6 ukers kontroll

Hadde ikke 6 ukers kontrollen før hun var 8 uker, da var hun blitt 5480 :) var 3540 og 51 cm ved fødsel og 3300 når vi dro hjem. Lengde måler de ikke før 3 mnd her.
Ble sendt til fysio pga favorittstilling, så nå er det trening 5 ganger daglig :)

6,1 kg og 59 cm på 6 ukers kontrollen. var 4,5 kg og 53 ved fødsel. 4,1 kg ved hjemreise.
ja fikk rota vaksinen.

3 uker siden jeg lillesnupp var på 6 ukers kontroll:-) Da veide ho 3510g og var 52.5cm lang. Nå veier ho 4270g, og tenker ho har vokst gaaaanske mng cm også!:-) Var 3056g ved fødsel, men gikk ned til 2670g
Gått lite opp i vekt da eller ? 500g på 6 uker ??

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Skjønner :) min gikk opp 110 g på en uke og det var visst helt greit :)

Så lenge de går jevnt opp og kurva ikke flater ut tror jeg det er greit:-) Håper bare veldig at de er fornøyd med vekta på 3mnd kontrollen! Begynner å bli litt sliten av å måtte våkne ho hver 3 time om natten nå! De gangene jeg har latt henne sovet har ho sovet rundt:-) Ho spiser godt om dagen!

Så lenge de går jevnt opp og kurva ikke flater ut tror jeg det er greit:-) Håper bare veldig at de er fornøyd med vekta på 3mnd kontrollen! Begynner å bli litt sliten av å måtte våkne ho hver 3 time om natten nå! De gangene jeg har latt henne sovet har ho sovet rundt:-) Ho spiser godt om dagen!
Min går opp greit men virkrr ikke fornøyd så han får mme i tilegg. Jeg får ikke opp produksjonen heller :(

Uff, så kjedelig! Viktig ikke å stresse med det, men er sikkert ikke lett det heller:-/ Hvor gammel er din lille?
Han er 8 uker i morgen. Har to fra før men var ikke så frustrert med de som jeg har vært nå. Først nå begymner jeg å skjønne at han vræler spm en gal når han er trøtt. Og da tenker alle rundt meg sult. Pluss at han sutter ekstremt på hendene og leter hele tiden , men det er rett og slett suttebehov har jeg skjønt nå :)

Han er 8 uker i morgen. Har to fra før men var ikke så frustrert med de som jeg har vært nå. Først nå begymner jeg å skjønne at han vræler spm en gal når han er trøtt. Og da tenker alle rundt meg sult. Pluss at han sutter ekstremt på hendene og leter hele tiden , men det er rett og slett suttebehov har jeg skjønt nå :)

Ekstremt suttebehov her og.. Og i 99.9% av tilfellene er det kun puppen som gjelder. Men, vi forsøker oss på smokk, og øver på den. Hun tar den oftest når hun sitter i bæreselen..

Hadde 6uker kontroll idag men hun er akuratt 8 uker idag og 56 cm og 5165 gram 38,6 cm rundt hode ;) ved fødsel var ho 3210 gram og 48cm

Last edited:
Ekstremt suttebehov her og.. Og i 99.9% av tilfellene er det kun puppen som gjelder. Men, vi forsøker oss på smokk, og øver på den. Hun tar den oftest når hun sitter i bæreselen..

Samme her :) smokk nekter hun, får det ikke til og brekker seg gang på gang. Men prøver litt hver dag.

I dag har vi vært på 6 ukers kontroll :) gutten er 8 uker og veier 5725g ! Så dette er en stor gutt :)

Nå har vi også fått vært på 6ukerskontroll! Jenta er 7uket :) Var 3810g ved fødsel og 49cm, er nå 5355g og lengde kunne de visst ikke måle da ikke alle hadde fått klarert hoftene! Etter mye om og men målte de henne. For å si det slik så satte de ned beina hennes like nedenfor rompa slik at det var skikkelig knekk i både knær og hofte ledd.. de målte 54cm. Jentungen lå å strakk deg så lang hun var og jeg så at hun var godt over det! Målte henne selv i dag til 58cm! Frustrert! :p

I dag var det vår tur til å tusle på 6ukerskontroll. Lillemor er 7 uker og 3 dager. Mål ved fødsel var 4112g og 51cm - nå er hun 5025g og ca 60cm (vil ikke "ta i" for mye pga hun har vært under behandling for umoden hofte). Lang er hun, i allefall.

Vi var på 6 uker kontroll på mandag, da var hun 7 uker. Hun veide 3180 og var 50 lang ved fødsel, og nå var hun 4580 og 53,5 lang:)

Da har vi vært på 6 ukers kontroll :) jenta vår er snart 9 uker, veide 5770 og ble målt til ca 61 cm (strakk ikke bena)
Ved fødsel var hun 3470 og 51 lang. Vokser i rekordfart!!
Ellers var alt i orden, fikk også rotavirusvaksinen. Neste kontroll er 3 mnd i mai, tida flyyyyyr!

Da har vi vært på 6 ukers kontroll :) jenta vår er snart 9 uker, veide 5770 og ble målt til ca 61 cm (strakk ikke bena)
Ved fødsel var hun 3470 og 51 lang. Vokser i rekordfart!!
Ellers var alt i orden, fikk også rotavirusvaksinen. Neste kontroll er 3 mnd i mai, tida flyyyyyr!
Må hun utsette neste rotavirus siden den første kom senere?

Back
Topp