Alkohol og barn *inspirert*

Lissyjane skrev:

<3 <3 <3 <3 skrev:
Synes ikke man skal nyte noe alkohol så lenge man er den (voksne) som har ansvaret for barnet/-a, verken om barnet er våkent eller sover.
Man vet ingenting om når barnet evt våkner, eller for den saks skyld plutselig blir sykt. Har man ansvaret for barn får en holde seg unna alkohol; skal man nyte alkohol får man heller ha barnevakt er nå min mening...

Ja og hva hvis man ikke har tilgang til barnevakt? Skal man aldri få ta seg et glass?

For min del ville ikke det være noe stort offer.... Barna kommer foran alt, uansett! Men igjen, min mening.

Kunne dere tatt bare et glass vin eller to med et spedbarn....?
Det kunne ikke jeg..... Kanskje, og bare kanskje et glass vin max med et barn som sov, som aldri våknet om natten på 4-5-6år...Men, ser ikke poenget....

<3 <3 <3 <3 skrev:

Lissyjane skrev:

<3 <3 <3 <3 skrev:
Synes ikke man skal nyte noe alkohol så lenge man er den (voksne) som har ansvaret for barnet/-a, verken om barnet er våkent eller sover.
Man vet ingenting om når barnet evt våkner, eller for den saks skyld plutselig blir sykt. Har man ansvaret for barn får en holde seg unna alkohol; skal man nyte alkohol får man heller ha barnevakt er nå min mening...

Ja og hva hvis man ikke har tilgang til barnevakt? Skal man aldri få ta seg et glass?

For min del ville ikke det være noe stort offer.... Barna kommer foran alt, uansett! Men igjen, min mening.

Det er jo ikke snakk om at det er et stort offer. Det er snakk om å kunne ta seg et glass vin til maten. Selv om man tar seg et glass vin til maten, så betyr det altså at man setter det glasset foran ungene? Spesiell måte å se det på..

Lissyjane skrev:

<3 <3 <3 <3 skrev:

Lissyjane skrev:

<3 <3 <3 <3 skrev:

Det er jo ikke snakk om at det er et stort offer. Det er snakk om å kunne ta seg et glass vin til maten. Selv om man tar seg et glass vin til maten, så betyr det altså at man setter det glasset foran ungene? Spesiell måte å se det på..

Så anstrengt forhold har eg tenkt å unngå at barna mine skal få til alkohol :-) barnet mitt går forran alkohol, men eg klarer fint å nyte begge deler ;p har ikkje lappen, så er ikkje slik at eg må vere edru til å kjøre heller... Og om barnet blei sjuk av eit eller anna slag? Kva så? Er likevel i stand til å ta meg av barnet sjølv om eg har drukke 2 glass med vin..

De voksne har et ansvar for å kjenne seg selv og situasjonen, tenker jeg. Folk som tåler vin godt, kan godt ta seg ett glass vin til maten med barn til stede, for min del.

Men jeg kjenner meg selv, og vet at jeg tåler lite alkohol før det merkes at jeg har drukket. Derfor velger jeg å aldri drikke alkohol når det er barn til stede. Har ikke lyst til at de skal oppleve at jeg blir "annerledes".

Back
Topp