6 ukers kontroll

Mrs. Tiger

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen andre som har vært på 6 ukers kontroll? Hvor store var deres skatter blitt? Fikk dere Rotavirus-vaksinen?
Vi hadde kontrollen på torsdag selv om han ikke er6 uker før imorgen.
Da var han 4820 gram og 55 cm
Ved fødsel: 3245 gr og 49 cm
Fin vekst sa dem.
Må tilbake å ta rotavirusvaksinren i og med han må være fulle 6 uker:-)

Skal om 9 dager :) da skal vi ta vaksinen ja. Hva gjorde de på kontrollen? Bare vaksine, vekt og lengde?

Vi tok vaksinen :) Han var 5400g og 56cm. Var 4430g og 50cm ved fødsel :)

Vi tok vaksinen, vesla hadde ei skikkelig skrikeøkt på kvelden :/ Hun hadde blitt 5030 gram, men de måler ikke lengde før på 3mnd kontroll her. Hun var 3430g ved fødselen.

Skal på kontroll på tirsdag men vett ikke om det er 6 ukers for hun er bare 4 uker da . Hmm rart

Skal om 9 dager :) da skal vi ta vaksinen ja. Hva gjorde de på kontrollen? Bare vaksine, vekt og lengde?
Fødselsdepresjonstest, helsesøster holdt ungen og sjekket kontakt med barnet, snakket sammen om hvordan vi hadde det. Også vekt og lengde da :-)

3535g,50cm og 34 hode ved fødesel. 6 uker kontroll idag 4375g,57cm og 38 hode.
helsesøster ga rota vaksine og en lege sjekke diverse på henne.

Fødselsdepresjonstest? Hva er det? :)
Fikk et ark med spm på begge sidene, så skulle jeg streke under svarene, så telte hun poengene og sjekket hvordan jeg scorte. Det er mange som lider av fødselsdepresjon, så de må følge sånt opp slik at jeg ikke kommer tilbake om noen år og sier at jeg ikke fikk noen oppfølgning:/

Fikk et ark med spm på begge sidene, så skulle jeg streke under svarene, så telte hun poengene og sjekket hvordan jeg scorte. Det er mange som lider av fødselsdepresjon, så de må følge sånt opp slik at jeg ikke kommer tilbake om noen år og sier at jeg ikke fikk noen oppfølgning:/
Skjønner :) har ikke vært på 6 ukers kontroll, men fikk spml om hvordan jeg hadde det hos helsesøster nå på mandag. Syntes det er bra at det er fokus på det, mange som sliter og det er nok mange som lider i stillhet, fortsatt mye tabu rundt dette..

Vi skal snart på 3 månderskontroll, om 1 1/2 uke hehe husker faktisk ikke hvor stor han var

Var 4250g, men målte ikke lengden. Skal til legen neste mandag, fikk time en dag hos helsesøster og time en annen dag hos lege, så har bare vært på halve 6-ukers kontrollen :D

På 6 ukers kontrollen var prinsen min 3700 akkurat 1 kilo tyngere enn da vi dro fra sykehuset...51 cm ved fødsel og på.kontrollen var han 55.5 cm

Back
Topp