Alle gode ting er tre?

Ja, min bror er født med hastekeisersnitt i uke 29, få dager før det planlagte snittet når mamma var 30 uker. Planlagt pga svangerskapsforgiftning, akutt pga at fødselen startet og han lå i sete, hvilket ville medført stor hjerneskade om han ble født den veien da kroppen var for tynn til å bane vei for hodet som ville blitt sittende igjen som en propp.

Heldigvis gikk alt bra, han er en frisk og normal tobarnsfar på 34 år nå.

Dagene går, helgene flyr, ukene forsvinner, og snart kommer baby....

Snart er det jul.

Mye burde vært gjort.

Det ordner seg vel, men tiden flyr!

Det ordner seg alltids til slutt! Tenk at det blir baby. Føler ikke det er lenge siden du satt i frustrasjon og lurte på hva du skulle gjøre etter siste Femarkur. Den ble heldigvis aldri noe av, og nå er du snart i mål :D

Ja, tenk, snart i mål, siste baby, siste gang. Det er rart det

31 uker.

Lille i magen vokser, og magen vokser. Var en tur på shoppingsenter i dag og traff en slektning litt sånn langt uti som har hørt at jeg er gravid. "ikke kommet enda altså" kommentere han når han så magen min.

Nei, skal helst vente til etter jul. Termin i januar. Lenge igjen...

Da har jeg vært hos jm igjen, og alt står bra til med oss ser det ut til. SF målet et par cm lavere enn jeg hadde forventet utfra tidligere målinger, jm stusset også og satte opp ny kontroll om tre uker i stedet for fire. Fortsatt full aktivitet i lille og hodet lenger ned enn sist, så hin regnet med at alt et fint, men bare for en sjekk. 1. Desember skal jeg tilbake.

Da har jeg vært hos jm igjen, og alt står bra til med oss ser det ut til. SF målet et par cm lavere enn jeg hadde forventet utfra tidligere målinger, jm stusset også og satte opp ny kontroll om tre uker i stedet for fire. Fortsatt full aktivitet i lille og hodet lenger ned enn sist, så hin regnet med at alt et fint, men bare for en sjekk. 1. Desember skal jeg tilbake.
Så godt å høre at alt er bra :) Mitt sf mål var likt på to kontroller da jeg var rundt samme som deg, det kom nok av at hun hadde festet seg/hodet var enda lengre nede i bekkenet.

Festet er ikke denne frøkna her, men det kan man jo egentlig ikke forvente i uke 32 av en tredjegangsfødende heller da. Om hun i det hele tatt fester seg før fødselen er igang, er vel det som bonus å regne

Først postet i "hva gjør du nå", men grunnet tankespinn og evt fremdrift tatt hit

Ligger på senga etter en dusj og vurderer/planlegger rydding av soverommet.

Soverommet vårt bærer preg av at det er det vi gjør en ting som ikke har en plass.... Kasser med avlagt tøy. Mange.

Minst ei kasse ryddet ut av badet (altså vaske-greier, voks og div annet) i forbindelse med en bursdag og sikkert ei kasse eller to med klær av samme grunn...

En sorteringsjobb, en stor sorteringsjobb.

Status i huset er at jeg har energi til sånn ca ingenting. Mannen lager mat, vasker opp tar det meste av klesvasken og i det hele tatt det meste

Han skal også tømme et rom som vi skal pusse opp til eldste, før jul! Og helst skal vi male rommet yngste da får alene.

Men klarer jeg å rydde vårt rom? For det hadde vært greit å få vasket ned før baby kommer...

Jeg elsker virkelig mannen min

Jeg dro fra jobb like over tolv, var her en gang litt før ett, besluttet sliten at jeg prøver en dusj (strålen mot bekkenet både foran og bak gjør godt)

Jeg har ingen god dag, nemlig. Det er vondt å gå, og mine kollegaer så på hverandre. "Hun skjærer tenner når hun går..." de så på meg. "vi synes du bør kontakte legen din".
Jeg bør sikkert det. Jeg tok helg etter lunsj, og gadd aldri ikke så opp i stua, jeg tok en dusj og la meg på senga. Hvilte litt, sov litt, leste litt. Mannen gjør seg klar til helg. Hvem henter ungene, spørr jeg. Klokka er bare tre. Han var hjemme fire i går også, og laget middag.

Svaret hans er enkelt. "jeg". Så her ligger jeg på senga enda jeg, snart kommer familien min hjem, alle sammen, og mannen ordner middag til oss.

Jeg er heldig, jeg har verdens beste ektemann.

Jeg elsker virkelig mannen min

Jeg dro fra jobb like over tolv, var her en gang litt før ett, besluttet sliten at jeg prøver en dusj (strålen mot bekkenet både foran og bak gjør godt)

Jeg har ingen god dag, nemlig. Det er vondt å gå, og mine kollegaer så på hverandre. "Hun skjærer tenner når hun går..." de så på meg. "vi synes du bør kontakte legen din".
Jeg bør sikkert det. Jeg tok helg etter lunsj, og gadd aldri ikke så opp i stua, jeg tok en dusj og la meg på senga. Hvilte litt, sov litt, leste litt. Mannen gjør seg klar til helg. Hvem henter ungene, spørr jeg. Klokka er bare tre. Han var hjemme fire i går også, og laget middag.

Svaret hans er enkelt. "jeg". Så her ligger jeg på senga enda jeg, snart kommer familien min hjem, alle sammen, og mannen ordner middag til oss.

Jeg er heldig, jeg har verdens beste ektemann.

Herlige mannen din! ❤️

Forrige uke:

ImageUploadedByBV Forum1447426994.560510.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427029.637664.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427041.118355.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427052.951202.jpg

Denne uken:

ImageUploadedByBV Forum1447427063.475325.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427073.346014.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427084.142282.jpg

ImageUploadedByBV Forum1447427093.971794.jpg

Last edited:
Fine Saramannen ♡ Så bra du blir tatt godt vare på! Og kanskje kom deg til lege nå..? :) Høres ikke godt ut :(

Veldig vemodig å gå fra jobb i dag. Og vite at jeg trolig ikke er tilbake før ettet permisjon.

Nå er jeg hjemme, drar videre til legen om litt, og siden det ikke er min lege, litt usikker på om jeg får den fulle sykemeldinga jeg nå er innstilt på.

Vel, det vet jeg nok om under to timer.

Veldig vemodig å gå fra jobb i dag. Og vite at jeg trolig ikke er tilbake før ettet permisjon.

Nå er jeg hjemme, drar videre til legen om litt, og siden det ikke er min lege, litt usikker på om jeg får den fulle sykemeldinga jeg nå er innstilt på.

Vel, det vet jeg nok om under to timer.

Skjønner at det er vemodig.. Men man må lytte til kroppen! Og de er der hvis du ønsker å møte dem for litt sosialisering :)

Såvidt jeg vet kan ikke andre enn din fastlege sykemelde utover så mange dager, med mindre det er spesifisert i vikarinstrukser. Jeg måtte til vikarlege og fikk kun tre dager av gangen. Slitsomt å måtte forlenge hele tiden, men når legen kom tilbake skrev han i journalen at andre faste leger ved det samme legekontoret kunne utvide sykemeldingen min med 100% frem til en gitt dato, den datoen han var tilbake og vi hadde time. Det ble mye lettere. Lykke til hos legen!!

Det brydde ikke denne legen seg om i så fall.

Jeg trodde kanskje jeg fikk til 2.12 som var det jeg hadde fra før, men ønsket tom 18.12, altså til permisjon i praksis, den er fra søndag 20.12 utfra tre uker før perm. (må søke snart!!!)

Men jeg er 100% sykemeldt til 10.1 jeg, dvs termin. Søker nå likevel perm fra 20.12 tenker jeg. Så ordner vel nav det der

Så bra at det ordnet seg.:-) Ikke noe gøy å ikke være i form til å jobbe, men bra at vi har muligheten til å lytte til kroppen uten å tape noe økonomisk på det. Du får gjøre som meg, og dra innom og spise lunsj på jobb inni mellom, når formen tilsier at det er greit.

Vi får se hva kroppen sier, nå prøver jeg fysio to ganger i uka, fra neste uke (for i dag rakk jeg ikke) så ser vi hva kroppen sier

Så bra det løste seg. Nå håper jeg at fysio kan hjelpe litt på også. Forstår veldig godt at det er vemodig å gå fra arbeidsplassen sin. Men nå skal du ruge og vokse den siste tiden, så får du heller ta noen lunsjbesøk fra tid til annen ♥

Første dag som fulltidssykemeldt, og jeg glemte å sende inn sykemeldinga mi... Det må jeg gjøre i morgen

Back
Topp