34 år og førstegangsprøver

CD 14

I går gikk jeg tom for eggløsningtester.. Herregud for en panikk jeg nesten fikk :laughing002 Rett på apoteket, men fikk kjøpt digital og ikke strimmel.

Har fått blinkende smiley både i går og idag, så enten så er EL forsinket, eller så kommer den senere i dag.

Murrer litt på venstre side i dag og.
 
CD 15 og smiley på el testen, Jippi!

Endelig! Da fikk jeg smilefjeset mitt på testen idag tidlig :laughing002 Merket at det skjedde noe inatt, da jeg gikk fra å fryse skikkelig at jeg måtte hente meg en ekstra dyne, til å våkne 1 time senere og var SÅ varm.

Det murres godt idag, både venstre og høyre, og mye luft.

Da håper jeg bare mannen i hus er med på litt kos igjen ikveld og i morgen. Stakkaren slet litt i gårkveld, men gikk seg til heldigvis. Ikke bare for mannfolka heller, når man vil at det skal gå bra :smiley-ashamed004
 
DPO 8/9

Fortsatt blank test på morgenurin.

Fortsatt tidlig, men nå har jeg heller ikke noe symptom bortsett fra luft i magen, oppblåst, godtesjuk og ømme pupper. Men det trenger ikke å ha noe å si siden det er samme symptomer man også har i pms perioden :joyful:

Det er tidlig enda, så får bare fortsette og håpe.
I går kjøpe jeg en reading fra Etsy etter jeg leste om det inne på et forum fra her inne, så tenkte det kunne være litt artig å bare prøve ut :laughing002

I følge Etsy så er Juli- August fine mnd for meg. Så litt artig å se om dette stemmer da :laughing021

Flere som har testet reading fra Etsy? :Heartpink
Nå er jeg litt sånn overtroisk av meg fra før, men det fra Etsy er mer for gøy :joyful:
Kikket nettopp gjennom dagboken din nå siden vi snakket om Wild yam i en annen tråd :shy:
Jeg tok også sånn reading for gøy (bestilte det etter kjemisk i januar for å få en form for motivasjon), og fikk april-mai som viktige mnd. Ble gravid på EL som var i april så hun fikk faktisk rett :wideyed: Håper masse for dere at august er mnd det klaffer! :Heartred
Screenshot_20240511.jpg
 
Kikket nettopp gjennom dagboken din nå siden vi snakket om Wild yam i en annen tråd :shy:
Jeg tok også sånn reading for gøy (bestilte det etter kjemisk i januar for å få en form for motivasjon), og fikk april-mai som viktige mnd. Ble gravid på EL som var i april så hun fikk faktisk rett :wideyed: Håper masse for dere at august er mnd det klaffer! :HeartredVis vedlegget 441506
Nei er det sant?? :wideyed: Så sykt artig at det der klaffet!
Fikk du noe dyr du skulle se etter og eller?

Jeg begynte jo å se ugler overalt forrige mnd, noe jeg ikke ser ellers, men ble jo ikke noe klaff i juli :laughing002 Får håpe det hadde klaffet i august da! Det hadde vært litt spesielt faktisk :woot:
 
CD 16

Okei, det å være tom av EL strimler for første gang på 11 mnd midt oppi prosessen var litt «stressende» :woot: Jeg fikk jo positiv digital i går tidlig, så det vil jo egget kan slippes i dag, eeller i morgen.

EL var jo 1 dag forsinket, så i går fikk mannen det helt.. Han prøvde og prøvde, og fikk ikke til.. Såg på hele han at han var så stresset stakkars. Til slutt fikk han det til etter veldig press.. Og det tror jeg ikke var så bra på han, så nå vurderer å kjøpe en kopp og sprøyte i dag rett og slett.

Noen med erfaring rundt selvinseminering?
 
CD 16 - oppdatering

Herrejesus for noen kramper jeg har hatt idag. Ingen tvil om at EL er i dag.

Kramper, stinn midt i magen, vondt i korsrygg, oppblåst og luftig, og mye eggehvite slim.

Vi forsøkte oss på et nytt forsøk i dag, men mannen slet.. Da fant vi fram en kopp og sprøyte :laughing021 Jeg inseminerte meg selv idag!

Aldri gjort dette før, og vi fikk en god latter av det hele, så låg jeg med bena rett opp en halvtime :smiley-ashamed004
Må nesten le om dette blir mnd det funker :laughing002

Wild Yam tenker jeg starter med på torsdag. Da er jeg dpo 2. Så det blir litt spennende.
 
Nei er det sant?? :wideyed: Så sykt artig at det der klaffet!
Fikk du noe dyr du skulle se etter og eller?

Jeg begynte jo å se ugler overalt forrige mnd, noe jeg ikke ser ellers, men ble jo ikke noe klaff i juli :laughing002 Får håpe det hadde klaffet i august da! Det hadde vært litt spesielt faktisk :woot:
Ja, skulle se etter hval :laughing002 Tvilte litt på det, er ikke voldsomt mye hvaler rundt forbi liksom. Tror jeg så det én gang da jeg gikk forbi en butikk som hadde noe barneplagg med hval på :p
Lykke til med dpo-dagene og Wild yam! :love017
 
DPO 1 / DPO 2?

Jeg tenker at det er dpo 2 i dag, ettersom jeg kjente eggløsningen så godt på tirsdag.
I følge Flo appen så er det dag 1 :smiley-ashamed004

Startet vertfall med 2 wild yam idag tidlig. Var veldig usikker om jeg skulle vente til i morgen, men shitt og.
Vi kjørte på fra i dag! Kjenner jeg syns det er litt skummelt, samtidig spennende.
 
Ja, skulle se etter hval :laughing002 Tvilte litt på det, er ikke voldsomt mye hvaler rundt forbi liksom. Tror jeg så det én gang da jeg gikk forbi en butikk som hadde noe barneplagg med hval på :p
Lykke til med dpo-dagene og Wild yam! :love017
Hahah ja det skulle tatt seg ut!
Tusen takk for det :love7 Startet i dag, så kjenner jeg er litt spent!
 
DPO 5

Og så trøtt! :dead: Trur jeg har sovet på sofaen hele helga for å si det mildt.. Men så er jeg stuuptrøtt hver mnd i denne perioden så.

Tar fortsatt Wild Yam 2 om morgen og kveld. Trur jeg skal ta den dosen fram til dpo 7 eller 8.

Ellers er det ikke så mye som skjer. Mye murring/ stikking fra venstre side, men det er veldig vanlig igjen når jeg har hatt EL fra venstre side så :smiley-ashamed004
 
DPO 7

Og denne mnd kjenner jeg på ingenting?

Hvor er hodepina, oppblåstheten, cravingsen og ømme pupper? :shifty: Begynner å lure om det er Wild Yam som har tatt bort mine pms problemer :laughing002

Så har jeg vært syk siden fredag - men uansett, veldig rart å ikke kjenne på noe!

Hadde noe murringer på venstre side de første dagene, da var også niplene litt ømme, men det var rett etter EL så.

Veldig lyst å begynne å teste, men orker ikke ny mnd med skuffelser der du trur det er en strek, så er det bare falske streker..

Skal i bryllup på fredag, så skal prøve å vente til da. Da e jeg vel dpo 10 så.
 
8 DPO

Hvem prøver jeg vel å lure? :smiley-ashamed004 Første test ble idag, og den var blank som forventet.

Ingen symptomer på noe som helst heller. Bare oppblåst og litt slapp etter sykdom.
 

Vedlegg

  • IMG_5639.jpeg
    IMG_5639.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 34
  • IMG_5638.jpeg
    IMG_5638.jpeg
    872,6 KB · Visninger: 33
  • IMG_5637.jpeg
    IMG_5637.jpeg
    871,8 KB · Visninger: 32
DPO 9

I dag føler jeg meg nesten litt full på jobb :wtf: Har sovet 8t tilsammen på 2 netter, og det spinner godt idag!

Drakk så mye vann i går, at urinen er jo så utvannet idag.. Derfor har det ikke blitt noe test heller, men samtidig så har jeg fortsatt null symptomer på noe som helst.

Sjekket litt tappen i går og, og den er lav, myk og begynt å åpne seg, noe som den gjør hver mnd rundt samme tid. Usikker om det har noe å si, men da er vel det tegn på TR er på vei snart?

Har trappet ned på Wild Yam i dag og. Er fortsatt ganske sikker på at de tablettene har hjulpet meg mye med pms plagene jeg har til vanlig, og at det kanskje er grunnen for så lite symptomer? :laughing002

Det er jo kjempebra! Men håper jo ikke at de drar seg opp kraftig nå, når jeg skal starte med nedtrappingen :)

Pessimisten er ganske sikker på at tr kommer som normalt denne mnd.
 
10 DPO

Etter å ha niistirret på dagens test, så syns jeg plutselig ser noe? Er nok bare streksynet mitt sikkert..

Bryllup i dag og bursdag i morgen. Så da blir det kose seg med litt vin i helga og prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Eneste symptom jeg har nå er løs mage og nok en søvnløs natt.. Ellers så er formen overraskende fin!
 

Vedlegg

  • IMG_5679.jpeg
    IMG_5679.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 62
10 DPO

Etter å ha niistirret på dagens test, så syns jeg plutselig ser noe? Er nok bare streksynet mitt sikkert..

Bryllup i dag og bursdag i morgen. Så da blir det kose seg med litt vin i helga og prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Eneste symptom jeg har nå er løs mage og nok en søvnløs natt.. Ellers så er formen overraskende fin!
Jeg føler også jeg ser noe, håper det utvikler seg :D
Enig i at jeg ser noe på denne testen! Håper det utvikler seg de neste dagene!
 
DPO 12 / CD 28 / PP 11

Fortsatt negativ test, ingen spotting og tr er om 2 dager.

Til vanlig så kommer den mellom CD 27/28/29 så mulig den kommer i kveld eller i morgen :) Kjenner at kroppen er oppheta! Hadde jeg hatt en temp nå, så hadde tempen vært høy :laughing002 Noe som er vanlig for meg rett før mensen.

Utrolig kjedelig at det ikke gikk denne mnd heller!
Jeg har vertfall fått til å kost meg både i bryllup og bursdag denne helgen, så det er jeg vertfall veldig fornøyd med :)

Wild Yam- Føler at den har hjulpet veldig mot pms plagene mine denne PPen. Vært veldig lite plaget, samtidig så har jeg ikke hatt mellomblødninger enda heller.
 

Vedlegg

  • IMG_5727.jpeg
    IMG_5727.jpeg
    933,9 KB · Visninger: 22
DPO 13 / CD 29 - Spotting PP 11

Da har spottingen begynt så smått, humør og energinivå har gått opp, og jeg har vært kjempevarm inatt!

Da tenker jeg at mensen kommer idag eller i morgen som antatt.

Det er rart å tenke at der har gått 1 år siden jeg tok i bruk mine første el tester.

For 1 år siden visste jeg ikke en gang hva eltest var eller hvordan det skulle brukes :laughing002

Nå har vi vært aktiv prøvere i 1 år, og vært uten prevensjon siden Mars 2023. Ikke en eneste positiv test.

Jeg hadde litt forventninger i januar i år, da jeg fikk kjempesvak strek på 3 forskjellige tester, men når jeg ser tilbake nå, så lurer jeg på om det bare var skyggestreker..

Nå håper jeg at legen kan hjelpe meg videre med utredning, og at det ikke blir for mye ventetid.

Jeg har tenkt mye på det å ta kikkhull operasjon, og om det er vanskelig å bli henvist?
Eller hvor lang tid det tar før man kommer inn.

Kjenner jeg er skuffet, men det går bra. Man får bare prøve videre, så løser det seg vel på en måte til slutt håper jeg :Heartpink Er sliten av denne prøvingen :)
 
Last edited:
Back
Topp