<3 IKM uke 27 <3

Djiiiiiiiiiis, denne ventingen på el er verre enn å vente på IKM. :hungover: Er i gang med testing etter EL da, selv om jeg vet den tidligst er her til helgen. Noe må jeg da fylle tiden med. :p CD 11.

Hjelper ikke at været er skikkelig dritt heller, da går dagene så sakte!

Ja det hjelper på å begynne slik man har noe å gjøre [emoji3]
Jeg aner ikke hvor jeg er i syklusen så vet heller ikke når jeg evt skulle prøvd meg på en g-test [emoji85] får se an dagene fremover om kroppen prøver å fortelle meg det [emoji14]

Gårsdagens tester var negativ om morgenen, grenseland positiv etter jobb, og knall positiv om kvelden, teststrek mye sterkere enn kontrollstrek. Fremdeles like knallpositiv i morges. Så da blir det spanande når den blir negativ igjen...

Jeg har aldri helt fått klarhet i når det er best å time høyhoppingen i forhold til el-testene. I bruksanvisningen står det testen er positiv når det er 24-48 timer til el. Så når er det da "best" å time sexen, om man nå ikke har tid/anledning/lyst til å drive med slikt hele tiden? Når testen er negativ igjen, er det da egentlig litt seint? Eller er det det optimale tidspunktet?

Hoppet på mannen i går for sikkerhets skyld, og satser på å gjøre det samme i dag. Men han får prestasjonshemmende prestasjonsangst om han skjønner at det er baktanker med den plutselige iveren min.

Jeg tenker den dagen den er positiv (har aldri hatt positiv lengre enn en dag uansett) og samme dag den er negativ i alle fall. Den dagen den er positiv er vel beste for min del, for da er som regel EL dagen etter. Og en dag før regnes vel som det mest optimale? Da ligger svømmerne klare.

Tempen min var kjempehøy i dag til å være før El! :wideyed: Jeg frøs i går kveld da, så jeg skrudde ovnen på ganske mange grader + la meg i pysj og tjukke sokker (de ble røsket av iløpet av natta da) og jeg var kjempevarm da jeg våknet for å tempe. Men allikevel da?
de74819122d35691997849bcc4817eaf.jpg

Sammenlignet med mai og april:
75ba3aee7bd31806bdee682d06c87d8e.jpg

Blir interessant i morgen. :p Jeg har bare hatt negative el-tester (de har ikke vært i grenseland engang) og har ikke hatt noe el-slim så det er ikke el som har kommet tidligere, tror jeg i alle fall. I så fall er denne pp over og ut for vi har vært så slitne og trøtte siste uka så aksjelegging har det blitt lite av. Og i går hadde jeg vondt i nakken etter en litt tøff yogatime, som igjen ga meg hodepine. Nei kroppen, bare skjerpe seg nå! :shifty:

Hjalp å skrive på forum, for nå er EL-slimet på plass. Da tipper jeg EL er søndag eller mandag om ikke noe spesielt skjer, og positiv EL-test på lørdag. Så får vi se om jeg kjenner kroppen min så godt som jeg tror nå. :p Men virker som EL er i rute da. Forrige pp drakk jeg salvie-te og spiste dong quai som ga meg en laaang periode med EL-slim, denne gangen dropper jeg alt for å se hva kroppen gjør uten noe ekstra tilskudd (utover vitaminer da selvsagt) siden vi skal på utredning fra neste PP av, om det ikke klaffer nå da. Greit å ha litt rene "data" da syns jeg. :)

Hvordan går det jenter? [emoji846]

Jeg ble oppblåst igår, og begynte å få sånne strekk/ligamentsmerter! [emoji44] aner egentlig ikke nå el evt var så frister litt å ta en test snart bare for å se [emoji85]

Jeg ble oppblåst igår, og begynte å få sånne strekk/ligamentsmerter! [emoji44] aner egentlig ikke nå el evt var så frister litt å ta en test snart bare for å se [emoji85]

Så spennende! Jeg tror jeg hadde el mandag/tirsdag, men har ingen symptomer.
Kanskje du kan ta en test til helgen? :-) gøy å se!

Forrige to pp var jeg frustrert over manglende positive el-tester. Nå har jeg motsatt problem. Såvidt positiv test tirsdag ettermiddag, veldig positiv om kvelden. Forstatt mye sterke strek enn kontrollstreken i går morges, og fortsatt i går kveld. I morges var den fremdeles positiv.

Nå har jeg nærmest tvunget meg på en sliten og trøtt man to dager på rad, så tviler på om han klarer en runde til i dag...

Så spennende! Jeg tror jeg hadde el mandag/tirsdag, men har ingen symptomer.
Kanskje du kan ta en test til helgen? :-) gøy å se!

Ja tror jeg tar en på lørdag, men den blir sikkert blenda [emoji14]
Håper du også får noen symptomer snart så jeg ikke blir gal alene her [emoji14][emoji85]

Forrige to pp var jeg frustrert over manglende positive el-tester. Nå har jeg motsatt problem. Såvidt positiv test tirsdag ettermiddag, veldig positiv om kvelden. Forstatt mye sterke strek enn kontrollstreken i går morges, og fortsatt i går kveld. I morges var den fremdeles positiv.

Nå har jeg nærmest tvunget meg på en sliten og trøtt man to dager på rad, så tviler på om han klarer en runde til i dag...

Når dere har fått lagt inn aksjer to dager på rad nå, så går det fint med en pausedag nå idag. Siden testen fremdeles var positiv i dag så er det ikke sikkert at egget har sluppet enda, og at dere da rekker en runde på el-dagen ved å hoppe i høyet i morgen. Det er vanskelig det der med å time aksjene altså, men om dere ikke orker i dag så tror jeg uansett det er nok til at sjansene er høye for klaff. Egget kan også ha sluppet selv om testen fortsatt er positiv, og da er det jo forseint uansett (det er det kjipe med el-tester, de sier jo bare at EL forberedes, og ikke noe om når det er).

Oooh spennende med test snart! :D

Her er det dag 2 med el-slim, har ikke testet etter el i dag (negative tester i går) men skal gjøre det i ettermiddag kveld. El kommer nok som beregnet til helgen så jeg tror ikke det blir positiv el-test før fredag eller lørdag. Men må da teste i tilfelle kroppen skynder seg. :p

Når dere har fått lagt inn aksjer to dager på rad nå, så går det fint med en pausedag nå idag. Siden testen fremdeles var positiv i dag så er det ikke sikkert at egget har sluppet enda, og at dere da rekker en runde på el-dagen ved å hoppe i høyet i morgen. Det er vanskelig det der med å time aksjene altså, men om dere ikke orker i dag så tror jeg uansett det er nok til at sjansene er høye for klaff. Egget kan også ha sluppet selv om testen fortsatt er positiv, og da er det jo forseint uansett (det er det kjipe med el-tester, de sier jo bare at EL forberedes, og ikke noe om når det er).

Håper på negativ test i kveld. Da har vel el kanskje vært i dag, i så tilfelle? Tror nok vi må ha en pausedag i dag, mannen trenger litt tid på å komme seg mellom hver runde. Ikke noe kjekt med "tvangssex" sånn i lengden.

Oooh spennende med test snart! :D

Her er det dag 2 med el-slim, har ikke testet etter el i dag (negative tester i går) men skal gjøre det i ettermiddag kveld. El kommer nok som beregnet til helgen så jeg tror ikke det blir positiv el-test før fredag eller lørdag. Men må da teste i tilfelle kroppen skynder seg. :p

Klart man må teste [emoji28] håper på el i helgen hos deg nå da [emoji3]

Håper på negativ test i kveld. Da har vel el kanskje vært i dag, i så tilfelle? Tror nok vi må ha en pausedag i dag, mannen trenger litt tid på å komme seg mellom hver runde. Ikke noe kjekt med "tvangssex" sånn i lengden.

Det er stor sjanse for at EL er i dag, selv om testen også skulle være positiv (mange har EL på dag to med positiv test). Og dagen før el mener jeg å ha lest er den som er best, for da har svømmerne kommet seg i posisjon og venter klare på egget. Og nei, tvangssex/pliktsex er veldig ugreit. Det er jo egentlig mye enklere for oss der, for vi trenger jo ikke å "prestere" for å få det til. Litt verre for menn, og det er faktisk ganske mange som ikke klarer tre-fire dager på rad. I alle fall ikke uten at det koster veldig mye.

Klart man må teste [emoji28] håper på el i helgen hos deg nå da [emoji3]

Håper jeg også. Da er i alle fall den delen av syklusen stabil. :)

Her er tempe-skjemaet mitt så langt:

01b73b44131af14065b5ab75b44f16ba.jpg

Og sammenlignet med april og mai:
0453ad2571614165297f3fb9e1e6ca62.jpg

Den har vært litt mer opp og ned, og noe høyere, denne pp enn april og mai. Aner ikke hvorfor. Har plutselig også fått veldig mye el-slim, så kan være at det er en annen balanse i hormonene? Blir spennende om når EL kommer! :) Håper på lørdag, bare for at jeg skal komme i dpo-land snart. Foretrekker den delen fremover "vente på el". Det er så pes syns jeg, og så er det å få timet aksjene riktig. Er så heldig å ha en mann som er klar flere dager på rad, men da blir jeg redd for å "bruke opp" de beste svømmerne for tidlig. Eller at vi plutselig skal være for leie og slitne begge to. Har jo et luksusproblem der (det har ikke alltid vært så enkelt da, forrige prøvetid før jeg ble gravid sist så var det mer slit fordi han jobbet veldig mye i tillegg til å studere et ganske hardt studie ved siden av å være overarbeidet på jobb).

De nye eltestene jeg fikk var ikke noe bra i det heletatt. Ikke like sensitive som de jeg pleier bruke. Så jeg aner egentlig ikke om el er i nærheten eller om den har vært... vi får nå se da :)

De nye eltestene jeg fikk var ikke noe bra i det heletatt. Ikke like sensitive som de jeg pleier bruke. Så jeg aner egentlig ikke om el er i nærheten eller om den har vært... vi får nå se da :)

Hvilken type er det du prøver nå? Er dessverre stor forskjell på tester har jeg sett. Da jeg fikk positiv make sure stav + positiv digital så var strimmeltesten fra Ebay fortsatt negativ (ja ehm jeg prøvde tre ulike tester på samme periode :p Jeg fikk noen gratis så da kjørte jeg bare på hehe).

XuperB:
jeg tror ikke man bruker opp svømmerne om man har sex hver dag heldigvis. Det sies jo at det er helt greit viss svømmerne er av normal god kvalitet [emoji846]
Vi har generelt veldig ofte sex og ble gravide i mars (sex 4/5 dager før og tom el-dagen). Mannen har god kvalitet.

Jeg aner ikke det med tempen, såååå ekspert er jeg ikke på det [emoji28]

Back
Topp