alenemødre

Så klart det har noe å si. Er han ikke i stand til å ha samvær/ta seg av barnet så blir jo ikke det aktuelt. Så klart ikke noen lett situasjon å være i og skjønner godt at du er redd. Prøv å slappe av for tror neppe det finnes instanser/mennesker som gir han samvær i din situasjon.

du kan nekte han og ha ungen, hvist det er ting du frykter for, og da får gå rettens veg og de ser ann saken....

du kan jo ringe suss oxo, og høre med de....der har de barnevern og alt som vurderer han, og ikke deg og barnet!

Stemmer det som millemax sier. Står man på papiret har man i utgangspunktet rettigheter. Men som sagt så finnes det mange grunner til at far ikke burde ha samvær.

for det jeg har anmeldt han for, det nekter jo han på... selvom jeg har beviser... men har lissom ikke lyst til og gå gjennom retten heller... vi får se når dagen kommer. se hva han gjør for noe.

Absolutt ikke enkelt å gå rettens vei, og som du sier så får du ta tiden til hjelp. Ingenting vil uansett skje det første året... Håper det ordner seg til det beste for deg og den lille. :o)

er sant det... alt ordner seg nok til slutt!!! for deg og tenker jeg.. hehe

selvfølgelig nekter han, og det tror jeg folk som evt jobber i barnevern osv er fult klar over også, de er nok obs på det meste når det gjelder slike mannfolk!!

uansett blir det problemer med han, så ring suss og forklar situasjonen, og da vurderer evt barnevernet han som person og ikke utifra hva han sier, så dette ordner seg vet du[;)]

bekymrer du deg mye over det, så snakk med jordmora di, hun vet sikkert alt om slike rettigheter...

sant det... skal ikke tilbake til ho før i slutten av oktober!! men kan jo ta det opp da...

Ordner seg for snille piker... *ler* bekymrer meg ikke for hvordan det vil bli mht barnefaren. Nå er jo ikke min situasjon lik din der. Har tenkt nok på hvordan, hvorfor han kan velge å ikke ha kontakt med sitt eget barn, men det er jo helt klart hans tap.

Jeg og den lille skal nok få det helt topp sammen - alene. [:)]

ja.... sant det... gutter eller mannfolk er nok litt umodne når det gjelder barn... har lyst, men er ikke helt klar eller forberedt når det skjer!!

dere får det nok mye bedre oxo[;)][;)]

tenk på all kosen vi får for oss selv, og ikke minst den kranglinga vi slipper ang barne oppdragelse[;)][;)]
hehe....

nå har jeg go kontakt med eksen da, og han stiller opp 110% for meg og barnet, pluss at han gleder seg fryktelig til jenta vår blir født,
men tror ikke vi blir sammen igjen, ikke med det første ihvertfall!
man skal aldrig si aldrig...[;)]

men rettighetene til meg og barnet har jeg klart, tilfelle rottefelle....vet aldrig hvor man har folk!

Finnes en del av dem som ikke vil ta ansvar. Barnefaren "min" er en godt voksen mann med to barn fra før. Skjønner ikke hvordan menn kan leve med vissheten om et barn de ikke ser - og hvordan han/hun ser ut/ligner på.

Flott at dere har så god kontakt. Er jo det beste for barnet også uansett om dere er sammen eller ikke. Tiden vil jo vise om dere finner sammen igjen - er jo lov å håpe om det er det du ønsker med tiden... [;)]

-og nei man vet aldri så greit å ha ting klart om det skulle skjære seg fullstendig.

oiii.....da burde han ha litt mer mellom øra da, hvist han har to barn fra før!!!!

da må det jo ihvertfall væra noe rart med han, sorry!!!
helt utrolig....han fortjener virkelig og sitte der i uvisshet...om han vil eller ikke!

du har det nok mye bedre uten...nurket ditt også[;)]

millemax:sant det. vi får mye kos for oss selv ja... deilig det... hele babyen selv[;)] bra du har en pappa der da[:D] alltid fint det.

venter en gutt:o): jeg skjønner heller ikke at de klarer det. hvertfall ikke mange år!!! men mannfolka er vel kanskje litt mer "likegyldig" enn vi mødre!!

Hehe...helt riktig - noe galt er det med han... Alder og barn fordrer ikke nødvendigvis ansvar og noe mellom øra. [;)]
Vi har ikke hatt kontakt siden februar så han vet nada om hva som har skjedd siden den gang. Han fikk vite om UL og at alt var ok, så får han beskjed om at gutten er født. Det er max av info han får fra meg. Jeg skal hvert fall ikke synke ned på hans nivå, så derfor får han vite det viktigste. Føler det er normal vanlig folkeskikk siden han er faren. Skal hvert fall ikke komme i ettertid å bruke det mot meg.

Viser seg at mange klarer å stenge av den biten av seg selv. Får jo ikke noe forhold til et barn man aldri har sett, men uansett...kommer sikkert aldri noen gang til å skjønne det jeg... [;)]

nei. sant det. men nå har jo vi noe med denne ungen og gjøre helt fra starten av og da... guttene har jo bare etter at den er født, bortsett fra og kjenne på magen...

han burde ihvertfall vite det, hvordan opplegget er når han har 2 fra før!!!

syns ikke du skal gi han den gleden heller, for en koblings feil er det ihvertfall ett el annet sted, hehe!
kjempe bra at du har holdt deg unna han, og gitt f......
han fortjener det virkelig[:)]

viktigste er at nurket ditt får en super mor, noe jeg er viss på at den får[;)][;)]

sikker på at alle her inne blir supre mødre jeg!!! lærer jo mye her... og det er jo ikke flaut og spørre en gang[;)]

Back
Topp