34 år og førstegangsprøver

Sniker, vil bare si hold motet oppe. Føler med deg og har hatt ganske lik situasjon som deg. Fant ut at jeg hadde PCOS men tok lang tid (2,5 år å bli gravid). Måtte gjennom IVF uten hell og ble til slutt spontant gravid på ferie (når kroppen slappet av mere) ;):D
Hold ut og prøv å slappe av, dra på spa eller ferie og nyt litt (selvom det er det vanskeligste i verden når man er i den situasjonen)
Sender styrke :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Trist når det tar så lang tid å få noe du så sterkt ønsker ❤️ håper spiren sitter på første runde med ivf, eller før :shy:
Vi er i pp 27 nå. Prøvde ovitrelle sammen med Letrozol for første gang i forrige pp, prøver det samme igjen denne gangen❤️

Jeg synes det er vår tur nå! ❤️
Det syns absolutt jeg og! Så håper jeg at letrozol og ovietrelle gjør susen! Ja, det er virkelig en kamp det her.. Men får håpe at den sitter til slutt :Heartred

Må si jeg er veldig spent på å starte behandlingen. Skal ha konsultasjon igjen på onsdag, så da håper jeg får vite om vi er klar til å starte neste syklus :) Har EL idag, men ligger rett ut med corona så blir lite med kos denne runden :hungover:

Sniker, vil bare si hold motet oppe. Føler med deg og har hatt ganske lik situasjon som deg. Fant ut at jeg hadde PCOS men tok lang tid (2,5 år å bli gravid). Måtte gjennom IVF uten hell og ble til slutt spontant gravid på ferie (når kroppen slappet av mere) ;):D
Hold ut og prøv å slappe av, dra på spa eller ferie og nyt litt (selvom det er det vanskeligste i verden når man er i den situasjonen)
Sender styrke :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
Tusen takk for det :Heartred Oi! Ja det er virkelig rart hvordan kroppen vår fungerer altså. Men uansett så fantastisk at den satt til slutt for dere! :love2

PP 19

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Prøver igrunn å koble det litt av, da jeg har kjent at kroppen min har hatt godt av det.

For 4 uker siden var vi på St Olavs og fikk beskjed om at vi starter med IVF. Skal ha videre konsultasjon i neste uke der vi skal planlegge litt når vi begynner prosessen. Håper veldig at vi starter allerede i neste syklus. Kjenner jeg er veldig spent og klar til å starte.

Fikk også beskjed at jeg hadde adenomyose. Samme beskjed fikk jeg når jeg var 20, og ble satt på p piller som jeg har gått på i sikkert 10 år. Har merket at smertene har kommet kraftig tilbake igjen nå etter jeg har har vært uten p piller i 2 år.

I dag er jeg vel på CD 14 og i følge appen så har jeg eggløsning i morgen, noe som føles veldig riktig etter det jeg føler på kroppen. Har både eggløsning slim og litt blod som kom idag, men på grunn av sykdom i hus så kan det se ut til at vi må stå over denne mnd. Det føles skikkelig dritt, men samtidig så går det bra, da vi snart får hjelp :) Bare håper at hjelpen blir bra!

PP 20 / CD 11 / Uttak på fredag!o_O

Okei, nå har det skjedd litt siden sist!
Jeg startet med hormonsprøyter 24 mars og var på kontroll på sykehuset i går for å se hvordan det har gått. Jeg hadde 5 store modne egg!! Det betyr at jeg er klar for egguttak allerede på fredag, så innsett neste onsdag om alt går bra :excited001 Herregud jeg begynte å grine i går hos sykepleieren. Jeg ble så emosjonell av det hele!

Håper håper håper at det er sterke fine gode egg:smiley-angelic001 Jeg har så adrenalin i kroppen nå, og skjønner ikke hvordan jeg skal få ned pusten til fredagen, eller til neste onsdag!

Første tanken min var, bare 5 egg? Men igjen, det kan være 5 sterke egg, så man må bare håpe på det beste. Jeg har akkurat ikke vært så flink til å heie meg selv opp det siste året så:nailbiting:

Såå kjekt å lese at det har skjedd ting hos deg også! :woot: blir utrolig spennende med eggutak og innsett, håper det er 5 sterke egg og at spiren sitter denne gangen :love7da blir termin i desember?

PP 20 / CD 11 / Uttak på fredag!o_O

Okei, nå har det skjedd litt siden sist!
Jeg startet med hormonsprøyter 24 mars og var på kontroll på sykehuset i går for å se hvordan det har gått. Jeg hadde 5 store modne egg!! Det betyr at jeg er klar for egguttak allerede på fredag, så innsett neste onsdag om alt går bra :excited001 Herregud jeg begynte å grine i går hos sykepleieren. Jeg ble så emosjonell av det hele!

Håper håper håper at det er sterke fine gode egg:smiley-angelic001 Jeg har så adrenalin i kroppen nå, og skjønner ikke hvordan jeg skal få ned pusten til fredagen, eller til neste onsdag!

Første tanken min var, bare 5 egg? Men igjen, det kan være 5 sterke egg, så man må bare håpe på det beste. Jeg har akkurat ikke vært så flink til å heie meg selv opp det siste året så:nailbiting:
Masse lykke til! :Heartred

Såå kjekt å lese at det har skjedd ting hos deg også! :woot: blir utrolig spennende med eggutak og innsett, håper det er 5 sterke egg og at spiren sitter denne gangen :love7da blir termin i desember?
jaa veldig! Krysser fingrene for at det går denne gangen nå :nailbiting: Skummelt å ha forventninger også, så får prøve å holde seg. Fikk også høre at når de har egguttak på fredag, så hører jeg kun fra dem om det ikke var gode nyheter. Det skal jo bli noen intense dager da :happy090

jaa veldig! Krysser fingrene for at det går denne gangen nå :nailbiting: Skummelt å ha forventninger også, så får prøve å holde seg. Fikk også høre at når de har egguttak på fredag, så hører jeg kun fra dem om det ikke var gode nyheter. Det skal jo bli noen intense dager da :happy090
Jeg hadde STORE forventninger til første runde med Ovitrelle. Og da det ikke gikk havnet jeg langt ned i kjelleren, ble veldig deprimert. Bestemte meg for å prøve en siste gang med Ovitrelle for så å gi opp. Jeg hadde ingen tro denne gangen, hadde gitt helt opp og var 99,9% sikker på at jeg ikke var gravid og at det ikke ble nr 3. Ble mildt sagt SJOKKA når det stod "Gravid" på den digitale og at strimelen var så sterk (da kunne det ikke være ovitrelle)
Håper det klaffer med en gang, så du slipper den store skuffelsen❤️ også håper jeg du klarer å slappe av og nyte helgen, finne på noe gøy så tiden går og at du ikke får telefon fra dem :love7 dette blir så spennende ❤️

Jeg hadde STORE forventninger til første runde med Ovitrelle. Og da det ikke gikk havnet jeg langt ned i kjelleren, ble veldig deprimert. Bestemte meg for å prøve en siste gang med Ovitrelle for så å gi opp. Jeg hadde ingen tro denne gangen, hadde gitt helt opp og var 99,9% sikker på at jeg ikke var gravid og at det ikke ble nr 3. Ble mildt sagt SJOKKA når det stod "Gravid" på den digitale og at strimelen var så sterk (da kunne det ikke være ovitrelle)
Håper det klaffer med en gang, så du slipper den store skuffelsen❤️ også håper jeg du klarer å slappe av og nyte helgen, finne på noe gøy så tiden går og at du ikke får telefon fra dem :love7 dette blir så spennende ❤️
Herregud det er så fantastisk!! Er så glad for deres vegne :Heartred :Heartred Ja, man blir jo ekstra skuffa når forventningene er høy :sorry: Men jaggu, gullegget satt til slutt!

PP 20 / Egguttak dagen

Da er vi hjemme igjen etter egguttak.
Det har vært en veldig lang og intens dag, så nå var det veldig godt å komme hjem til sofan:)

Egguttaket i seg selv gikk veldig bra. Så flinke pleiere rundt meg i hele dag. Så støttende og flinke!!

På ultralyd 1 April så hadde dem vel sett rundt 5-6 folikker, så jeg hadde en liten forventing til at kanskje det hadde blitt flere til idag, men så viste det seg at flere av folikkene var tomme…

De fikk ut 3 egg. Jeg kjente med en gang på en skuffelse. «Bare 3 egg?»

Man leser om folk som får tatt ut alt fra 8 stk til 20, men så klart så er det kvaliteten som gjelder, men jeg kan ikke nekte på at det kom en skuffelse..

Jeg skal forsøke å håpe at gullegget er der. Påskeegget skal settes inn neste onsdag :love2 :smiley-angelic001

Men nå blir det sofan for å slappe litt av. Tok ut sykmelding og fram til innsett. Det trur jeg kroppen bare har godt av.

Så bra at egguttaket gikk fint! Satser på det er gullegget de har hentet ut :love7
Hørtes smart ut med en sykemelding. Håper du klarer å slappet godt av❤️

6 dager siden egginnsett

Straks ei uke siden vi satt inn gullegget! Og jøsses navn så sent tiden går da?! :shy:

Har fått testdag 23/4 Så spørs om jeg får til å vente så lenge :excited001

Alle 3 eggene ble befruktet, men to av blasuocystene sluttet å modne seg på dag 6, så det ble ingen frys dessverre.. Så går det ikke denne gangen, så blir det ny runde.

Går for øyeblikket på cyglogest, og symptomene er ømme pupper, trøtt og forstoppet. Men i dag har jeg begynt å kjenne på mine kjente pms tegn som løs mage, crazy etter sjokolade, trøtt og litt hormonell - Så nå er jeg kjemperedd for at mensen kan komme snart .. :sorry::sorry:

Håper så virkelig at det cyglogesten som gjør at jeg har så lyst på sjokolade denne mnd..

Så er det bare å smøre seg med enda mer tålmodig, og ikke teste enda :happy5

6 dager siden egginnsett

Straks ei uke siden vi satt inn gullegget! Og jøsses navn så sent tiden går da?! :shy:

Har fått testdag 23/4 Så spørs om jeg får til å vente så lenge :excited001

Alle 3 eggene ble befruktet, men to av blasuocystene sluttet å modne seg på dag 6, så det ble ingen frys dessverre.. Så går det ikke denne gangen, så blir det ny runde.

Går for øyeblikket på cyglogest, og symptomene er ømme pupper, trøtt og forstoppet. Men i dag har jeg begynt å kjenne på mine kjente pms tegn som løs mage, crazy etter sjokolade, trøtt og litt hormonell - Så nå er jeg kjemperedd for at mensen kan komme snart .. :sorry::sorry:

Håper så virkelig at det cyglogesten som gjør at jeg har så lyst på sjokolade denne mnd..

Så er det bare å smøre seg med enda mer tålmodig, og ikke teste enda :happy5
Spennende!!! Gleder meg til testdag! :Heartred

Såå spennende!! Gleder meg og krysser fingrene for spire denne gangen ❤️❤️

Spennende! Gode tanker og lykkeønskninger herfra :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp