13 åring med innetid kl 01 i helger

Jeg syns det er alt for sent. Men jeg hadde lett godtatt det en gang i blandt for spesielle anledninger, med visshet om at hun ble hentet etter kjørt hjem av ansvarlige voksne :)
For meg spiller det også mye rolle hvor de er. Hadde det vært venner i nabolaget her vil hun få lov til mer, er det venner jeg ikke kjenner og som kanskje bor i eller nærmere byen blir jeg strengere. Også er jeg streng på at de ikke skal gå ute alene på kveld/natt.
 
Nei. Jeg tenker at det er alt for sent, samma hva som er aktivitet og voksne tilstede.
13åringer kan fint være hjemme kl 22/23.
 
Nei, den syns jeg var drøy. Min hadde i hvert fall ikke fått lov! Ikke snakk om. Tror jeg hadde innetid kl 12 når jeg var 16. Fikk beskjed om at jeg kunne bestemme min egen innetid når jeg ble myndig:p kunne hende jeg fikk lov å være ute til 01, hvis det var noe spesielt og de hadde kontroll på hvor jeg var osv. Men generelt var det innetid kl 12 i helger
 
Til vanlig nei. Det er det vel ingen ansvarsfulle foreldre som godtar? Men en sjelden gang om det er noe spesielt som skjer ja. Så lenge noen kan hente og kjøre , uaktuelt å gå ute så sent alene .
 
Jeg er 34-åring og legger meg 21.30. Så nei, det er altfor sent!
 
Jeg synes det var veldig sent for å være en generell innetid, men en "sen kveld hos en venn, med foreldre hjemme, men film/spille/skravle/bursdag/noe for vennene for seg selv" en kveld hadde kunne vært greit

Men altså ikke for et generelt "reke ute" opplegg.

Enig. Sånne sene filmkvelder har skjedd her, men det er unntaket og ikke regelen.
 
Jeg synes det er for sent. Hjemme til Kl. 21. tenker jeg er passende om de skal gå hjem selv. Om de skal kjøres av noens foreldre eller hentes så ville jeg kunne avtalt senere i enkelt tilfeller.
 
Oii... Shit!
Min 13 åring må inn kl 21 på hverdager. I helger kommer det an på hvor han er.. er de med venner kan han være der til 23.00 - men er de ute å sykler må de inn kl 22.

På sommerferien er det litt annerledes når det er skolefri..men ikke lenger enn 23
 
Det er sånne type spesielle ting jeg tenker på, enten sånn eller en spesiell kveld hos venner jeg tror jeg kunne tillatt om noen år. Min er altså ti.

Men på generell basis, slett ikke.
Ja min eldste er straks 11 år, så ser for meg at det hadde vært greit ved spesielle anledninger.
 
Mine 13 år gamle gutter får ikke være ute til 01 i helgene :bored:
Hadde det vært filmkveld/kosekveld ol. hos en kamerat kunne vi sagt greit, men ikke sånn "reke rundt og se hva som skjer" :)
 
Last edited:
Nå blir min 12 i år, og de er veldig langt unna å være «der» i det hele tatt, men nei. 01 er altfor sent. Ser mer for meg 10 om jeg vet hvor han er.

Jeg har tenkt til å sove!
 
Min snart 13 åring får ikke være ute til Kl 01 :eek: 16 åringen ja men ikke 13 åringen, nå skal det sies at 16 åringen aldri er ute så lenge han heller.
 
Nei. Ingen ansvarlige foreldre lar 13-åringen ha innetid til 01. Da jeg var 13 kunne jeg bare glemme å komme senere enn 23, og 23 var for spesielle anledninger. Jeg måtte inn senest ni. Foreldrene mine godtok kun at jeg dro noe sted om de visste hvor jeg skulle. Ofte ble jeg henta også, hvis ikke det var på dagtid da.
 
Synes det høres sent ut, men er ikke kommet til så store barn enda..
 
Back
Topp