13 åring med innetid kl 01 i helger

Jeg er vel ikke den eneste som lurer på hvor problemstillingen egentlig kom fra?
 
Vår 12 åring har innetid kl.21 i helgene.
Evt senere hvis det er en filmkveld som drøyer eller noe annet han har "grunn" for - kl.22 er da alltid helt greit, mens kl.23 må vi vurdere :)

kl.01 hadde vært uaktuelt som generell innetid.
 
Oj! Min 13, straks 14, åring hadde aldri i livet fått vært så lenge borte på besøk eller ute for å henge med venner. Aldri i livet! Kanskje når hun blir 28 år. Kanskje da..
 
Sier som mange andre her, kl 01 var fryktelig sent for en 13 åring. Inne kl 22, og ved spesielle anledninger får det heller vurderes hva det er.
 
Oj! Min 13, straks 14, åring hadde aldri i livet fått vært så lenge borte på besøk eller ute for å henge med venner. Aldri i livet! Kanskje når hun blir 28 år. Kanskje da..
Heldigvis for henne er hun forhåpentligvis fri til å bestemme slikt del en stund før den tid

Var gift når jeg ble 28, så mamma hadde ikke hatt noe å si på noen år ;)
 
Synes det kommer helt an på hvor man bor, hva man bruker tiden sin på, hvem man henger med osv.

Jeg hadde ingen innetid da jeg vokste opp, men hang ikke ute så seint likevel. Vokste opp i ei middelstor bygd og vi var en stor gjeng som så mye filmer og sånt sammen på kvelden. Vi hadde ekstremt mye frihet, men forvaltet den bra. Var ingen der som hadde noe streng innetid, men vi var nok hjemme i 22-23-tiden, som regel.

Var ingen som hadde mobil på den tiden, så det var vågalt av våre foreldre, synes jeg. :p

Datteren min på 9 har heller ingen fastsatt innetid, men vet jo hvor hun er og hun har alltid med telefonen. På sommeren kommer hun hjem evt har venninner på besøk til sånn mellom rundt 20.30 og 21.30. Ser ikke for meg at vi kommer til å begynne med noe innetid heller. Tar hver situasjon som den kommer og ser hva som passer best i den enkelte situasjon. Hvor seint det blir begrenser seg selv ganske greit.

Synes ikke det er greit å sende en 13-åring ut på egenhånd og si at h*n må komme hjem før klokka 01, men hvis det er noe spesielt som skjer så synes jeg det er helt greit at de er "ute" til 01.
 
Last edited:
Back
Topp