Alenemødre og inntekt

Søsteren min tar utdanning mens hun må pendle til jobb. Hun har ikke så god råd. I desember hadde hun 15 000 inn og over 10 000 i utgifter. Hvordan er det da bedre å være alene? Kanskje noen får veldig mye, men vil ikke si at alle alenemødre har det superflott og har masse penger fordi om.
Nei ikke sant.
 
Husk at denne støtten er max 3 år (overgangsstønad). Etterpå er det kun en ekstra barnetrygd en får.
 
Virker ikke akkurat som det er så aller verst å være alenemor. 25.000 kr, det er 5000 mindre enn hva vi har tilsammen og vi har hus, 3 barn og 2 biler.
Så da syns jeg alene mødre blr være ganske fornøyde jeg :)

Hvor får du disse tallene fra? Da jeg var alenemor fikk jeg ca 15000 tilsammen.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Nei ikke sant.
Nei, jeg sier ikke at alle har det likt.
Mener bare at jeg vet om fler som har det veldig godt og får mye, de som forventer å kunne sitte med stort og flott hus og bil når man er alene. Da må man prioritere anderledes.og de som selvfølgelug ikke har det så enkelt.
Men jeg har inntrykk av at mange , ikke alle et litt kresne.
Det nytter ikke når man er alene. Da må man velge de billigste allternativene.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Nei. Du sa at alenemødre bør være ganske så fornøyde med det de får.
Så da tolker jeg det som at du mener alenemødre har det bra.
 
Nei. Du sa at alenemødre bør være ganske så fornøyde med det de får.
Så da tolker jeg det som at du mener alenemødre har det bra.
Ja, jeg vil si at de får nok i stønad.
De må jo jobbe de som alle andre og da klarer de å ha en ganske bra inntekt vil jeg påstå.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Ja, jeg vil si at de får nok i stønad.
De må jo jobbe de som alle andre og da klarer de å ha en ganske bra inntekt vil jeg påstå.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Ingen som sier de ikke skal jobbe. Men virker som at folk tror de får gull og edelstener her inne. Søsteren min måtte ta lappen for å kunne ta en jobb 3 kvarter unna fordi nav krevde det. Hun hadde ikke pengene, så de lånte de til hun. 9000 måtte hun betale tilbake på en gang når hun fikk jobben. Det er mye peng for noen som ikke har en fulltidsjobb en gang.
 
Ingen som sier de ikke skal jobbe. Men virker som at folk tror de får gull og edelstener her inne. Søsteren min måtte ta lappen for å kunne ta en jobb 3 kvarter unna fordi nav krevde det. Hun hadde ikke pengene, så de lånte de til hun. 9000 måtte hun betale tilbake på en gang når hun fikk jobben. Det er mye peng for noen som ikke har en fulltidsjobb en gang.
Det er mye penger ja, de burde vel kanskje dekket det for henne, de dekker jo så mye annet.
Evt fått delt opp beløpet over flere mnd.
Skjønner at det kan være tøft.
Men hører mange skryter av hvor mye bedre inntekt de har etter de ble alene.
Ikke vet jeg, aldri vært alene.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Det er mye penger ja, de burde vel kanskje dekket det for henne, de dekker jo så mye annet.
Evt fått delt opp beløpet over flere mnd.
Skjønner at det kan være tøft.
Men hører mange skryter av hvor mye bedre inntekt de har etter de ble alene.
Ikke vet jeg, aldri vært alene.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Søsteren kunne ikke betale husleie første måneden hun ble alene fordi hun fikk ikke peng av nav grunnet at hun fortsatt sto som samboer pga noe rot. Hun fikk null hjelp fra nav da sønnen hennes lå for døden. Hun fikk beskjed om at det var vår pappa som var pliktig til å hjelpe henne.
De som skryter av å gå på nav må virkelig ha det bra der. For de jeg kjenner og meg selv har bare fått dritt derfra. Vil heller slite meg i hjel en å gå på nav rett og slett pga all skammen som følger med fordi alle tror at folk som går på nav er late og bortskjemte fordi noen få får mer enn de bør.
 
Søsteren kunne ikke betale husleie første måneden hun ble alene fordi hun fikk ikke peng av nav grunnet at hun fortsatt sto som samboer pga noe rot. Hun fikk null hjelp fra nav da sønnen hennes lå for døden. Hun fikk beskjed om at det var vår pappa som var pliktig til å hjelpe henne.
De som skryter av å gå på nav må virkelig ha det bra der. For de jeg kjenner og meg selv har bare fått dritt derfra. Vil heller slite meg i hjel en å gå på nav rett og slett pga all skammen som følger med fordi alle tror at folk som går på nav er late og bortskjemte fordi noen få får mer enn de bør.
Syns nqv bare er no dritt selv jeg .
Men virker da som enkelte får mye hjelp derfra og klarer seg bra.
Har hvertfall venninder som er alene som sier de har ganske bra med penger som alene forsørger.


Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Syns nqv bare er no dritt selv jeg .
Men virker da som enkelte får mye hjelp derfra og klarer seg bra.
Har hvertfall venninder som er alene som sier de har ganske bra med penger som alene forsørger.


Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Da er nok de heldige som har ett bra nav - kontor. Navkontoret der jeg vokste opp får ikke godkjenne noe lengre pga feilbehandling. Gikk på trynefaktor der. Ikke alle som var hyggelige heller. Så nå er jeg redd for å gå inn på ett navkontor. Og all praten om navere i aviser gjør det ikke bedre.
 
Da er nok de heldige som har ett bra nav - kontor. Navkontoret der jeg vokste opp får ikke godkjenne noe lengre pga feilbehandling. Gikk på trynefaktor der. Ikke alle som var hyggelige heller. Så nå er jeg redd for å gå inn på ett navkontor. Og all praten om navere i aviser gjør det ikke bedre.
Skjønner godt at du føler det sånn :/
Synn men har full forståelse for det .

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp