.

Uff stakkars dæ!

Hadde omså tilbudt mæ at dokker kunne bodd hær til alt ordna sæ! Men har ikke plass..

Håpe du finn en løsning! For man kan ikke leve sånn [&:]

ORIGINAL: ReveEnka

Han bruker argumenter som at skilsmissebarn aldri får et bra liv og aldri vil føle tilhørighet noe sted.. AAt selvmordsstatistikken viser at det er fler skilsmissebarn enn "vanlige" som tar livet av seg osv.. Jeg blir gal.. Jeg er kvalm, jeg er helt ferdig... Jeg er redd for å dra.. Må gjøre det når han er på jobb evt.. Og når det blir vet jeg ikke.. Han jobber offshore...

Jeg vil bare si at det er mer skadelig for barnet dit å være i et hjem med vold.. Vold mellom foreldre opplever barn like traumatisk som å bli slått selv. Barn er er veldig lojale overfor sine foreldre og vil prøve å 'beskytte' de, ved vold mellom foreldrene opplever barnet seg maktesløst og vil ofte ta på seg skylden for volden. Det er absolutt ikke noe gode oppveksvilkår for barn, selv om barna er veldig små og man tror man skjermer de, barn får med seg så utrolig mye som vi foreldre ikke tenker over.
Tenk på barnet dit og dets trygghetsopplevelse.
Ønsker deg masse lykke til[;)]

Kom deg vekk så fort du kan!
Jeg syns det er ille at min sønn tar opp ting som dette både ett og to år etter han fikk se det ;)
Og at han som yngre enn tre år gikk å sa at han skulle passe på meg.
Det er ikke de små som skal passe oss voksne, men vi som skal passe på dem...

1. HVORFOR vil du helst ikke si dette til NAV, familien osv!?[8|]
2. HVORFOR i ******** utsetter du ungen din for dette?? For JA du har valget!!

Det er faktisk så enkelt som å ta en tlf til politiet evt noe krisesenter og få de til å fortelle deg hvordan du bør gå fram.
Men første bud er nok å få til en dialog med foreldrene dine!
Hva med å lever ungen til mora di så kan faren din evt andre familiemedlemmer bli med deg hjem mens du gjør det slutt og flytter ut fra typen din??
Jeg hadde mye heller ville gjort det nå hardt og brutalt mens han er hjemme. Ser for meg verre reaksjon hvis du plutselig er borte når han kommer hjem fra jobb,.

DRA! NÅ!!

ORIGINAL: Delightful

KOM DEG UNNA!!!!

Han har ingen rett til å behandle deg på denne måten!
Psyko, som du ikke bør være i nærheten av.
Hadde ikke hat interesse av å prøve å redde forholdet en gang!

Pakk og dra mens han er ute av huset!
Hvis du ikke har noe sted å dra, så henvend deg til krisesenter i nærheten?

Hva er det som har gjort at han plutselig har endret adferd så dramatisk?
Kan det være dop?

Ingen unnskyldning uansett, KOM DEG UNNA!!!!! Er jo ikke noe å tenke på.... Du må jo få hjelp en plass i tillegg da.

ORIGINAL: Lolodi

Kom deg vekk!!!

Anmeld han!! Du må gjere ALT du kan for at han ikkje får vere aleine med barnet dåka! det er ikkje trygt!!

KOM DEG VEKK.
En som slår og er utro ELSKER DEG IKKE. Du og alle fortjener mye bedre og en mye bedre mann venter på deg.

ORIGINAL: maiiks

1. HVORFOR vil du helst ikke si dette til NAV, familien osv!?[8|]
2. HVORFOR i ******** utsetter du ungen din for dette?? For JA du har valget!!

Det er faktisk så enkelt som å ta en tlf til politiet evt noe krisesenter og få de til å fortelle deg hvordan du bør gå fram.
Men første bud er nok å få til en dialog med foreldrene dine!
Hva med å lever ungen til mora di så kan faren din evt andre familiemedlemmer bli med deg hjem mens du gjør det slutt og flytter ut fra typen din??
Jeg hadde mye heller ville gjort det nå hardt og brutalt mens han er hjemme. Ser for meg verre reaksjon hvis du plutselig er borte når han kommer hjem fra jobb,.

Lurer jeg også på... slikt skal ikke ties om, det skal snakkes ihjel..
Jo flere som får vite, jo mindre galt kan han finne på..
Håper ting ordner seg for deg og mini[:)]

Nei, jeg har ikke fortalt det på nav.. Vil hest slippe å si det, men heller ta det frem om han ikke vil samarbeide.
Jeg er redd han ikke vil gjøre det lett for oss å reise.. Jeg frykter også at han kommer til å oppsøke meg om jeg drar når han er på jobb.. Eller, jeg vet det...

Jeg har jo sagt det til han at "Jeg er redd for deg! Hvordan tror du det føles å være redd for den man deler seng med !?".. Og om jeg sier at jeg er redd han gjør noe mer og at han kommer til å miste kontrollen igjen blir det slik at han synes jeg er helt teit fordi han VEET at han aldri kommer til å gjøre noe sånt igjen.. Jeg VET at han prøver å manipulere meg..

Han spiller skuespill og er sånn kose-kose gutt og vil at vi skal dra på utenlandsreise og ba bla bla... Og han sier at HAN prøver alt han kan for at dette skal bli bedre, men jeg gjør jo ingenting mener han..

Jeg har sagt at dette er noe jeg må finne ut av selv og at jeg ikke vet om jeg vil forsette i dette forholdet.. Jeg kan jo ikke si at jeg har bestemt meg, da er jeg redd for hva som vil skje... Jeg sa jo for en måneds tid siden at "NÅ DRAR JEG"... Da sa han at jeg skulle komme meg ut, han skulle pakke for meg og sette den ute så kunne jeg hente det etterhvert...

Jeg skal pakke selv, jeg skal ha mine og minis ting, han har ingen rett til å kaste meg ut uten å la meg få med tingene mine.. Blir gal av å leve sånn..

Han VIL jo ikke samarbeide NÅ!!!

Finn et slikt rømning sted.
De har kontorer og hjem for slike som deg.
Der du kan søke ly og får god hjelp videre. Så han ikke finner deg før du selv vil.
Har en bekjent som måtte det, dro hjem fra jobb og pakket, hentet barna i bhg og kom seg bort.
Fikk all hjelp hun trengte, fra skjul, mekling til det og bli enig om en ordning.
Er det vernehjem det heter?

Du må komme deg bort.

ORIGINAL: tulla88

ORIGINAL: Furteguri og sønn

er ikke noe å tenke på. Pakk sakene og dra.. Tenk på ditt og barnet ditts beste! Han har sviktet deg og barnet deres. Barnet har det ikke bra i ett sånt familieforhold

kan ikke bli mer enig!!

Vet du hva.. Alt han sier til deg sier han for enten å manipulere deg eller å psyke deg ned. Han vil få deg til å føle deg helt alene og maktesløs. Han vil få deg til å tro at du "ødelegger" barnet ditt med å dra. Han spiller på samvittigheten din. Sannheten er at det er mer skadelig for barnet å vokse opp i et slikt hjem. Barnet vil merke at du ikke føler deg trygg og vil etterhvert skjønne at far er slem.

Du sier du ikke vil si dette til noen, og jeg skjønner deg godt. Ikke vet jeg om du har mottatt trusler fra hans side eller om du tenker at du vil "beskytte han", men du MÅ si det til noen. Ikke tro at de ikke vil tro på deg og ikke tro at det vil gjøre saken verre, for det gjør det ikke! Det er uhyre viktig at noen får vite om det og at du får hjelp. Hvor mange tilfeller ser vi ikke av familievold som eskalerer og som ender forferdelig tragisk? Det handler om å være på den sikre siden.

Tro meg, jeg har vært der selv. Jeg vet hvor forferdelig vanskelig det er. Om du trenger råd eller bare noen å snakke med, så send meg en pm!

Kom deg bort fra ham! Det skylder du både deg selv og ikke minst barnet ditt!!!!!!!!!!!

Burde ikke være et spørsmål om hva du skal gjøre....men har han et tempramentsproblem, så ville jeg ikke reist i sinne, jeg ville gjort det på en måte som gjør at han holder seg rolig...

Han bruker argumenter som at skilsmissebarn aldri får et bra liv og aldri vil føle tilhørighet noe sted.. AAt selvmordsstatistikken viser at det er fler skilsmissebarn enn "vanlige" som tar livet av seg osv.. Jeg blir gal.. Jeg er kvalm, jeg er helt ferdig... Jeg er redd for å dra.. Må gjøre det når han er på jobb evt.. Og når det blir vet jeg ikke.. Han jobber offshore...

Da mener JEG han prøver å manipulere deg til å bli, ved å så frykt i deg.

FLYTT MED EN GANG!!!  Har du familie og venner i nærheten som kan hjelpe deg??

1. Har han gjort det to ganger, kommer han til å gjøre det igjen!
2. Barnet ditt fortjener ikke å vokse opp i et hjem hvor vold foregår
3. Ta med deg barnet ditt og søk om full foreldrerett!

Har du vært på legevakten eller anmeldt han for disse tingene han har gjort mot deg? Tenker her på din sak for å få full foreldrerett.

Jeg synes ikke det er noe vits i å gå i terapi, når du sier at for deg er forholdet er et synkende skip. Vil du slutte å være redd etter å ha gått i terapi? Hva om han lar sinnet sitt gå utover barnet neste gang..... Kom deg vekk fra han!

Kom deg vekk. Det blir ikke siste gang han gjør noe slikt, tro meg jeg VET.

Back
Topp