måtte jeg ta dobbel dose. Spørsmål to blir da om jeg bør gå for enkel eller dobbel?
 
PP2 - CD16 - Statusoppdatering

Tenkte jeg kunne komme med en liten oppdatering på prøving og slankingen.

Prøving
Testen nærmer seg positiv, så virker som eggløsningen er rett rundt hjørnet. Tipper ordentlig positiv i kveld og eggløsning i morgen. Sjeldent jeg får positiv test så tidlig i syklusen, så virker som Metformin begynner å stabilisere syklusen litt endelig.

Slanking
Mai har vært en måned med mye usunn mat, på grunn av mange bursdager, røde dager og 17. mai. Men har vært flink til å trene, så har klart å komme meg ned på 74 tallet som jeg håpet, men ikke 74 blank.

Vekt: 74,5
Mål 1. juli: 73,5
 

Vedlegg

  • IMG_9319.jpeg
    IMG_9319.jpeg
    1 MB · Visninger: 28
PP2 - CD17 - Eggløsning
Tror absolutt eggløsning er i dag. Murrer godt og har mye EL-slim. Føles som jeg må tørke mange ganger ved vært dobesøk, haha. Kjenner det mest på venstre side, som er positivt siden jeg har vært gravid tre ganger i den venstre livmor (og begge jentene er fra den siden), mens den høyre livmoren har jeg bare vært gravid i én gang.

Vi la aksjer i dag og i går, så er i hvert fall ganske bra aksjelegging. Får se om vi har lyst i morgen også. Stresser ikke med det.

Testen ble veldig positiv i dag også. Pleier å ha positiv to døgn, men eggløsning pleier å være dagen etter første stigning.
 

Vedlegg

  • IMG_9355.jpeg
    IMG_9355.jpeg
    125,5 KB · Visninger: 9
PP2 - CD17 - Eggløsning
Tror absolutt eggløsning er i dag. Murrer godt og har mye EL-slim. Føles som jeg må tørke mange ganger ved vært dobesøk, haha. Kjenner det mest på venstre side, som er positivt siden jeg har vært gravid tre ganger i den venstre livmor (og begge jentene er fra den siden), mens den høyre livmoren har jeg bare vært gravid i én gang.

Vi la aksjer i dag og i går, så er i hvert fall ganske bra aksjelegging. Får se om vi har lyst i morgen også. Stresser ikke med det.

Testen ble veldig positiv i dag også. Pleier å ha positiv to døgn, men eggløsning pleier å være dagen etter første stigning.
Spennende, da er du jo i DPO-land nå da? ^^,

Har du skrevet innlegg tidligere i dagboken om det å ha to livmorer? Ikke hørt om det før, annet enn på Grey's Anatomy. Veldig fascinerende! Får du ekstra oppfølging osv. når du er gravid da på grunn av det, eller?
 
Spennende, da er du jo i DPO-land nå da? ^^,

Har du skrevet innlegg tidligere i dagboken om det å ha to livmorer? Ikke hørt om det før, annet enn på Grey's Anatomy. Veldig fascinerende! Får du ekstra oppfølging osv. når du er gravid da på grunn av det, eller?
Ehm, beklager om det ikke er innafor å spørre om. Ble så fascinert at jeg bare skrev i vei! Ikke svar om du ikke vil! :smiley-ashamed008
 
Spennende, da er du jo i DPO-land nå da? ^^,

Har du skrevet innlegg tidligere i dagboken om det å ha to livmorer? Ikke hørt om det før, annet enn på Grey's Anatomy. Veldig fascinerende! Får du ekstra oppfølging osv. når du er gravid da på grunn av det, eller?
Tror jeg er over i DPO-land nå. Har murret litt ekstra lenge denne gangen og ikke fått temperaturstigning enda, men satser på at jeg får det i morgen. Murringene har i hvert fall roet seg i dag.

Har skrevet litt om det underveis, men skjønner om du ikke har lest gjennom hele dagboken min. Fant ut av det under utredningen da vi prøve på førstemann. Hadde tidligere fått høre at den var hjerteformet av noen gynekologer, men så under utredning og skylling av egglederne at den var dobbel. Har kun én livmorhals, noen har faktisk dobbelt av det også.

Jeg hadde også kun sett det på Greys anatomy før jeg fant ut av at jeg hadde det selv. Haha. Ser det ganske godt på ultralydbildet fra førstemann. Her ser du (speilvendt) at babyen ligger i venstre livmor, og at det er en skillevegg og en høyre livmor på andre siden.
 

Vedlegg

  • IMG_7017.jpeg
    IMG_7017.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 39
Shit! Det er veldig fascinerende å se! Ble bare dyttet til siden (som alt annet) mens baby vokste da?
 
Shit! Det er veldig fascinerende å se! Ble bare dyttet til siden (som alt annet) mens baby vokste da?
Ja, så man ser det best før uke 12. Etter det ser det bare ut som en ballong uten luft og en ballong med masse luft. Får oppfølging hver fjerde uke som om jeg har tvillinger. Litt ekstra risiko for spontanabort og tidlig fødsel ☺️
 
Ja, så man ser det best før uke 12. Etter det ser det bare ut som en ballong uten luft og en ballong med masse luft. Får oppfølging hver fjerde uke som om jeg har tvillinger. Litt ekstra risiko for spontanabort og tidlig fødsel ☺️
Skjønner! Bra du får ekstra oppfølging, da >3
 
CD19 - Forskjøvet eggløsning?
Denne runden har det røsket og gjort mye vondt i livmorområdet. Fra søndag var testen nesten positiv og det begynte å murre litt. På mandag var det MYE utflod og en del murringer på den venstre siden. Denne dagen var testen veldig positiv. På tirsdag murret det fremdeles såpass mye at jeg måtte ta en test, men den var negativ igjen.

På grunn av murringer og lengre tid og en temperaturøkning som lar vente på seg, så er jeg usikker på om jeg har hatt eggløsning eller ikke. Mulig at eggløsning flyttet seg til tirsdag i stedet for mandag som jeg normalt ville fått. Vi la inn aksjer søndag og mandag, burde vel kanskje legge inn litt i dag i tilfelle også?

Håper på en tydelig indikasjon på eggløsning snart, aner ikke når jeg skal begynne testingen nå og hvor langt inn jeg eventuelt er i DPO-land.

IMG_9396.jpeg
 
PP2 - CD20 - 1 DPO
Hadde det ikke vært for klokken og at den måler temperaturen, ville jeg nok tenkt at jeg var 3 DPO, men det var først i dag temperaturen tok et kraftig bykst. Det har vært mye eggløsningssmerter og vondter der nede denne gangen, nesten så jeg er redd for at det er flere egg som slippes. Får håpe det er et godt tegn i hvert fall at det jobbes godt der nede.

IMG_9401.jpeg


La kun inn aksjer de to dagene med positiv test. Burde vel kanskje fortsatt i 1-2 dager til siden eggløsning kom senere en antatt, men sånn er det.
 
PP2 - CD22 - 3 DPO
Da er eggløsning bekreftet i FF og nedtelling til testorama er i gang. Tipper første test ryker onsdag når jeg er 7 DPO (eller potensielt mer etter LH-testene). Foreløpig har jeg egentlig ingen symptomer og føler meg lite gravid, men det er jo uansett tidlig.
 

Vedlegg

  • IMG_0214.jpeg
    IMG_0214.jpeg
    861,3 KB · Visninger: 8
PP2 - CD22 - 3 DPO
Da er eggløsning bekreftet i FF og nedtelling til testorama er i gang. Tipper første test ryker onsdag når jeg er 7 DPO (eller potensielt mer etter LH-testene). Foreløpig har jeg egentlig ingen symptomer og føler meg lite gravid, men det er jo uansett tidlig.
Så spennende med prøving igjen! Håper det klaffer fort❤️
Alle gode ting er 3 :love7
 
PP2 - CD24 - 5 DPO
Kjenner jeg grubler så altfor mye i DPO-land. Det er så rart å kunne være gravid, og vil så gjerne ha fasiten med én gang. Røk på en test i dag etter jobb. Var stolt av å tisse rett i skålen på morgningen, men etter jobb skrek tissekoppen etter meg. Hodet mitt bare «det kan jo være du er 7 DPO, og da kan det være svak skygge». Var selvsagt blendahvit test.

Mannen har spurt flere ganger i dag om hva jeg tenker på eller om det er noe. Havner nok litt inni mitt eget tankespinn.

Kjenner egentlig på lite symptomer. Eneste, men det skjedde forrige lutealfase også, er at jeg sliter mer med å holde på urin i denne delen av syklusen. Vanskeligere å nyse for å si det sånn. Tror ikke det er tegn på graviditet, men fascinerende at det virker som det svinger med syklusen.

Føler meg egentlig overraskende lite gravid og tror nok ikke det har gått, selv om det er rart å si når det egentlig er for tidlig for gravdetegn. Blir noen spennende dager fremover ❤️ Spesielt også spennende om jeg egentlig er 7 DPO eller 5 DPO. Hadde jeg ikke hatt Apple Watch, hadde jeg nok tenkt at jeg var 7 DPO.
 

Vedlegg

  • IMG_0292.jpeg
    IMG_0292.jpeg
    887,7 KB · Visninger: 7
Tusen takk ❤️ Har du fått nummer tre nå? Hvordan var overgangen fra 2-3?
Ja, nummer 3 kom 22.februar:)❤️Overgangen gikk faktisk veldig bra altså, nesten minst overgang fra 2 til 3 enn fra 1 til 2. Hverdagen er enda litt travlere så det merkes jo. Vi har jo hatt en veldig rolig baby, men merkes at han begynner å få mere vilje, tannfrembrudd osv nå da.
 
Back
Topp