Ja blodig biff![]()
Åja, liker biffen min uansett godt stekt. Sushi kommer jeg til å savne når jeg en gang får positiv. Kaffe går jeg bare over til koffeinfrie kapsler fra nespresso
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja blodig biff![]()
Kan spise sushi. Bare ikke tunfisk og andre spes fisker.Åja, liker biffen min uansett godt stekt. Sushi kommer jeg til å savne når jeg en gang får positiv. Kaffe går jeg bare over til koffeinfrie kapsler fra nespresso![]()
Kan spise sushi. Bare ikke tunfisk og andre spes fisker.
Men det står jo på Mattilsynet sine kostråd for gravide at det er Ok., HmmmDet er ofte salmonella i rå fisk så det er tryggere å holde seg unna. Jeg har en mor som har jobbet på norsk matanalyse i mange år så jeg vet at det oftere er salmonella i noen matvarer enn vi hører om da det er godkjent å ha små mengder. For friske personer utgjør dette liten fare, men for gravide er det nok ikke å anbefale.
Men det står jo på Mattilsynet sine kostråd for gravide at det er Ok., Hmmm
Ok, nyttig å vite.Norge er et av de få landene i europa som vurdere mengden som sikkert. Da velger jeg heller å ikke ta sjansen og heller være litt ekstra paranoid![]()
Norge er et av de få landene i europa som vurdere mengden som sikkert. Da velger jeg heller å ikke ta sjansen og heller være litt ekstra paranoid![]()
Sant nok.Og uansett, bare se på hvor mange steder som stadig blir stengt av Mattilsynet pga dårlig hygiene og dårlig oppbevaring av matvarer. Man har liksom ingen garanti når maten ikke en gang blir varmebehandlet.
Ja det er sant! Mini ble født i mars og vi slet litt med den derre barnehagestartenHa helt santogså litt lettere å strekke permisjonen frem til barnehagestart
![]()
Også kan jeg drikke vin på ferie. Og siden tanta kom for tidlig så slipper jeg å ha henne med til syden.
Men disse ujevne sykluser gir meg skikkelig hodebry!
2 kopper kaffe er vel regnet som greit pr dagJa det er sant! Mini ble født i mars og vi slet litt med den derre barnehagestarten
Og vin er godt... Og blodig biff, og spekemat og muggoster
Hvor mye kaffe er forresten oknårman er gravid? Rimelig sikker på qt jeg fortsatt drakk ca 2 kopper dagen når jeg var gravid og så ingen steder at der var skadelig?
Her spotter jeg fortsatt litt beige / lys ly lys brunt....Men virker kanskje som det har tatt seg opp i mengde. Så da kan jeg nok snart sette strek i denne PP.![]()
Ja det er sant! Mini ble født i mars og vi slet litt med den derre barnehagestarten
Og vin er godt... Og blodig biff, og spekemat og muggoster
Hvor mye kaffe er forresten oknårman er gravid? Rimelig sikker på qt jeg fortsatt drakk ca 2 kopper dagen når jeg var gravid og så ingen steder at der var skadelig?
Her spotter jeg fortsatt litt beige / lys ly lys brunt....Men virker kanskje som det har tatt seg opp i mengde. Så da kan jeg nok snart sette strek i denne PP.![]()
Er vel litt skremselspropaganda det der vel. Ingen av oss hadde overlevd da. Tror ikke våre foreldre begrenset kaffebruken.Oi der leste jeg litt grundigere... Nå ble jeg litt redd
Tror ikke jeg drakk mer enn 1-2 kopper når jeg gikk gravid men jeeez!
Jeg er visst eneste med IKM imorgenikke store håpet men har jeg ikke begynt å blø så tester jeg iallefall
Ikke ille å ha to ( det er vel hittil bare Orkidee og mams90) som har fått positiv test før ikm uken![]()
Jeg kan stå på onsdag 15.Skal du settes opp på en ikm dag?
Krysser fingrene masse for deg!!Vet ikke om jeg tør si at den er positiv før jeg ser noe som ligner mer på en strek nei
Blir spennende å se resultatet av din test i morgen!![]()