<3 Ikm Uke 29 <3

Ja blodig biff ;)

Åja, liker biffen min uansett godt stekt. Sushi kommer jeg til å savne når jeg en gang får positiv. Kaffe går jeg bare over til koffeinfrie kapsler fra nespresso :)

Kan spise sushi. Bare ikke tunfisk og andre spes fisker.

Det er ofte salmonella i rå fisk så det er tryggere å holde seg unna. Jeg har en mor som har jobbet på norsk matanalyse i mange år så jeg vet at det oftere er salmonella i noen matvarer enn vi hører om da det er godkjent å ha små mengder. For friske personer utgjør dette liten fare, men for gravide er det nok ikke å anbefale.

Det er ofte salmonella i rå fisk så det er tryggere å holde seg unna. Jeg har en mor som har jobbet på norsk matanalyse i mange år så jeg vet at det oftere er salmonella i noen matvarer enn vi hører om da det er godkjent å ha små mengder. For friske personer utgjør dette liten fare, men for gravide er det nok ikke å anbefale.
Men det står jo på Mattilsynet sine kostråd for gravide at det er Ok., Hmmm

Norge er et av de få landene i europa som vurdere mengden som sikkert. Da velger jeg heller å ikke ta sjansen og heller være litt ekstra paranoid :)

Og uansett, bare se på hvor mange steder som stadig blir stengt av Mattilsynet pga dårlig hygiene og dårlig oppbevaring av matvarer. Man har liksom ingen garanti når maten ikke en gang blir varmebehandlet.

Ha helt sant :) også litt lettere å strekke permisjonen frem til barnehagestart ;)
Også kan jeg drikke vin på ferie. Og siden tanta kom for tidlig så slipper jeg å ha henne med til syden.

Men disse ujevne sykluser gir meg skikkelig hodebry!
Ja det er sant! Mini ble født i mars og vi slet litt med den derre barnehagestarten ;)

Og vin er godt... Og blodig biff, og spekemat og muggoster :D

Hvor mye kaffe er forresten oknårman er gravid? Rimelig sikker på qt jeg fortsatt drakk ca 2 kopper dagen når jeg var gravid og så ingen steder at der var skadelig?

Her spotter jeg fortsatt litt beige / lys ly lys brunt....Men virker kanskje som det har tatt seg opp i mengde. Så da kan jeg nok snart sette strek i denne PP. :cool:

Ja det er sant! Mini ble født i mars og vi slet litt med den derre barnehagestarten ;)

Hvor mye kaffe er forresten oknårman er gravid? Rimelig sikker på qt jeg fortsatt drakk ca 2 kopper dagen når jeg var gravid og så ingen steder at der var skadelig?

Her spotter jeg fortsatt litt beige / lys ly lys brunt....Men virker kanskje som det har tatt seg opp i mengde. Så da kan jeg nok snart sette strek i denne PP. :cool:
2 kopper kaffe er vel regnet som greit pr dag

http://www.kk.no/livsstil/derfor-bør-gravide-være-forsiktig-med-kaffe-28265

Jeg er heldigvis ingen stor kaffe drikker, men har drukket endel energi drikker. Har så si kuttet ut både koffein og alkohol i prøvetida.

Jeg er visst eneste med IKM imorgen :D ikke store håpet men har jeg ikke begynt å blø så tester jeg iallefall :)

Ikke ille å ha to ( det er vel hittil bare Orkidee og mams90) som har fått positiv test før ikm uken ;):D

her regner jeg med tempen forsetter å synke i morgen.Ingen tester igjen heller.
Så det er bare å vente på Tr onsdag el torsdag:)
Håper noen av dere andre har flaks utover uka :)

Jeg er visst eneste med IKM imorgen :D ikke store håpet men har jeg ikke begynt å blø så tester jeg iallefall :)

Ikke ille å ha to ( det er vel hittil bare Orkidee og mams90) som har fått positiv test før ikm uken ;):D

Vet ikke om jeg tør si at den er positiv før jeg ser noe som ligner mer på en strek nei :)

Blir spennende å se resultatet av din test i morgen! :)

Vet ikke om jeg tør si at den er positiv før jeg ser noe som ligner mer på en strek nei :)

Blir spennende å se resultatet av din test i morgen! :)
Krysser fingrene masse for deg!!

Hehe den var blenda idag...og jeg spotter lysebeige så tror nok ikke det blir så spennende imorgen ;)
Men man kan jo ta feil!

Back
Topp