6 ukers kontroll

Var på 6 veke kontroll idag. 4488 g og 56 cm ☺️ Babyen min begynna å bli stor!!!:P

Vi var i går, hun er sju uker i dag. Er ikke lege på helsestasjonen hver uke her, så da ble det slik :-) 4825g og 56cm, hun var 3480g og 49cm da hun ble født :-) Tok rotavirusvaksinen, og har ikke merket noe bivirkninger. Så ut som den smakte godt også, frøkna smattet og gliste og ville helst hatt enda mer virket det som :-D

Vi var i går, hun er sju uker i dag. Er ikke lege på helsestasjonen hver uke her, så da ble det slik :) 4825g og 56cm, hun var 3480g og 49cm da hun ble født :) Tok rotavirusvaksinen, og har ikke merket noe bivirkninger. Så ut som den smakte godt også, frøkna smattet og gliste og ville helst hatt enda mer virket det som :-D
Ja min fikk vaksinen på tirsdag, artig å se ansiktsuttrykket hans :) smattet det i seg og syntes det var godt :)

Min er bare tre uker, så ikke vært enda. Men han er ca 5,3 kg. Var 4525 ved fødsel. :p

Skal på 6uker kontroll når hun er 7,5 uker :o spesielt :p
Skal på 6 uker når frøkna er 9 uker! Var visst ikke noe stress, er bortreist 1 mnd nå så det må nesten bli sånn :) vi fikk tilbud om å ta det her vi er, men hs sa vi kunne vente :)

Skal på 6 uker når frøkna er 9 uker! Var visst ikke noe stress, er bortreist 1 mnd nå så det må nesten bli sånn :) vi fikk tilbud om å ta det her vi er, men hs sa vi kunne vente :)
Tror jeg reiser innom å veier henne når hun er 6uker. For kjekt å vite vekt og lengde for å sammenligne med andre evt senere barn :)

Tror jeg reiser innom å veier henne når hun er 6uker. For kjekt å vite vekt og lengde for å sammenligne med andre evt senere barn :)
Vi gjør det samme her :) hun la på seg 1 kg på to uker her, så jeg er spent på hvor mye frøkna veier nå! Hun var 4205 for to uker siden.. Merker godt at hun er tyngre nå ja ;)

Her er det 6 uker kontroll dagen før 6 uker. Neste tirsdag.

Da har vi vært på seksukerskontroll og tatt både sprøyte og dråpevaksine! Han fikk BCG, hepatitt B og Rotarix. De to første fikk han fordi jeg er asiatisk og fordi vi kommer til å dra til Asia en del :) stakkars lille gutten gråt så mye, så da begynte jammen meg mamma å gråte også... Haha. Han veide 5,550kg (4,550 ved fødsel), men de målte ikke lengde, tror det ble glemt.

Skal på 6uker kontroll når hun er 7,5 uker :o spesielt :p
Jeg skal når snuppa her er 8 uker .. sikkert pga påska tenker jeg! :P men tror nok ikke det er sånn at de nyaktig må være 6 uker ;)

3 uker siden jeg lillesnupp var på 6 ukers kontroll:-) Da veide ho 3510g og var 52.5cm lang. Nå veier ho 4270g, og tenker ho har vokst gaaaanske mng cm også!:-) Var 3056g ved fødsel, men gikk ned til 2670g

3 uker siden jeg lillesnupp var på 6 ukers kontroll:-) Da veide ho 3510g og var 52.5cm lang. Nå veier ho 4270g, og tenker ho har vokst gaaaanske mng cm også!:-) Var 3056g ved fødsel, men gikk ned til 2670g
Vil at frøkna mi skal være liten litt lengre! Hun er 6 uker i morgen, 3470 ved fødsel, 3200 når vi dro fra sykehuset og 2 uker senere 4205! 51 cm ved fødsel og over 58 nå. Lang og tynn frøken med gode hamsterkinn ;)
Skal veie på onsdag, veldig spent! Garantert over 5 kg, lille matvraket :)

Vil at frøkna mi skal være liten litt lengre! Hun er 6 uker i morgen, 3470 ved fødsel, 3200 når vi dro fra sykehuset og 2 uker senere 4205! 51 cm ved fødsel og over 58 nå. Lang og tynn frøken med gode hamsterkinn ;)
Skal veie på onsdag, veldig spent! Garantert over 5 kg, lille matvraket :)
Oooi! 58 cm allerede? Lang og tynn frøken da ja;-) Jenta mi var 55cm forrige mandag ser jeg på kortet nå;-) fikk ikke med meg at ho målte lengda! Jaaaa, de vokser altfor fort!:-( Var på barselbesøk til ei lita jente igår som hadde ganske lik vekt som min lille, og helt lik lengde! Kunne virkelig ikke fatte at ho har vært så liten for bare to mnd siden! Måtte rett hjem og kikke på bildene:-p Passer din fortsatt 56 da, eller har ho gått over på 62? Skjønner ikke gelt de str jeg!:-) Min brukte 50 frem til for to uker siden, altså i neSten 2 mnd! Gått over på 56 nå

Oooi! 58 cm allerede? Lang og tynn frøken da ja;-) Jenta mi var 55cm forrige mandag ser jeg på kortet nå;-) fikk ikke med meg at ho målte lengda! Jaaaa, de vokser altfor fort!:-( Var på barselbesøk til ei lita jente igår som hadde ganske lik vekt som min lille, og helt lik lengde! Kunne virkelig ikke fatte at ho har vært så liten for bare to mnd siden! Måtte rett hjem og kikke på bildene:-p Passer din fortsatt 56 da, eller har ho gått over på 62? Skjønner ikke gelt de str jeg!:-) Min brukte 50 frem til for to uker siden, altså i neSten 2 mnd! Gått over på 56 nå
Ja, hun er skikkelig lang! Heldressene i 56 med føtter begynner å bli korte, kan nok ikke bruke de mer enn en uke eller to til, kommer litt an på hvor de er kjøpt. Bodyer og strømper er fortsatt passe, så vi har ikke gått over på 62 :) er ikke lenge til jeg må bruke større klær, det er litt vemodig! Er jo selvfølgelig kjempe bra at snuppa spiser godt og legger på seg, men off..det går så fort!! :)

6 uker i går og 6 ukers kontroll idag fødsel:3125 nå 5035 gr. Lite matvrak. God og rund. Må til fysioterapeut for nakken fremover. Favorittstillingen er vanskelig å endre. Pakker bort 50 klærne i går!! Passet veldig lenge men begynte å sitte stramt på nå. 56 føles omtrent like stort som 50 men passer nok en ukestid til. Begynner nok å la han bruke mye 62 snart. Mye mer klær å velge blant. Masse fint :) brukt litt 62 i helgen. Har en bamsedress i 62 den begynner å bli liten..

Så artig å lese om alle de små som vokser så fort. Tiden går så fort, jammen ikke lenge til de ikke er babyer lengere. Vi må ta godt vare på denne dyrebare tida :-)

Så artig å lese om alle de små som vokser så fort. Tiden går så fort, jammen ikke lenge til de ikke er babyer lengere. Vi må ta godt vare på denne dyrebare tida :-)
Ikke si det engang :o babyer til de er et år vell :P studerte 3,5 åringen i stad og kan ikke skjønne når han ble så stoor. . Buhuu :'(

Var på helsestasjonen idag, er hos svigers 1 mnd når mannen min er ute og seiler, så 6-ukers kontrollen tar vi i Bergen når hun er 9 uker. Fikk uansett veid henne og målt sånn delvis :) (strakk henne ikke ut, det gjør de visst ikke før 3 mnd?)
Hun var 4992 g og 58 lang (mente hun var nærmere 60, men ville ikke dra ut bena)
Fødsel:3470 g, 51 cm. 3205 g dag 4, denne frøkna har VOKST! :)
Hun holdt hodet og løfta hele brystkassa idag også, dette går fort!

Back
Topp