Når alt ser fint ut, men fortsatt så tar det tid..
Jeg har jo den siste mnd tatt blodprøver med legen. Tok mange hormontester på dag 3, og her fikk jeg svar på at jeg hadde fine prøver. Både vitaminer og hormoner.
Hun ville at jeg skulle komme tilbake til laben når jeg var på dag 21, for å sjekke om jeg hadde hatt EL, og om det var forandringer på hormonprøvene.
Jeg har jo en normal syklus, så jeg var der på dag 21, og fikk svar denne uken at alt var fint, og at jeg hadde hatt EL denne mnd.
Er kjempeglad for at prøvene mine var fine. Det hjelper på å vite
Siste mnd så har jeg også testet ut litt alternativ behandling. Første gang var med en som jobber innen nevrofleksologi, men fy så vondt det var
Var blå og gul en uke etter behandlingen, så da hoppet jeg over til akupunktur behandling uken etter.
Har hatt 2 akupunktur behandlinger, og skal tilbake igjen neste uke. Om det vil ha noe virkning i det hele tatt aner jeg ikke, men jeg er villig til å prøve vertfall en mnd tid. Jeg har vertfall kjent på noe skikkelig stikk og trykk på høyre side i lutealfasen, noe jeg har aldri kjent på før (da jeg kjenner kun at ting skjer på venstre side)
så jeg håper litt at det kan kanskje være noe fra behandlingen? Hvem vet
Jeg var jo også på Gyn og UL i februar/Mars. Fikk beskjed da at alt såg bare fint ut hos meg, men det er bare en følelse, eller en magefølelse som sir at det er noe som ikke stemmer..
Snakker mye med mamma under prøveperioden, da jeg vet at hun gikk gjennom det samme med mine søsken. Hun hadde en normal syklus på 28 dager, kjente EL smerter hver mnd, og alt såg bare fint ut på UL og gyn. Bortsett fra at hun hadde enorme menssmerter hver mnd.
Når hun endelig fikk kikkhulloperasjon så fant dem mye endometriose, og legen sa at hun ville ikke blitt gravid uten IVF.
Hun hadde endometriose bak eggstokk, som man ikke såg på UL, for den gjemte seg godt, så endometriose i tarmen. Så det var ikke rart hun hadde store smerter.
Men så er det tante som også hadde normal syklus på 28 dager. Vanlig menssmerter, men ble ikke gravid.. Hun fikk kikhull operasjon og der fant dem mye endometriose. Hun hadde ikke hørt om endometriose en gang
Der ryddet dem opp vevet, og da ble hun gravid med en gang.
Jeg har så klart et stort håp om at vi skal få til dette på den naturlige måten, men med magefølelsen og alt jeg vet om historikken i familien min, så er jeg så redd.. Enda leger forteller meg at dette går bra, så klarer jeg bare ikke å legge fra meg tanken om tenk om… Og det er jo ikke et problem med å ta kunne ta IVF, men det er det å måtte vente i 12 mnd for å få bekrefte på en magefølelse man har hatt siden man var 17 år.
MEN jeg krysser fingrer og tær på alt som er! Mannen i hus er kjempepositiv til at dette får vi til, uten problem, så det er godt at noen er positiv i PP perioden
Om vi ikke har blitt gravid innen PP 12, så skal oss begge inn til legen for utredning. På oss begge. Har så klart tenkt at det kan være at han har dårlig sæd og, så vi får vel sjekket det og etterhvert