Alle gode ting er tre

PP3 - CD22
På litt bedre humør i dag heldigvis. Hjelper å få vært litt produktiv, ha en litt mer spennende TV-serie å se på og frisk. Første test jeg tok så virker strekene neeeesten like sterke. Men den var veldig fargesvak siden det er fra den pakken jeg fant ut at gikk ut på dato i mars 2023. Får derfor tilsendt en ny. Tok en ny fra vanlig pakke etterpå, og den var kanskje en smule sterkere, men langt fra positiv.

Det som er fint denne helgen og starten av neste uke er at vi i hvert fall har gode muligheter for aksjelegging. I går murret det en del på høyre side igjen, så tror kanskje det blir høyre side denne gangen.
 

Vedlegg

  • IMG_1360.jpeg
    IMG_1360.jpeg
    315,7 KB · Visninger: 16
  • IMG_1371.jpeg
    IMG_1371.jpeg
    899,1 KB · Visninger: 12
PP3 - CD24
Venter fremdeles på eggløsning her. Fordelen er at mannen er veldig glad for to uker ekstra aksjelegging. Haha. Prøver å finne alt det positive ved at dette drar ut i tid.

På do når jeg tok testen i dag tidlig, var det veldig vått på papiret og jeg måtte tørke flere ganger. Kan selvfølgelig være rester etter aksjeleggingen i går, men det pleier egentlig å være et ganske sikkert tegn for meg at jeg må tørke flere ganger fordi det er vått.

Så nå håper jeg positiv test i kveld eller i morgen, men det er nok optimisme i sving nok en gang… Oppdaterer utover dagen hvis det er noe å komme med ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_1518.jpeg
    IMG_1518.jpeg
    993,7 KB · Visninger: 17
  • IMG_1517.jpeg
    IMG_1517.jpeg
    837 KB · Visninger: 18
PP3 - CD25
Føler jeg jinxer ved å skrive det, men nå syns jeg nok en gang det ser ut som testene er i ferd med å stige. Den ble aldri positiv i går, men håper den blir det i dag. Skal nemlig ha et barnefritt døgn på hotell med mannen, så passer perfekt i så fall.

Hadde egentlig regnet meg frem til at jeg kunne ta en digital graviditetstest på denne turen, så håper jeg i hvert fall kan trøste meg med en positiv eggløsningstest.

Én test igjen, så trooooor jeg må en tur innom for å kjøpe flere tester i tilfelle neste test heller ikke er helt positiv.
 

Vedlegg

  • IMG_1533.jpeg
    IMG_1533.jpeg
    247,6 KB · Visninger: 14
Last edited:
PP3 - CD26
I dag var testen endelig ordentlig positiv med teststreken synlig sterkere enn kontrollstreken. Tipper eggløsning kanskje blir i kveld eller i natt, og regner 1 DPO fra 11 juli. Da blir det enkelt å regne, og så får vi se hva klokken mener om noen dager.

Kjent det mest på høyre side hele veien denne måneden. Om det blir klaff blir det litt spennende å se om den høyre livmoren duger like godt som den venstre. Krysser fingrene for det. Terminen blir 5. april hvis vi blir gravide. Syns det er en perfekt termindato ❤️

IMG_1574.jpeg
 
PP3 - CD27 - Eggløsning
Antar eggløsningen er i dag, da temperaturen ikke har steget enda og eggløsningstesten fremdeles er positiv.

Har vært litt redd for aksjeleggingen siden mannen fikk omgangssyke og måtte stå over hotellfrokosten i går, men han var heldigvis i god nok form aksjelegging i går kveld og i dag tidlig. Imponert over hva han får til når han må, haha.

Vi er på hytta med svigers, og de tar jentene hver morgen. Så vi tenkte vi kunne ha oss mens de tok morgningen. Jeg satt på toppen og plutselig går døren opp, og der står 4-åringen. Hahaha. Jeg hoppet av i det jeg hørte det gikk i døren og håper ikke hun så eller forstod noe. Svigermor kom kort tid etterpå for å hente henne, da hun ikke merket at hun snek seg unna. Hun bare «skal jeg lukke døren så dere kan hvile litt til?», vi bare «hehe, ja. Vi hviler så godt.» «jeg får ta opp mobilen igjen». Jeg dør… morsomt om det blir barn av dette. Har et eget bad tilknyttet soverommet, så låste oss inn der da vi var klare for å fullføre.
 

Vedlegg

  • IMG_1647.jpeg
    IMG_1647.jpeg
    844,5 KB · Visninger: 12
  • IMG_1648.jpeg
    IMG_1648.jpeg
    326,3 KB · Visninger: 10
Last edited:
PP3 - CD28 - 1 DPO
Endelig over i DPO-land, og bare noen få dager til jeg blir helt gal igjen. Haha. Men nyter de første dagene her hvor det ikke er noe testing eller at det føles som tiden går baklengs.

Egentlig ville jeg prøve å vente til 9 DPO denne gangen, men siden jeg skal på konsert på kvelden 8 DPO, så tar jeg nok en test den dagen også for å se om jeg kan ta en øl eller ikke.

Føler jeg har klart å roe ned litt etter noen dager med mye frustrasjon over kroppen. Om den sitter denne syklusen eller neste er ikke SÅ nøye, men håper veldig at jeg blir gravid på én av de neste to syklusene ❤️

Jeg syns jeg kjente eggløsningen i går kveld. Gjorde ganske vondt på høyre side, så ingen tvil om at det er den høyre livmoren denne gangen. Aldri hatt et fullgått svangerskap på den siden, så det blir spennende. Temperaturen er på vei oppover, og jeg regner 1DPO i dag.
 

Vedlegg

  • IMG_1661.jpeg
    IMG_1661.jpeg
    1 MB · Visninger: 6
PP3 - CD30 - 3 DPO
Eggløsning tentativt bekreftet i FF. Var heltrukket linje i dag tidlig, litt usikker på hvorfor den plutselig endret seg til stiplet linje.

Lite symptomer å melde om, men er vel uansett for tidlig til å kjenne noe uansett. Har begynt med Duphaston nå. Ellers føler jeg at humøret er bra og at jeg egentlig har en god magefølelse. Både en god følelse på at jeg tror det kan ha klaffet, men også en tanke om at det går helt fint hvis det blir klaff i august i stedet.
 

Vedlegg

  • IMG_1942.jpeg
    IMG_1942.jpeg
    992,8 KB · Visninger: 13
PP3 - 5 DPO
I går var jeg stuptrøtt, og sov to lange dupper på dagtid. Tror jeg har fått en slags forkjølelse kanskje. Var veldig allergisk for to dager siden, og så satt det igjen litt i går. Ikke vond hals eller muskelvondt heldigvis, bare litt tett nese og veldig trøtt.

Ellers er jeg ganske gassy, men føler jeg ofte er det denne delen av syklusen. Så begge symptomer kan komme av andre logiske grunner.

Er foreløpig veldig positivt innstilt og syns dagene går ganske kjapt. Skal prøve å holde igjen så lenge jeg klarer med å teste, for føler ofte det er da jeg begynner å miste det litt. Planen er nå å teste 8 DPO, så jeg vet om jeg kan ta en øl eller ikke på konserten. Blir uansett maks 1 øl.
 
PP3 - 6DPO
Og der røk jeg på min første testesmell.. fikk sove lenger av mannen og hadde toalettet for meg selv og bare måtte tisse i koppen. Har jo fire tidlig tester, så hvorfor ikke ta én hver dag fra 6-9 DPO. Haha.

Skal prøve å ikke bli helt crazy bananas enda, men er jo litt gøy også og plutselig er det siste gang i livet at man kan se etter hvor tidlig den strek nummer to dukker opp.

Av symptomer så syns jeg det murrer litt på høyresiden der eggløsningen var. Syns plutselig også det så ut som niplene hadde litt annen farge/hadde endret seg litt? Og så har jeg fått min første kvise på en evighet. Kan ikke huske sist jeg fikk en kvise. Fikk det med lillesøster i magen også. Men da var jeg på ferie og brukte mye solkrem, og har jo brukt solkrem nå også. Så mulig begge deler skyldes solkrem og ikke baby.
 

Vedlegg

  • IMG_1981.jpeg
    IMG_1981.jpeg
    479,1 KB · Visninger: 30
  • IMG_1983.jpeg
    IMG_1983.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 28
Last edited:
PP3 - 6DPO
Og der røk jeg på min første testesmell.. fikk sove lenger av mannen og hadde toalettet for meg selv og bare måtte tisse i koppen. Har jo fire tidlig tester, så hvorfor ikke ta én hver dag fra 6-9 DPO. Haha.

Skal prøve å ikke bli helt crazy bananas enda, men er jo litt gøy også og plutselig er det siste gang i livet at man kan se etter hvor tidlig den strek nummer to dukker opp.

Av symptomer så syns jeg det murrer litt på høyresiden der eggløsningen var. Syns plutselig også det så ut som niplene hadde litt annen farge/hadde endret seg litt? Og så har jeg fått min første kvise på en evighet. Kan ikke huske sist jeg fikk en kvise. Fikk det med lillesøster i magen også. Men da var jeg på ferie og brukte mye solkrem, og har jo brukt solkrem nå også. Så mulig begge deler skyldes solkrem og ikke baby.
Tempen ser jo veldig bra ut!
 
PP3 - 7 DPO
7 DPO og blenda test. Så etter at jeg tisset at den var «ødelagt». Frustrerende. Testetøsen i meg vurderer om det kvalifiserer til å få lov til å ta en ny test med en gang i tilfelle den var ødelagt :laughing021

Ellers så murret det helt sjukt i høyre livmor i hele går. Kan ikke skjønne annet enn at det betyr at noe er på vei? Var høyre side jeg kjente eggløsningen også. Rett før jeg skulle legge meg følte jeg plutselig det gikk over til før mensen murring, men ingen mensen enda og er vel litt tidlig for den?

Edit: legger ved en printscreen fra IKM-dagboken. Trodde en liten stund her at jeg hadde fått positiv test. Men så forsvant streken igjen. Haha
 

Vedlegg

  • IMG_2033.jpeg
    IMG_2033.jpeg
    886,1 KB · Visninger: 37
  • IMG_2036.jpeg
    IMG_2036.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 39
  • IMG_2056.jpeg
    IMG_2056.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 31
Last edited:
PP3 - 8 DPO
Etter å ha stirret på testen i sikkert ti minutter, konkluderer jeg med at det ikke er noen strek der. Men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med temperaturen.

Blir nok en eller to tester til utover dagen. Skal på konsert i kveld, og det er greit å vite om jeg kan ta en øl eller ikke.

Av symptomer har det murret veldig mye i magen. Og jeg har fått to kviser. Tror nesten ikke jeg har hatt det siden jeg ble gravid med lillesøster, så tar det som et godt (men kjedelig) tegn.
 

Vedlegg

  • IMG_2151.jpeg
    IMG_2151.jpeg
    934,1 KB · Visninger: 31
  • IMG_2153.jpeg
    IMG_2153.jpeg
    673,7 KB · Visninger: 32
Måtte trille en tur ned i sentrum for å kjøpe en tidlig test. Tok med meg yngstemann som ikke forstod så mye av hva mamma drev med. Så en svak strek innen tid og etter tidsfristen er streken der enda. Det første bilde er inne på doen med dårlig lys og innen tidsfrist. Det andre bildet er en halvtime senere. Kjører derfor alkoholfritt på konserten i kveld i tilfelle ❤️
 

Vedlegg

  • IMG_2207.jpeg
    IMG_2207.jpeg
    328,9 KB · Visninger: 55
  • IMG_2219.jpeg
    IMG_2219.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 57
PP3 - 9 DPO
Sjekket først pulsen da jeg våknet i natt/dag tidlig (05:30, sliter med å sove om dagen). Ble litt skuffet over det store fallet, og gruet meg litt til å teste. Drømte også om at jeg testet på en fest i natt og at jeg fikk negativ test foran alle sammen og ble så skuffet.

Innså at jeg ikke fikk sove mer og tok motet til meg. Tisset først på en tidligtest. Da skyggen kom opp etter 2-3 minutter, var jeg usikker på om jeg så syner eller om det stemte. Stått og myst og sett på tidligtesten i alle mulige retninger på badet. Klemte ut to dråper til og prøvde en vanlig test, og den fikk nesten sterkere skygge. Tror jeg er gravid ❤️

Siste bilde er redigert.
 

Vedlegg

  • IMG_2259.jpeg
    IMG_2259.jpeg
    496 KB · Visninger: 53
  • IMG_2256.jpeg
    IMG_2256.jpeg
    648,3 KB · Visninger: 51
  • IMG_2248.jpeg
    IMG_2248.jpeg
    525,2 KB · Visninger: 50
Back
Topp